printlogo


کد خبر: 184407تاریخ: 1396/8/22 00:00
اخبار

سرمایه‌گذاری 14 میلیارد تومانی برکت برای آبرسانی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به اینکه در حال برآورد و مطالعه‌ یک پروژه‌ آبرسانی بزرگ در شهرستان باشت هستیم، تصریح کرد: در این پروژه بزرگ آبرسانی33 روستا با جمعیتی حدود 2500 نفر از محل منابع بنیاد برکت انجام می‌شود. به گزارش بنیاد برکت، فیض‌الله پاسره در آیین کلنگ‌زنی پروژه‌ آبرسانی به روستای «دلی رباط» شهرستان باشت اظهار داشت: 22 پروژه آبرسانی با اعتبار 14 میلیارد تومان در این استان تعریف شده که با اتمام آنها 60 روستا با جمعیتی افزون‌بر 6 هزار و 200 نفر از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند. وی با بیان اینکه اجرای 3 کیلومتر خط لوله و شبکه‌ توزیع و احداث یک باب مخزن به حجم 100 مترمکعب بخش‌هایی از عملیات عمرانی این پروژه است، ادامه داد: در شهرستان باشت هم‌اکنون 3 پروژه در دست اجرا بوده که با اجرای 22 کیلومتر خط لوله و شبکه‌ توزیع و
 4 باب مخزن به حجم 1100 مترمکعب در نهایت 5 روستا با جمعیت حدود 800 نفر را  تحت پوشش قرار می‌دهد. پاسره تصریح کرد: در سال 95 قریب به 38 میلیارد تومان بودجه از محل صندوق توسعه‌ ملی تخصیص داده شد که از منافع آن 18 مجتمع بزرگ آب روستایی و 8 پروژه‌ تک‌روستایی تعریف و عملیاتی شد و در نهایت 107هزار نفر معادل یک سوم جمعیت روستایی استان از این پروژه‌ها بهره‌مند شدند.


احتمال تغییر قیمت لوازم خانگی
سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی از احتمال افزایش قیمت این محصولات پس از پایان ماه صفر خبر داد. حمیدرضا غزنوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه افزایش قیمت ارز موجب افزایش قیمت مواد اولیه شده و نیز قیمت مواد داخلی به دلیل افزایش قیمت فولاد و پتروشیمی بالا رفته است، اظهار داشت: تصور بر این است به‌دلیل این تغییرات قیمت لوازم خانگی بعد از ماه صفر افزایش یابد. وی ادامه داد: مواد اولیه داخلی به دلیل افزایش 5 تا ۲۰ درصدی فولاد و پتروشیمی‌ها افزایش یافته و تحولات قیمتی در بازار ارز نیز به‌طور حتم بر قیمت مواد اولیه وارداتی اثرگذار است. سخنگوی انجمن صنفی تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در حال حاضر ارز دولتی برای تهیه قطعات به تولیدکنندگان ارائه نمی‌شود و شاهدیم ارز آزاد نیز از حدود ۳۵۰۰ تومان به بیش از ۴۰۰۰ تومان افزایش یافته است، گفت: این مسائل باعث می‌شود تولید با قیمت فعلی مقرون به صرفه نباشد. به گفته غزنوی، علاوه بر این شرکت‌های وابسته به دولت نیز مواد اولیه مورد نیاز تولید لوازم خانگی را گران کرده‌اند که همین مساله بر قیمت‌ها تاثیرگذار است.


پایان عمر پیامک‌های تبلیغاتی با 195
با گسترش ارسال پیامک‌های مزاحم و تبلیغاتی که صبر مشترکان تلفن همراه را تمام کرده بود، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سامانه‌ای را برای اعلام شکایت از شماره‌های ارسال‌کننده پیامک‌های تبلیغاتی در نظر گرفت و به مردم اعلام کرد اگر شماره موبایلی اقدام به ارسال پیامک‌های مزاحم کرد، شماره آن را به سامانه 195 اعلام کنید تا برخوردهای لازم با آن صورت گیرد. محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات در این باره در صفحه اینستاگرام خود نوشت: کار این سامانه وارد فاز جدیدی شده و امکان گزارش کردن شماره‌های ثابت و سرشماره‌های جدید مزاحم نیز که اقدام به مزاحمت برای مردم می‌کنند فراهم شده است. به‌گفته وی، اکنون این سامانه (195) قابلیت دریافت گزارش پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی با شماره‌های تلفن ثابت و نیز سرشماره‌های 2000، 1000 و 3000 را یافته است. وزیر ارتباطات همچنین با بیان اینکه با راه‌اندازی این سامانه در یک ماه اخیر و همکاری مردم حجم قابل توجهی از پیامک‌های مزاحم رفع شده است، گفت: تاکنون 32 هزار و 155 نفر با ارسال 82 هزار و 672 پیامک، شکایات خود را ارسال کرده‌اند که منجر به مسدودسازی 2773 شماره شده است. وی تصریح کرد: به اپراتورها برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از طریق سرشماره‌های آنها هشدار داده شده است. بر این اساس با توجه به اینکه پیامک‌های انبوه از سه طریق شماره‌های تلفن ثابت، تلفن همراه و سرشماره‌های تبلیغاتی ارسال می‌شود، مشترکان می‌توانند شماره ارسال‌کننده پیامک را برای شماره‌های تلفن ثابت به همراه کد مانند ********021 و ********026 و برای سرشماره‌های تبلیغاتی به شکل ***1000 و ***2000 و ***3000 و ***5000 برای سامانه 195 ارسال کنند.


Page Generated in 0/0046 sec