printlogo


کد خبر: 184308تاریخ: 1396/8/21 00:00
تغییرات در تیم والورده به چه شکلی خواهد بود؟
پازل بارسا

اگرچه بارسلونا اکنون در لالیگا و لیگ قهرمانان وضعیت بسیار خوبی دارد اما منابع نزدیک به این باشگاه می‌گویند بارسلونا فعالیت زیادی در 2 پنجره نقل‌وانتقالاتی پیش رو خواهد داشت. تیم والورده
هم اکنون با 4 امتیاز بیشتر از والنسیای رده دومی و 8 امتیاز بیشتر از رئال رده سومی، صدرنشین لالیگاست. آبی‌واناری‌ها در لیگ قهرمانان هم با 3 پیروزی و یک تساوی وضعیت خوبی دارند و صعودشان به مرحله بعد قطعی است. با این وجود، جو موجود در باشگاه بارسلونا به شکلی است که خیلی‌ها بر این باورند ترکیب تیم این فصل نسبت به تیم فصل قبل ضعیف‌تر است. به این معنا که کمبود بازیکنان بزرگ زیادی که بتوانند یک بازی را در بیاورند و در یک مقطع حساس به کمک تیم بیایند، وجود دارد. عثمان دمبله به عنوان جانشین نیمار خریداری شد اما از زمان پیوستن به بارسلونا با مصدومیت روبه‌رو شده و تاکنون فرصتی برای درخشش در تیم بارسا نداشته است. البته دمبله هنوز خیلی جوان است و معلوم نیست آن بازیکنی باشد که بتواند در روزهای بحرانی تیمش را یک تنه نجات دهد. در حال حاضر، بارسلونا بیش از همیشه به لیونل مسی متکی شده و چه در زمینه گلزنی و چه در بقیه موارد، لیونل مسی همه‌کاره تیم تا اینجای فصل بوده است. این مساله به نوعی زنگ خطر را برای سران باشگاه و حتی سرمربی تیم به صدا درآورده و آنها نگران از زمانی که مسی به دلیل مسائلی مانند مصدومیت نباشد یا یک افت مقطعی داشته باشد، به دنبال پیدا کردن ستاره‌های جدیدی برای اضافه کردن به تیم هستند. البته هنوز بین سران باشگاه توافق نظر زیادی وجود ندارد که بارسلونا با دست باز در نقل و انتقالات زمستانی حاضر شود یا صبر کند تا در تابستان سراغ جذب ستاره‌های مورد نظر خود برود. اما بارسلونا به دنبال جذب کدام ستاره‌هاست؟
کوتینیو و دیگر خریدهای هیجان‌انگیز
فیلیپه کوتینیو مهم‌ترین گزینه خرید بارسلونا در تابستان گذشته بود و مذاکرات این باشگاه برای جذب این هافبک‌مهاجم برزیلی آنقدر جدی بود که در مقطعی حتی صحبت از قطعی شدن این انتقال به میان آمد اما با این وجود و به‌رغم میل خود کوتینیو، باشگاه لیورپول با جدایی این بازیکن موافقت نکرد تا مهم‌ترین خرید تابستانی بارسلونا نیمه‌کاره باقی بماند. با این وجود، به نظر می‌رسد باشگاه بارسلونا کاملا از جذب کوتینیو منصرف نشده و این احتمال بسیار زیاد است که دوباره برای جذب این بازیکن اقدام کند. باشگاه لیورپول هم در چند ماه گذشته با مشکل روبه‌رو بوده و به نظر می‌رسد بعد از حوادث تابستان گذشته رابطه صمیمانه قبلی بین کوتینیو با این باشگاه و سرمربی تیم یعنی یورگن کلوپ از بین رفته است. با این شرایط، لیورپولی‌ها هم احتمالا در صورت دریافت یک پیشنهاد خوب، با جدایی ستاره برزیلی تیم خود موافقت خواهند کرد، البته بارسلونا در صورت خرید کوتینیو در زمستان نمی‌تواند از این بازیکن در لیگ قهرمانان استفاده کند و بنابراین به نظر می‌رسد بارسلونا تلاش خود برای جذب کوتینیو را به تابستان آتی معطوف خواهد کرد.
مارکو وراتی و آنخل دی‌ماریا
بارسلونا تابستان گذشته یک جنگ تمام عیار هم با باشگاه پاری‌سن‌ژرمن داشت. البته برنده نهایی این جنگ به نظر خیلی‌ها پاری‌سن‌ژرمن بود که نه تنها ستاره اصلی مد نظر بارسلونا یعنی مارکو وراتی را به آبی‌واناری‌ها نفروخت، بلکه یکی از مهم‌ترین بازیکنان بارسلونا یعنی نیمار را هم از دست غول اسپانیایی قاپید تا بارسا برای مدتی وارد بحران شود و حتی هواداران باشگاه خواستار استعفای رئیس باشگاه شدند. آنخل دی‌ماریا هم دیگر بازیکن تیم پاری‌سن‌ژرمن بود که باشگاه بارسلونا در روزهای واپسین پنجره نقل‌وانتقالاتی برای خریدش اقدام کرد اما این بار هم 2 طرف به تفاهم نرسیدند. البته باشگاه فرانسوی حاضر به فروش دی‌ماریا بود اما به قیمتی که به نظر بارسلونا بیش از اندازه بود و همین مساله باعث شد مذاکرات 2طرف با شکست روبه‌رو شود. حالا بعید است بارسلونا دوباره بخواهد برای جذب این دو بازیکن با پاری‌سن‌ژرمن وارد مذاکره شود و احتمالا سران باشگاه اسپانیایی به دنبال جذب بازیکنان متفاوتی در پنجره نقل‌وانتقالاتی پیش‌رو باشند. آنتوان گریزمن یکی دیگر از ستاره‌های پرآوازه‌ای است که گفته می‌شود در لیست خرید بارسلونا قرار دارد و این باشگاه می‌تواند تابستان بعد با 100 میلیون یورو این بازیکن فرانسوی را جذب کند. گریزمن به شکل بازی در فوتبال اسپانیا آشناست و توانایی‌های این بازیکن هم مورد تایید بازیکنانی مانند لیونل مسی و دیگر بزرگان تیم بارسلوناست.


Page Generated in 0/0119 sec