printlogo


کد خبر: 184402تاریخ: 1396/8/22 00:00
اخبار

امیرعبداللهیان با اشاره به شکست داعش:
محور مقاومت در بهترین شرایط خودش است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید محور مقاومت در بهترین شرایط به سر می‌برد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسین امیرعبداللهیان در استودیوی برنامه نگاه یک شبکه اول سیما گفت: در 6 سال گذشته از زمانی که بحث بیداری اسلامی در جهان عرب شروع شد، اتفاق نامیمونی آغاز گشت که مثلث شیطانی آمریکا، اسرائیل و عربستان نقش فعالی را عهده‌دار بودند. هدف اساسی و اصلی این مثلث با ابزارهای بخصوصی دنبال شد؛ ابزارهایی مثل عنصری به نام داعش، هر چند داعش به صورت ایدئولوژیک ارتباط مستقیمی با القاعده دارد اما در روند شکست‌‌های این گروه تروریستی، آمریکا و اسرائیل و برخی کشورهای اروپایی هم شکست‌‌‌هایی را متحمل شده‌اند. وی ادامه داد: اقدامات تروریستی و همکاری‌‌های این مثلث شیطانی بر هیچکس پوشیده نیست اما به برکت ایثارگری مدافعان حرم و مقاومت، اتفاق بزرگ و میمونی روی داد، با ایثارگری این شهدا یک خطر بزرگ از سر منطقه و جهان اسلام دور شد. حذف داعش حداقل پروسه 10 تا 20 ساله‌ای را می‌طلبید اما شاهد بودیم در زمان بسیار کوتاه‌‌‌‌‌‌تر از 2 تا 3 سال این اتفاق روی داد. امیرعبداللهیان گفت: قرار بود داعش در فاز اول حضورش منطقه را بی‌ثبات و به موازات آن درگیری‌‌های طایفه‌ای را تشدید کند و در فاز بعد تقسیم و حرکت جغرافیایی جمعیت بر مبنای نگاه فرقه‌ای در روی زمین انجام دهد. حامیان داعش پس از شکست‌‌های متوالی فاز دوم و جایگزین خودشان را آغاز کردند، آغازی به وسعت برگزاری رفراندوم در کردستان عراق، رفراندوم فقط ظاهر قضیه بود و در باطن، مسعود بارزانی همانند جریان داعش مورد استفاده ابزاری قرار گرفت.  دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل افزود: داعش مرحله اول خیانت مثلث شیطانی آمریکا، اسرائیل و عربستان در منطقه بود که طراحان این عملکرد بلافاصله شتابزده پس از شکست داعش، وارد فاز دوم یعنی تجزیه کردستان عراق شدند و وقتی دیدند فاز دوم نیز جواب نداد مسأله لبنان را آغاز کردند. وی گفت: محور مقاومت در بهترین شرایط خودش است و صهیونیست‌ها، آمریکایی‌ها و سعودی‌ها نمی‌توانند پیروزی‌‌های محور مقاومت و قدم‌‌‌هایی که این محور برای ثبات منطقه برداشته است را تحمل کنند.

صالحی: اگر برجام بهم بخورد آنها را حیرت‌زده خواهیم کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: اگر برجام بهم بخورد آنها را حیرت‌زده خواهیم کرد.  مراسم گرامیداشت پنجاهمین سالگرد فعالیت رآکتور تحقیقاتی تهران با حضور علی‌اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، معاونان و مدیران، نخبگان و پیشکسوتان این عرصه، روز شنبه در سالن دکتر حسابی این سازمان برگزار شد. علی‌اکبر صالحی در این مراسم  با اشاره به بحث مذاکرات هسته‌ای گفت: در بحث مذاکرات این توجه را داشتیم که ممکن بود آنها زیر قرارداد بزنند. به همین علت پیش‌بینی‌هایی را برای برگشت‌پذیری کرده بودیم. ما با خوش‌باوری در مذاکره شرکت نکرده بودیم. وی با اشاره به بحث برجام و مفید بودن آن برای همه طرف‌ها تأکید کرد: برجام برای همگان مفید بوده است. این برنامه برای ما، برای جامعه بین‌المللی و برای استحکام بخشیدن به ان‌پی‌تی مهم است. وی افزود: اگر برجام بهم بخورد، هیچ کنوانسیونی نمی‌تواند از استحکام لازم برخوردار باشد. امیدواریم این اتفاق پیش نیاید ولی اگر برجام بهم بخورد آنها را حیرت‌زده خواهیم کرد.   

واکنش محسن رضایی به طرح مذاکره موشکی
موشک، سپر دفاعی ما است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به مذاکره بر سر توان موشکی تأکید کرد در موضوع موشک، قصد ساختن آن را برای دفاع از خود داریم بنابراین مذاکره معنا ندارد. سرلشکر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در یادداشتی در صفحه شخصی خود به مناسبت 21 آبان، سالروز شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم، پدر موشکی ایران نوشت صنعت موشکی ما دفاعی و غیرقابل مذاکره است. متن یادداشت رضایی که در اینستاگرام وی منتشر شده، به شرح زیر است: در موضوع هسته‌ای مذاکره کردیم، زیرا قصد ساختن بمب را نداشتیم اما در موضوع موشک، قصد ساختن موشک را برای دفاع از خود داریم. بنابراین مذاکره معنا ندارد. ما حاضریم در مذاکرات خلع سلاح اتمی اسرائیل و مذاکرات منطقه عاری از سلاح اتمی شرکت کنیم ولی موشک سپر دفاعی ما است. اگر این سپر تضعیف شود، ما در دفاع از خود ضعیف می‌شویم.


Page Generated in 0/0066 sec