printlogo


کد خبر: 184450تاریخ: 1396/8/22 00:00
اخبار

وزیر 9 ماهه ارشاد، معاون شهردار شد
مجتبی عبداللهی از معاونت اجتماعی شهرداری تهران رفت و سیدرضا صالحی‌امیری، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی جایگزین وی در معاونت فرهنگی شهرداری تهران شد. به گزارش «وطن امروز»، در شرایطی که چندی پیش و پس از عملکرد بشدت ضعیف سیدرضا صالحی‌امیری در دوره 9 ماهه حضورش در مسند وزارت ارشاد، حسن روحانی مدیریت این وزارتخانه را به سیدعباس صالحی معاون او سپرده بود، بتازگی محمدعلی نجفی، شهردار تهران در حکمی او را به عنوان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران انتخاب کرد. این انتصاب در حالی صورت می‌گیرد که صالحی نه تنها در دوره حضور در وزارت ارشاد عملکرد موفقی نداشت و مدیریت ضعیف او و همکارانش سبب برگزاری یکی از پرحاشیه‌ترین دوره‌های جشنواره فیلم فجر شد، بلکه او در دوره حضور در مدیریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران نیز عملکرد پرحاشیه‌ای داشت که مورد انتقاد هر دو جناح سیاسی کشور قرار گرفت. به نظر می‌رسد با توجه به این حواشی و البته سوابق امنیتی صالحی که بارها مورد اعتراض اهالی فرهنگ قرار گرفته بود، تنها دلیل این انتصاب را باید در سابقه دوستی دیرینه او با نجفی، شهردار فعلی تهران جست‌وجو کرد.


جشن بزرگ فرهنگی شبکه 4 ویژه کتابخوانی
شبکه 4 سیما با ویژه‌برنامه «برگ 24» روز کتاب و کتابخوانی را جشن می‌گیرد. به گزارش روابط عمومی شبکه 4 سیما، محمد رحیمی، تهیه‌کننده ویژه‌برنامه «برگ 24» درباره این برنامه گفت: شبکه 4 سیما همزمان با 24آبان روز کتاب و کتابخوانی، جشن بزرگی برای اهالی کتاب برگزار می‌کند که نخستین جشن ملی رسانه‌ای در حوزه کتاب به‌ حساب می‌آید. مارال دوستی، شاهین شرافتی، سعید بیابانکی و رشید کاکاوند اجرای این ویژه‌برنامه  12 ساعته را که از ساعت  10 صبح روز چهارشنبه تا ساعت 22 از «موزه و کتابخانه ملک» پخش می‌شود بر عهده دارند. ویژه‌برنامه زنده «برگ 24» از بخش‌های مختلفی همچون کتاب و کتابخوانی، کودک و نوجوان، خانواده‌های کتابی، فضای مجازی کتابی، راویان دفاع‌مقدس، مروجان کتاب در 3 حوزه ترجمه، دین و بین‌الملل تشکیل شده که در هر کدام از این قسمت‌ها از میهمانان مرتبط با موضوع دعوت به عمل می‌آید. رحیمی تصریح کرد: همچنین راه‌اندازی کمپینی برای حمایت از چاپ و ترویج کتاب برای نابینایان از جمله بخش‌های اصلی برنامه است که با همکاری انجمن نابینایان کشور و خانه کتاب تلاش می‌کنیم در این بخش حمایت‌های مالی بیشتری از ناشران و نویسندگان فعال در این حوزه صورت پذیرد. وی افزود: «برگ 24» کاری از گروه فرهنگ و اندیشه شبکه 4 سیما است و در ساخت این برنامه 2 نفر از تهیه‌کنندگان و کارگردانان باسابقه سیما در حوزه کتاب آقایان محمود فاتحی و حسین پورصلعی من را یاری می‌کنند.


مجوز 42 اجرای صحنه‌ای صادر شد
شورای ارزشیابی و نظارت اداره کل هنرهای نمایشی برای اطلاع‌رسانی درباره برنامه‌های آینده تالارهای نمایشی تهران فهرست نمایش‌هایی که در هفته گذشته موفق به دریافت مجوز اجرا شده‌اند را اعلام کرد. به گزارش فارس، شورای ارزشیابی و نظارت در هفته گذشته مجوز اجرای 19 نمایش حرفه‌ای، 5 نمایش کودک، 7 اجرای نمایشنامه‌خوانی، یک پرفورمنس، یک نمایش کمدی و 9 اجرای سرگرمی را برای ماه‌های آبان و آذر صادر کرد. در بخش نمایش حرفه‌ای، مرتضی جلیل‌دوست نمایش «مجلس مختلف‌خوانی» را به تالار مولوی می‌آورد و سروش کریمی و بابک کیوانی نمایش «سرتاسر» که اثری فیزیکال و عاشورایی است را در خانه نمایش دا روی صحنه می‌برند. نمایش «مادر ایکاروس» به کارگردانی رضا عباسی در تالار مشایخی و «من» اثر فرهاد تجویدی در تماشاخانه شاننو اجرای خود را آغاز کرده‌اند. 5 نمایش کودک نیز در فهرست برنامه‌های اجرای سالن‌های فرهنگسراهای تهران قرار گرفته است. سالن‌های شهرزاد، گندم، ارغنون، فرهنگسرای نیاوران و مجموعه فرهنگی و هنری آزادی نیز نمایشنامه‌های گل شمعدانی، روز واقعه، جمجمه‌ای در کافه مارا، عشق‌آباد، صفر مرکزی، آرش و مرگ فروشنده را در برنامه نمایشنامه‌خوانی خود قرار داده‌اند.
 


Page Generated in 0/0059 sec