printlogo


کد خبر: 184451تاریخ: 1396/8/22 00:00
چهارگوشه

پیشروی نیروهای عراقی به مرزهای سوریه
فرمانده عملیات الجزیره عراق اعلام کرد نیروهای این کشور در ادامه پیشروی خود در غرب الانبار، کنترل پل الرمانه را به‌دست گرفته و به مرزهای سوریه رسیدند. فرماندهی عملیات الجزیره روز شنبه از آغاز عملیات گسترده نیروهای عراقی برای آزادی شهر الرمانه و شهرستان راوه در غرب الانبار خبر داده بود. این دو شهر آخرین مناطق تحت سیطره داعش در عراق هستند. در راستای این عملیات، ابوالمهاجر، مفتی داعش در شهرستان راوه در حمله هوایی ارتش عراق با 2 تن از همراهانش کشته شد.

انگشت‌نگاری از اتباع خارجی در روسیه
دومای روسیه در نظر دارد با تصویب قانونی، از اتباع خارجی در مبادی ورودی به این کشور انگشت‌نگاری کند. رئیس گروه حقوق‌بشر ریاست‌جمهوی روسیه تصریح کرد، انگشت‌نگاری از اتباع شهروندان خارجی به صورت دوطرفه خواهد بود، یعنی کشورهایی که از اتباع ما انگشت‌نگاری می‌کنند ما نیز این روش را به صورت متقابل با آنها انجام می‌دهیم. کشورهای اتحادیه اروپایی از شهروندان روسیه در زمان صدور ویزای شینگن انگشت‌نگاری می‌کنند که تصویب این قانون می‌تواند اتباع این کشورها را در سفر به روسیه تحت تاثیر قرار دهد.

بازداشت یک عامل موساد در لبنان
منابع امنیتی در لبنان از بازداشت یک عامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در این کشور خبر دادند. المیادین به نقل از این منبع امنیتی گزارش داد یک تبعه لبنانی که با موساد در ارتباط بوده و قصد داشته عملیات تروریستی در صیدا اجرا کند، بازداشت شد. گفته می‌شود این عامل موساد مشغول رصد کاروان حامل بهیه حریری، خواهر نخست‌وزیر مستعفی لبنان بوده و عملیات ترور وی را برنامه‌ریزی کرده بود. بر این اساس تحقیقات از عامل بازداشت شده هنوز ادامه دارد و نیروهای امنیتی در جست‌وجو برای بازداشت همدستان
وی هستند.

نخست‌وزیر الجزایر فاش کرد
هزینه ۱۳۰ میلیارد دلاری شیوخ برای نابودی سوریه، لبنان و یمن
نخست‌وزیر الجزایر فاش کرد برخی شیوخ عربی مجموعا ۱۳۰ میلیارد دلار برای نابودی سوریه، لبنان و یمن هزینه کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، احمد اویحیی در سخنرانی خود در کمپین انتخابات محلی الجزایر درباره سرایت آنچه از سوی آمریکایی‌ها بهار عربی خوانده می‌شود به کشورش هشدار داد. اویحیی که رهبر حزب کارگر الجزایر است بر حرکت در مسیر آشتی ملی و اصلاحات اقتصادی و دستاوردهای دوران 18 ساله ریاست‌جمهوری عبدالعزیز بوتفلیقه تاکید کرد. او در شهر وهران در غرب الجزیره، مخالفان دولت را تاجر سیاسی خواند و به قطب خرس‌قطبی تشبیه‌شان کرد که در طول سال می‌خوابند و در فصل بهار یعنی زمان انتخابات بیدار می‌شوند.


تظاهرات صدها هزار نفری در بارسلون
شامگاه شنبه حدود 750 هزار نفر از حامیان استقلال کاتالونیا با برگزاری تظاهرات، آزادی رهبران بازداشت‌شده این منطقه را خواستار شده‌اند. این تظاهرات به مدت 2 ساعت در جاده اصلی پایتخت کاتالونیا برگزار شد و شرکت‌کنندگان در آن با تکان‌‌دادن پرچم‌‌ها، شعار «آزادی برای بازداشت‌شدگان سیاسی» را سر می‌دادند. تظاهرات در بارسلون به ‌دعوت گروه‌های هوادار استقلال کاتالونیا برگزار شد. دولت مادرید در واکنش به برگزاری همه‌پرسی استقلال در کاتالونیا در ۲۷ اکتبر گذشته، ۱۰ نفر از رهبران این منطقه را بازداشت کرده است.
 


Page Generated in 0/0054 sec