printlogo


کد خبر: 184311تاریخ: 1396/8/21 00:00
اخبار

سپ بلاتر متهم به آزار جنسی شد
دروازه‌بان تیم‌ملی فوتبال زنان آمریکا، رئیس سابق فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) را به آزار جنسی در جریان برگزاری مراسم برترین‌های سال ۲۰۱۳ متهم کرد. ‌به نقل از ساکرنت، در حالی که اتهامات گسترده سپ بلاتر درباره پرداخت رشوه باعث شد او ریاست فیفا را از دست بدهد و ممنوع‌الکار شود، این‌بار اتهام دیگری متوجه پیرمرد سوییسی شده است. هوپ سولو، دروازه‌بان تیم فوتبال زنان آمریکا که در مراسم برترین‌های فیفا در سال ۲۰۱۳ حضور داشت در گفت‌وگوی تازه خود با رسانه پرتغالی، اظهار کرد: بلاتر در مراسم برترین‌های فیفا من را مورد آزار جنسی قرار داد ولی چنین رفتاری طبیعی جلوه داده شد. من واقعا از چنین رفتاری شوکه شدم و خیلی سریع آنجا را ترک کردم تا در کنار هم‌تیمی‌هایم برای دریافت جایزه برترین‌های فیفا باشم. توجه‌ام را خیلی سریع معطوف به هم‌تیمی خودم کردم. این رفتار اصلا رفتار درستی نبود. سولو مدعی شده در آن مراسم بلاتر بدن او را لمس کرده است. بعد از این اظهارنظر نماینده سپ بلاتر به این موضوع واکنش نشان داد و گفته‌های این دروازه‌بان را پوچ و بی‌اساس دانست. سپ بلاتر ۸۱ ساله در سال ۲۰۱۵ به دلیل پرداخت رشوه از فعالیت خود  منع شد. بلاتر همچنین متهم به رفتارهای جنسی در قبال فوتبال بانوان بوده است. در سال ۲۰۰۴ از بلاتر به‌خاطر گفتن اینکه زنان باید لباس‌های آزادتری بر تن کنند تا توجه بیشتری به فوتبال بانوان شود، انتقاد شد.

جیری ساناک مربی استقلال شد
مربی اهل جمهوری چک دستیار شفر در استقلال شد. جیری ساناک، مربی اهل جمهوری چک به عنوان دستیار وینفرد شفر در استقلال انتخاب شد. آخرین تیمی که ساناک ۳۹ ساله به عنوان مربی در آن بوده، مالدا بوریسلاو چک بوده است. به نظر نمی‌رسد او آخرین خارجی‌ای باشد که به کادر فنی اضافه شده و احتمالا دستیار شفر در تیم‌ملی جامائیکا هم به کادرفنی استقلال اضافه می‌شود.

واکنش نیمار به شایعات اخیر
مهاجم پاری‌سن‌ژرمن نسبت به شایعات پیرامونش واکنش نشان داد. نیمار پس از پیروزی 3 بر یک برزیل برابر ژاپن در نشست خبری نسبت به شایعات پیرامونش واکنش نشان داد. مهاجم PSG  که از اخبار منتشرشده بشدت کلافه شده است، گفت: در شرایط خوبی قرار دارم و خشنود هستم. همچنین هدفمند و راضی هستم. من در زمین با تمام وجود بازی می‌کنم. هر خبری که علیه من منتشر می‌شود مرا آزار می‌دهد چون داستان‌‌‌هایی را منتشر می‌کنند که حقیقت ندارد. من هیچ مشکلی با ادینسون کاوانی ندارم و با سرمربی نیز اختلافی ندارم. می‌خواهم شاد باشم. به پاری‌سن‌ژرمن نرفتم که کسی را آزار بدهم. به همین خاطر از همه درخواست می‌کنم به داستان‌سرایی‌ها خاتمه دهند. من از اهمیت خود برای این تیم آگاهم و می‌دانم نقشم در زمین چیست. نیمار در پایان اظهار کرد: عصبانی نیستم. به اختیار خودم در نشست حاضر شدم تا درباره چیزی که فکر می‌کنم صحبت کنم. من واقع‌بین هستم. شایعات و داستان‌ها را دوست ندارم.

سنگال به جام‌جهانی صعود کرد
سنگال توانست با شکست آفریقای‌جنوبی حضورش را در جام‌جهانی 2018 روسیه قطعی کند. مرحله مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه جمعه‌شب در آفریقا برگزار شد. در نخستین بازی و در گروه D سنگال برابر آفریقای جنوبی قرار گرفت و با 2 گل میزبانش را شکست داد. سنگال با این پیروزی صعودش را به جام‌جهانی قطعی کرد. پیش از این تیم‌‌های مصر و نیجریه از قاره آفریقا به این رقابت‌ها صعود کرده بودند.

ایتالیا از جام‌جهانی دورتر شد
ایتالیا با شکست برابر سوئد کار سختی برای صعود به جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهد داشت. پلی‌آف جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه اروپا پیگیری شد و جمعه‌شب سوئد برابر ایتالیا قرار گرفت که میزبان توانست با یک گل پیروز دیدار رفت شود و نیمی از راه را برای صعود به جام‌جهانی طی کند. سوئد در شروع نیمه نخست قصد داشت دروازه ایتالیا را باز کند اما نخستین موقعیت گلزنی به تیم میهمان رسید. در ادامه زردپوشان حملات خود را بیشتر کردند ولی نتوانستند به گل دست پیدا کنند. ایتالیا نیز در باز کردن دروازه میزبان ناکام بود. در نیمه دوم ایتالیا تیم میزبان را تحت فشار قرار داد و می‌خواست به گل نخست دست پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد و دروازه‌‌‌‌اش در دقیقه ۶۱ توسط یاکوب یوهانسن باز شد. ضربه او با برخورد به مدافعان ایتالیا درون دروازه جانلوییجی بوفون جا گرفت. در ادامه تلاش‌‌های تیم میهمان بی‌نتیجه بود و سوئد توانست در حضور زلاتان ایبراهیموویچ که از جایگاه‌ها نظاره‌گر این بازی بود پیروز دیدار رفت شود. دیدار برگشت فردا شب برگزار می‌شود.


Page Generated in 0/0054 sec