printlogo


کد خبر: 184459تاریخ: 1396/8/23 00:00
اخبار

روایتی از پزشکان مدافع حرم
مرتضی شعبانی، کارگردان و تهیه‌کننده سینمای مستند که از وی آثاری نظیر «ابوزینب»، «مدافعان نبل و الزهرا»، «خط تماس» و... به نمایش در آمده است با اشاره به جدید‌ترین اثر مستند خود، اظهار داشت: موضوع مستند جدیدم بهداری در جنگ‌های سوریه است. در این فیلم به پزشکان متعهدی می‌پردازیم که در کنار مدافعان حرم، از همه‌ زندگی‌‌شان می‌گذرند و به مردم سوریه و رزمنده‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند. البته موضوع مداوا بحث جدیدی نیست اما نوع نگاه پزشکان و تلاش‌های آنان برای دفاع از حریم اهل بیت (علیهما‌السلام) در کنار رزمنده‌ها، مستند بسیار خوبی را رقم زده است. به گزارش تسنیم، وی افزود: این فیلم مستند محض است و مصاحبه متنی به این معنی که کسی را بنشانیم و مصاحبه بگیریم، نداشتیم. کارگردان با حضور دائمی خود در میان این افراد، توانسته است این توفیق را پیدا کند که ارتباط نزدیکی با این افراد برقرار کند و به راحتی حرف بزنند. گفتنی است این مستند به تهیه‌کنندگی مرتضی شعبانی، کارگردانی یحیی رضایی و میثم صمدی در مرکز مستند‌سازی حقیقت تولید شده است.


«کافی شاپ» در تماشاخانه ماه
نمایش «کافی شاپ» به نویسندگی و کارگردانی حسینعلی بینوایی در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. به گزارش فارس، ‌نمایش «کافی شاپ» به نویسندگی و کارگردانی حسینعلی بینوایی از 22 آبان ماه در تماشاخانه‌ ماه حوزه هنری به صحنه می‌رود. این نمایش، داستان رساندن خبر شهادت رزمنده‌ای به اسم عباس به مادرش است که از بیماری قلبی رنج می‌برد. حسین پرستار، محبوبه یزدانی، محمد رضایی‌مقدم و بهادر میرناصری به عنوان بازیگر در این نمایش ایفای نقش می‌کنند. گفتنی است نمایش کافی‌شاپ از 22 آبان تا 10 آذر  ساعت 18:30 در تماشاخانه‌ ماه به صحنه می‌رود. علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت تیوال به نشانی www.tiwall.com مراجعه کنند.


قدردانی رئیس رسانه ملی
از برنامه‌سازی اوج در اربعین
عبدالعلی علی‌عسکری، رئیس رسانه ملی از برنامه‌سازی اوج در ایام اربعین قدردانی کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان هنری - رسانه‌ای اوج، عبدالعلی علی‌عسکری رئیس رسانه ملی در بازدید از استودیوی عصر سازمان هنری - رسانه‌ای اوج با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی‌ برای فعالیت‌های رسانه‌ای ایام اربعین گفت: امسال دوستان و همکاران ما قبل از ایام اربعین جلسات متعددی برای برنامه‌ریزی داشتند که مهم‌ترین نتیجه برای ایام اربعین امسال با توجه به اشتیاق و شور و شوق وصف‌ناپذیر مردم نسبت به امام حسین(ع) کاهش تبلیغات برای پیاده‌روی اربعین بود. وی افزود: با محاسباتی که پیش‌بینی کرده بودیم در صورت تبلیغات گسترده رسانه ملی به طور قطع با سیل گسترده خروج زوار از کشور مواجه می‌شدیم و مشکلات عدیده‌ای برای مردم پدید می‌آمد، لذا تا شنبه گذشته ۱۳ آبان ماه تبلیغات چندانی انجام ندادیم ولی بعد از آن تلاش شد از طریق ارسال خبرنگاران مختلف و نصب بیش از ۳۰ اس‌ان‌جی، این حماسه پرشکوه پوشش داده شود. رئیس رسانه ملی در ادامه به ۳ برنامه سازمان هنری - رسانه‌ای اوج در ایام اربعین اشاره و اظهار کرد: سازمان اوج امسال با 3 برنامه موفق «پیاده آمده‌ایم»، «اقیانوس آرام» و «مخاطب خاص»، ماموریت ویژه‌ای در این زمینه داشت که هر 3 کار از تولیدات ارزشمند و تاثیرگذار رسانه ملی در ایام اربعین بود.

 
برای قلب ترک خورده ایران
شد به آهنگ عجیبی خاک ما زیر و زبر
خانه‌ها لرزید و لرزیدند دل‌ها بیشتر
آن تکان ناگهانی تا همیشه خواب کرد
کودکان خفته در گهواره را  بار دگر
دست‌های کوچکی از خاک بیرون مانده است
دست‌هایی بر سر است و دست‌هایی برکمر
کودکان خانه را جز مرگ، همبازی نماند
باز، بازی می‌کند داغ عزیزان با جگر
لحظه لحظه شوق پرواز از زمین  تکثیر شد
بس که هر سو ریخت، باقی مانده‌های بال و پر
داغ‌های باغ سنگین است اما نو به نو
از دل این خاک می‌روید درختی تازه تر
 یک به یک دیوارها افتاد تا هجرت کنیم
از شب این چار دیواری به آغوش سحر
میلاد عرفان‌پور
 


Page Generated in 0/0143 sec