printlogo


کد خبر: 184442تاریخ: 1396/8/22 00:00
اخبار

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:
آموزش‌وپرورش اولویت دولتمردان نیست
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سند تحول بنیادین، یک سند کامل و خوب است که متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم تمام آن را اجرا کنیم و کمبود بودجه مهم‌ترین مانع اجرای کامل آن بوده است. فاطمه سعیدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در برنامه پرسشگر اظهار داشت: تمام وزرا از ابتدای انقلاب تا‌کنون افرادی متخصص و دلسوز انقلاب بوده‌اند و اجرایی نشدن سند تحول به نشناختن اهمیت آن و کمبود بودجه بازمی‌گردد. سعیدی با بیان اینکه کار ما در مجلس صرفا چانه‌زنی برای بودجه نیست، اضافه کرد: ریشه مشکلات آموزش‌وپرورش اینجاست که اولویت اصلی دولتمردان ما نیست و در تقسیم‌بندی بودجه به آموزش‌وپرورش اهمیت چندانی داده نمی‌شود. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: 13 میلیون دانش‌آموز امروز، آینده کشور را می‌سازند اما نسبت به این مسأله حساسیت زیادی وجود ندارد و زمانی که صحبت از بودجه در آموزش‌وپرورش می‌شود ذهن همگان به سوی حقوق و مطالبات می‌رود اما اصل در آموزش‌وپرورش، دانش‌آموز است. عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش از اصلی‌ترین معاونت‌هاست که باید پررنگ‌تر شود، گفت: نمره عملکرد چند سال اخیر این معاونت خوب بوده اما به‌طور کلی به عملکرد این معاونت از بدو فعالیت، نمره خوبی نمی‌دهم.

میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری ۹۷
میزان تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سال ۹۷ اعلام شد. به گزارش تسنیم، براساس مصوبه اخیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو، در تاریخ 20 آبان 96 میزان و نحوه تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سال 97 همانند سال 96 اعلام شد. بر این اساس، دیپلمه‌های ریاضی- فیزیک، علوم‌تجربی، علوم‌انسانی و علوم و معارف اسلامی که دیپلم خود را از سال 84 به بعد دریافت کرد‌ه‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی و کشوری برگزار شده است، مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند و سوابق تحصیلی سال سوم دبیرستان (دیپلم) به میزان حداکثر 25 درصد به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنها لحاظ می‌شود. داوطلبان دارای مدرک پیش‌دانشگاهی که مدرک خود را از سال تحصیلی 91-90 دریافت کرده‌اند و امتحانات یک یا چند درس آنها به صورت نهایی و کشوری برگزار شد، مشمول اعمال سوابق تحصیلی هستند و سوابق تحصیلی دوره پیش‌دانشگاهی صرفا نمرات درس‌هایی که به صورت نهایی برگزار شده است به میزان حداکثر 5 درصد به صورت تأثیر مثبت در نمره کل نهایی آنها لحاظ می‌شود. اعمال تأثیر مثبت سوابق تحصیلی یعنی اگر نمرات باعث افزایش نمره کل نهایی آزمون داوطلب شود اعمال خواهد شد و اگر باعث کاهش نمره کل نهایی آزمون شود (اثر منفی داشته باشد) اعمال نمی‌شود.

اهدای اعضای بدن ۲ دانش‌آموز به‌بیماران نیازمند
2 خانواده که اعضای بدن فرزندان دانش‌آموز خود را به بیماران نیازمند اهدا کرده بودند، از سوی مدیران آموزش‌وپرورش تقدیر شدند. به گزارش فارس، هادی زارع‌پور، مسؤول آموزش‌وپرورش شهرستان بویراحمد در مراسم تقدیر از 2 خانواده که اعضای بدن فرزندان دانش‌آموز خود را به بیماران نیازمند اهدا کرده بودند، گفت: دانش‌آموزان مرحوم آرش واحدی‌زاده و بنیامین پناهنده رخت بربسته و امانتی بودند که بازگشتند اما رفتن آنها برای همه ماندگار شد. وی افزود: تقدیر از این خانواده‌ها، تجلیل از نوع دوستی و اقدام نیک و ترویجی برای فرهنگ حسنه اهدای عضو است. آرش واحدی‌زاده بر اثر برق‌گرفتگی در «سرآبتاوه» و بنیامین پناهنده بر اثر برخورد خودرو در روستای «مزدک» دچار مرگ مغزی شده بودند که اعضای بدن آنها در 2 هفته گذشته به بیماران نیازمند اهدا شد.
 


Page Generated in 0/0059 sec