printlogo


کد خبر: 184401تاریخ: 1396/8/22 00:00
اخبار

۳۶ پایگاه آمریکا و اسرائیل در منطقه زیر برد موشکی ایران است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آمریکا و اسرائیل ۳۶ پایگاه در منطقه دارند که نزدیک‌ترین آنها به ما در بحرین است که ناوگان پنجم آمریکاست و دورترین آن درجزیره دیه‌گو گارسیای هند قرار دارد که تمام این پایگاه‌ها زیر برد موشکی ایران است. مجتبی ذوالنور، نماینده مردم قم در گفت‌و‌گو با میزان، با اشاره به اجرای قانون کاتسا و هرگونه اصلاح روی قانون «مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه» گفت: قانون مقابله با اقدامات تروریستی و ماجراجویانه آمریکا با قاطعیت آرا در مجلس تصویب شده است. این قانون در مقابل کاتسا طراحی شد و به تصویب رسید. رئیس «کمیته هسته‌ای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی» مجلس افزود: در این قانون مصادیق بخوبی عنوان شد؛ مثلا ما گفتیم دولت جمهوری اسلامی ایران در هر جایی به اموال و املاک آمریکایی‌ها دست پیدا کرد، می‌تواند این اموال را توقیف یا مصادره کند. ذوالنور تأکید کرد: همچنین اگر آمریکایی‌ها بخواهند در منطقه ماجراجویی کنند نیرو‌های مسلح ما موظف به مقابله بوده و هر حرکت آمریکا را پاسخ خواهند داد. یعنی اگر آمریکایی‌ها در خلیج‌فارس و دریای عمان یا اقیانوس هند حرکتی علیه منافع ما داشته باشند، ما دیگر مشکل تصویب قانون نداریم، چرا که این قانون دست نیرو‌های مسلح را باز گذاشته است.

سعد حریری اجازه ترک عربستان را پیدا نمی‌کند
مشاور فرماندهی کل قوا در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: به نظر می‌رسد سعد حریری اجازه ترک عربستان را پیدا نکند و به بهانه‌های واهی از جمله ترور در عربستان ماندنی شود.سردار حسین دهقان در گفت‌وگو با سایت خبری - تحلیلی  قم فردا، درباره تبعات استعفای حریری و تاثیر آن بر منطقه اظهار داشت: تنش‌هایی که ممکن است به واسطه استعفای سعد حریری در لبنان به وجود بیاید، به نوعی تلاش عربستان برای تقابل شیعه و سنی در سطح منطقه است. وی ابراز داشت: عربستان‌سعودی در سیاست‌هایی که در منطقه پیاده می‌کند و تلاشی که برای سمت و سو دادن منطقه می‌کند، امروز با شکست مواجه شده است به طوری که در عراق به‌رغم سرمایه‌گذاری‌های فراوانی که کرده، نتوانست نتیجه‌ای بگیرد. وی بیان داشت: به نظر می‌رسد سعد حریری اجازه ترک عربستان را پیدا نکند و به بهانه‌های واهی از جمله ترور، در عربستان ماندنی شود بویژه که هم یک ارتباط و تعامل تجاری بسیار نزدیک با عربستان دارد و هم جانش در خطر است.

انتقاد انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان نسبت به توقیف روزنامه کیهان
انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در بیانیه‌ای از دولت خواست از برخوردهای گازانبری با اصحاب رسانه خودداری کنند. این انجمن در بیانیه خود با ابراز شگفتی و تاسف از توقیف موقت روزنامه کیهان، آن هم به بهانه تیتری ضدسعودی، نوشت: هیات نظارت بر مطبوعات تیتر روز  سه‌شنبه هفته گذشته روزنامه کیهان با عنوان «شلیک موشک انصارالله به ریاض؛ هدف بعدی دوبی» را خلاف مصالح ملی کشورمان تشخیص داده و بر همین اساس و بر پایه شکایت دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، دادستانی اقدام به توقیف موقت کیهان کرده است. احتمالا مدنظر توقیف‌کنندگان کیهان بخش دوم تیتر یعنی «هدف بعدی دوبی» است که باید گفت این جمله نه پیش‌بینی کیهان است و نه خبری محرمانه بلکه همانگونه که در روتیتر کیهان نیز بدان اشاره شده، صرفا بازنشر تهدیدات رسمی فرماندهان انصارالله است و بارها یمنی‌ها بر این امر تاکید کرده بودند که امارات بخاطر همدستی با آل‌سعود در جنایت علیه مردم یمن، از تیررس موشک‌های انصارالله در امان نخواهد بود.  انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان تصریح کرد: اگر تیتر مذکور مخالف امنیت ملی است، پس تکلیف هزاران تیتری که رسانه‌های غربزده برای تحمیل برجام بر ملت ایران نوشتند چه می‌شود؟ آیا پررنگ کردن خالی‌ بودن خزانه در صفحات اول روزنامه‌ها، زیر سوال بردن توان دفاعی کشور با تیتر معروف «دنیای فردا دنیای گفتمان‌هاست نه موشک‌ها»، ادعای متضرر شدن صدها میلیاردی ایران بابت هر روز تاخیر در امضای توافق هسته‌ای، عایدی 100 میلیاردی ایران از توافق هسته‌ای و هزاران تیتر دیگر که عملا به دشمن متخاصم در حین مذاکرات برای فشار به ایران گرا می‌داد، همراستا با منافع ملی بود؟


Page Generated in 0/0114 sec