printlogo


کد خبر: 184318تاریخ: 1396/8/21 00:00
چهارگوشه

اردوغان خطاب به بن سلمان:
اسلام معتدل مال غربی‌هاست نه تو!
رئیس‌جمهور ترکیه، ولیعهد مجنون قدرت سعودی را نصیحت کرد که فریب اسلام معتدل (لیبرال) غرب را نخورد. به گزارش تسنیم، رجب طیب اردوغان طی سخنانی در جمع اعضای سازمان همکاری اسلامی با خطاب قرار دادن محمد بن سلمان که مدعی شده بود «قصد بازگشت به اسلام معتدل را داریم»، گفت: «یک موضوع را دوباره نبش قبر کردند؛ اسلام معتدل. کلمه اسلام معتدل را غرب اختراع کرده و کسی که این کلمه را به‌کار برده فکر می‌کند به او مرتبط است اما متعلق به تو نیست. اسلام معتدل و غیرمعتدل نیست؛ اسلام تک است و کسی نمی‌تواند برای تنوع در آن ورود کند. تو از اسلام میانه حرف می‌زنی در حالی که اجازه نمی‌دهی یک زن رانندگی کند. آیا این در اسلام معنا دارد؟ خیر! می‌گویند که بعد از این اجازه خواهند داد؛ تا به حال چنین چیزی نبوده است. چنین فهمی (از اسلام) شدنی نیست».
رئیس جمهور ترکیه همچنین ضمن انتقاد از  بی‌توجهی جهان اسلام به بحران میانمار بار دیگر به سعودی‌ها کنایه زد و گفت: «صدها هزار نفر از برادران مسلمان کشته می‌شوند و برای کسی اهمیتی ندارد. در سازمان ملل موضوع میانمار را مطرح کردیم و تنها ما بودیم و ایران. به‌عنوان نخست‌وزیر نیز تنها بنگلادش حضور داشت. آیا چنین موضوعی به این اندازه ساده گرفته می‌شود؟»

انصارالله: حدیده را بزنند نفتکش‌های سعودی را می‌زنیم
جنگنده‌های عربستان اواخر جمعه شب ساختمان وزارت دفاع یمن را در صنعا طی 2 حمله هدف قرار دادند که به گزارش المسیره، در پی این حمله ۱۰ تن زخمی شده و 4 منزل به طور کامل و 6 باب خانه دیگر به طور جزئی ویران شد. برای هفتمین روز متوالی ائتلاف حملات خود به مواضع و مقرهای نظامی و یگان‌های موشکی انصارالله در صنعا را ادامه می‌دهد. این حملات در واکنش به شلیک موشک بالستیک انصارالله به سمت فرودگاه ملک خالد ریاض است. المیادین نیز گزارش داد در 2 حمله ائتلاف سعودی به استان الحدیده 8 غیرنظامی کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند. این دو حمله به قایق ماهیگیری در جزیره البوادی در همجواری جزیره کمران در بخش شمالی استان حدیده در ساحل غرب یمن رخ داد. محمد الحوثی،‌ رئیس کمیته عالی انقلاب در توئیتر نوشت:‌ در صورت حمله عربستان به الحدیده و بندر و ساحل آن دست به کاری خواهیم زد که قبلا نکرده‌ایم؛ می‌توانیم نفتکش‌های عربستان را هدف قرار دهیم.

تداوم تظاهرات مدافعان آیت‌الله عیسی قاسم
مردم بحرین به تظاهرات‌های‌شان به نشانه همبستگی با آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور و زندانیان سیاسی ادامه می‌دهند. طبق این گزارش، ساکنان 2 شهرک دمستان و کرزکان با برگزاری تظاهراتی در خیابان‌های این شهرک، لاستیک‌های خودروها را آتش زده و خیابان‌ها را مسدود کردند. همچنین تظاهرات‌های مشابهی نیز در شهرکان، ابوصیبع و الشاخوره برگزار شد. دولت بحرین با سلب تابعیت و محاکمه شیخ قاسم از ماه ژوئن گذشته منطقه الدراز محل سکونت این عالم برجسته جهان اسلام را به محاصره امنیتی درآورده و وی را در بازداشت خانگی قرار داده است.

ادعای سعودی درباره آدم‌ربایی در لبنان
عربستان سعودی مدعی شده یکی از شهروندانش به نام «علی البشراوی» شامگاه پنجشنبه در لبنان ربوده شده و آدم‌ربایان یک میلیون دلار برای آزادی او مطالبه کرده‌اند. در همین راستا، نهاد المشنوق، وزیر کشور لبنان تأکید کرد: بازیچه قرار دادن امنیت و ثبات لبنان خط قرمزی است که عبور از آن ممنوع است. دستگاه‌های امنیتی در حالت آماده‌باش هستند تا مانع هرگونه سوءاستفاده از شرایط سیاسی کنونی شوند و نگذارند سلامتی لبنانی‌ها و اتباع عرب و خارجی به خطر بیفتد. روز پنجشنبه عربستان، امارات و کویت از شهروندان‌شان خواستند به لبنان سفر نکنند و کسانی که آنجا هستند این کشور را فورا ترک کنند.
 


Page Generated in 0/0056 sec