printlogo


کد خبر: 184449تاریخ: 1396/8/22 00:00
اخبار

«امام رضا(ع) و زندگی» از مرز یک‌ میلیون نسخه گذشت
هشتمین چاپ از کتاب «امام رضا(ع) و زندگی» در آستانه شهادت امام هشتم از سوی به‌نشر روانه بازار کتاب شد. به گزارش تسنیم، به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) برای هشتمین‌بار کتاب «امام رضا(ع) و زندگی» را همزمان با دهه آخر ماه صفر و ایام شهادت امام هشتم(ع) منتشر و روانه بازار کرده است. این اثر که به قلم مهدی غلامعلی نوشته شده است، دربردارنده گزارش‌ها و داستان‌هایی کوتاه از شیوه زندگی امام رضا(ع) است. این کتاب در 8 بخش با نام‌های «امام(ع)، خانواده و خویشان»، «امام(ع) و مردم»، «امام(ع) و حاکمان»، «امام(ع)، خوراک و بهداشت»، «امام(ع)، علم و حکمت»، «امام(ع) و معصومان»، «امام(ع) و عبادت» و «امام(ع)، دعا و ذکر» به سبک زندگی امام رضا(ع) می‌پردازد. به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) چاپ هشتم این کتاب را در قطع رقعی منتشر کرده و با قیمت 85 هزار ریال در دسترس عموم مخاطبان قرار داده است.


کربلا، جغرافیای یک تاریخ میهمان «به ‌اضافه مستند»
دوازدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به‌اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش روابط عمومی برنامه به اضافه مستند، در این قسمت از برنامه
«به اضافه مستند» و پس از پخش مستند «کربلا، جغرافیای یک تاریخ»، حجت الاسلام حامد کاشانی، پژوهشگر در حوزه مسائل تاریخی و مذهبی، میهمان برنامه خواهد بود و با موضوع شیوه‌ درست روایت تاریخ از واقعه‌ عاشورا سخن خواهند گفت. همچنین، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این اثر مستند خواهند پرداخت. مستند «کربلا، جغرافیای یک تاریخ» روایتی متفاوت و غیرکلیشه‌ای از واقعه‌ عاشورا و قیام امام حسین(ع) است. این مستند همچنین، تاثیر قیام امام حسین(ع) را بر فرهنگ و سبک زندگی شیعیان از گذشته تا امروز نشان می‌دهد. روایتگر این مستند، سید شهاب‌الدین حسینی است و مجید انتظامی موسیقی متن آن را ساخته است. این مستند به کارگردانی داریوش یاری، تهیه‌کنندگی بهروز مفید و به سفارش حوزه هنری ساخته شده است. برنامه «به اضافه مستند» با اجرای علی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 23 آبان‌ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه 24 آبان‌ماه ساعت 9 و جمعه 26 آبان‌ماه ساعت 13:30 است.


رسوایی جنسی به خالق سریال‌های ابرقهرمانی آمریکا رسید
خالق سریال‌‌های ابرقهرمانی و پرطرفدار شبکه CW هم در موج اتهامات آزار جنسی این روزهای هالیوود قرار گرفت. به گزارش تسنیم، خالق و تهیه‌کننده سریال‌‌های «کماندار»، «فلش»، «سوپر گرل» و «افسانه‌‌های فردا» به دلیل اتهامات رسوایی جنسی از کار برکنار شد. بخش تلویزیونی برادران وارنر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد از این رسوایی اخلاقی بتازگی آگاه شده‌‌اند و سریعا هم تصمیم بر کنار گذاشتن اندرو کرایسبرگ از فعالیت‌‌های حرفه‌ای‌اش در این کمپانی گرفته‌‌‌اند. اندرو کرایسبرگ که در فعالیت حرفه‌ای‌اش کار روی سریال معروف «فرینج» و نویسندگی سریال انیمیشنی «سیمپسون‌ها» را دارد از سال 2012 همکار گرگ برلانتی تهیه‌کننده همجنس‌باز آمریکایی در خلق و تهیه سریال «کماندار» و پس از آن «فلش»، «سوپر گرل» و «افسانه‌‌های فردا» بوده است. کسانی که شرایط را می‌دانند اطلاع داده‌‌اند رفتار کرایسبرگ در پشت صحنه سریال «فلش» بسیار زننده بوده به طوری که حداقل یک کارگردان و یک نویسنده زن از او به خاطر رفتار زننده و غیرحرفه‌ای‌اش شکایت کرده‌اند و حتی یکی از آنها تصمیم گرفته قراردادش با مجموعه را نادیده بگیرد و دیگر سر کار نیاید. نکته جالب توجه اینکه برلانتی و شرکتش که به صورت مشترک تهیه‌کننده این سریال‌‌های ابرقهرمانی هستند هم در واکنش به این اتفاق طرف کمپانی وارنر را گرفته‌‌اند و قول هر گونه همکاری را داده‌‌‌اند. شاید از ترس اینکه سرنوشت سریال‌شان مثل «خانه پوشالی» به تعطیلی منجر شود.


Page Generated in 0/0064 sec