printlogo


کد خبر: 184414تاریخ: 1396/8/22 00:00
اخبار

صعود مراکش و تونس به جام‌جهانی روسیه
تیم‌های ملی فوتبال مراکش و تونس توانستند به عنوان آخرین نماینده‌های قاره آفریقا جواز حضور در جام‌جهانی روسیه را به دست بیاورند. در ادامه رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی در قاره آفریقا چند دیدار برگزار شد که در یکی از حساس‌ترین بازی‌ها، 2 تیم ساحل عاج و مراکش برابر هم به میدان رفتند. ساحل‌ عاجی‌ها که میزبان این بازی بودند، برای صعود به جام‌جهانی یک امتیاز می‌خواستند ولی با 2 گل شکست تلخی را برابر مراکش متحمل شدند. نبیل دیرار در دقیقه ۲۵ و مهدی بن عطیه در دقیقه ۳۰ گلزنان این بازی بودند تا مراکش به جام‌جهانی راه یابد. همچنین در دیگر مسابقه، تونس برابر لیبی به تساوی بدون گل رضایت داد ولی با همین نتیجه هم توانست مسافر جام‌جهانی شود. در دیگر دیدار این گروه کنگو 2 بر یک گینه را شکست داد. به این ترتیب 5 تیم نیجریه، مصر، سنگال، مراکش و تونس نمایندگان قاره آفریقا در جام‌جهانی روسیه خواهند بود.

تیم‌ملی اسکی روی آب ایران  در رده سوم آسیا ایستاد
تیم‌ملی اسکی روی آب ایران با کسب عنوان سوم به کار خود در رقابت‌‌های قهرمانی آسیا پایان داد. تیم‌ملی اسکی روی آب (کیبل اسکی) در پایان مسابقات قهرمانی آسیا که در تایوان برگزار شد با کسب یک مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز برای نخستین‌بار در تاریخ به عنوان سومی قاره کهن دست یافت. در جریان این رقابت‌ها که در شهر کائوجونگ تایوان برگزار شد، دیروز تیم ایران ۲ مدال برنز توسط حمیدرضا سلیم در گروه سنی بالای ۳۰ سال و امیرعلی بنده‌نژاد در گروه سنی زیر ۱۹ سال مردان کسب کرد و مجموع مدال‌‌های خود را به ۴ مدال رساند. همچنین علیرضا اعظمی در گروه سنی بالای ۳۰ سال و حمیدرضا خودسیانی در گروه آزاد مردان در جایگاه چهارم قرار گرفتند. روز شنبه هم در رده سنی بالای ۳۰ سال بانوان یک مدال طلا توسط ریحانه تقدیسی و یک مدال نقره توسط الناز گوهری کسب شد. در این مسابقات تایوان به عنوان نخست دست یافت و ژاپن در ردیف دوم تیمی قرارگرفت.

۹ مدال برای کونگ‌فوکاران ایران در مسابقات جهانی
هفتمین دوره رقابت‌های کونگ‌فوی قهرمانی جهان با کسب ۹ مدال طلا، نقره و برنز برای تیم اعزامی کشورمان به پایان رسید. این دوره از مسابقات که پنجشنبه گذشته با حضور ۳۸۰۰ ورزشکار از ۵۷ کشور به میزبانی چین در شهر «امی شان» آغاز شده بود با شناخت نفرات برتر به اتمام رسید. تیم ایران در این رویداد جهانی با کسب یک مدال طلا، 2 نقره و ۶ برنز به کار خود پایان داد. در روز پایانی این مسابقات «مهدی حیدری» و «حسن قاسمی» موفق به کسب مدال برنز شدند. سعید عطازاده یک مدال طلا و یک برنز، مهدی رمضان زاده و حامد کاتوزی 2 مدال نقره، مهدی حیدری یک و حسن قاسمی 2 مدال برنز و زهرا روحی و محسن روزبهانی هم هر کدام یک مدال برنز برای تیم کشورمان کسب کردند. این دوره از مسابقات توسط فدراسیون جهانی ووشو برگزار و تیم‌ملی کونگ‌فوی کشورمان توسط این فدراسیون به این مسابقات اعزام شد.

مشکلی که گریبان یک عضو هیأت‌مدیره استقلال را گرفته است
در میان مدیران باشگاه استقلال و کسانی که بازنشسته هستند، تنها یک نفر مجوز ندارد. بحث بازنشسته بودن مدیران استقلال و پرسپولیس موضوعی بوده که در روزهای اخیر به آن پرداخته شده است. شنبه‌شب محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش و جوانان در گفت‌وگویی اعلام کرد: «به دنبال راهکارهای قانونی هستیم تا از مدیران 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس برای ادامه همکاری‌شان استفاده کنیم». این در حالی است که باشگاه استقلال اعتقاد دارد مشکلی برای ادامه کار افتخاری وجود ندارد. افتخاری بازنشسته است اما چون پرونده ایثارگری دارد، می‌تواند به کارش ادامه دهد. از میان اعضای هیأت‌مدیره استقلال، حسن زمانی مشکلی ندارد، چون بازنشسته نیست. اکبر عباس‌ملکی مانند افتخاری پرونده ایثارگری دارد و می‌تواند در هیأت‌مدیره حضور داشته باشد. جواد قراب، دیگر عضو هیأت‌مدیره استقلال اما بازنشسته بانک بوده و چون پرونده ایثارگری ندارد، نمی‌تواند عضو هیأت‌مدیره باشد. چندی پیش از سوی سازمان بازرسی نامه‌ای به باشگاه استقلال ارسال شده مبنی بر کامل شدن مدارک مدیران بازنشسته برای ادامه کار در این باشگاه. مدیران استقلال هم برای ادامه فعالیت قراب اقداماتی انجام داده‌اند تا او بتواند همچنان در هیأت‌مدیره حضور داشته باشد.


Page Generated in 0/0063 sec