printlogo


کد خبر: 184471تاریخ: 1396/8/23 00:00
بازار

دلار از ۴۱۰۰ تومان گذشت
روز گذشته سکه تمام طرح جدید در بازار به سیر صعودی خود ادامه داد و با افزایش ۲۰ هزار تومانی به یک میلیون و 393 هزار و 500 تومان رسید. از سوی دیگر دلار آمریکا از مرز ۴۱۰۰ تومان عبور کرد. به گزارش ایسنا، همچنین سکه نیم‌بهار 691 هزار تومان و ربع‌سکه 397 هزار و 700 تومان عرضه ‌شد. از سوی دیگر در بازار ارز، دلار آمریکا به 4133 تومان رسید که این برای نخستین بار است که در سال جاری دلار وارد کانال ۴۱۰۰ تومان می‌شود. در میان دیگر ارزها، یورو 4870 تومان، پوند انگلستان 5524 تومان و لیر ترکیه 1094 تومان فروخته شد. دلار مبادله‌ای نیز ۳۵۲۴ تومان قیمت‌گذاری شد. علاوه‌ بر این بازار طلا نیز افزایشی شد به‌طوری‌که هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۶ هزار و 237 تومان و هر مثقال طلای 18 عیار ۵۴۶ هزار و 900 تومان عرضه شد. اونس طلا در بازار جهانی نیز 1277 دلار و 80 سنت داد و ستد ‌شد.

فاجعه بودجه در راه است
هزینه‌های جاری کشور در سال ۹۶ حدود ۳۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که ۴۳ هزار میلیارد تومان در بخش هدفمندی یارانه‌ها هزینه شده است. به گزارش ایلنا، غلامرضا کاتب، عضو هیات‌رئیسه مجلس در نشست علنی مجلس گفت: بزرگ‌ترین بحران آینده کشور، بحران هزینه‌های جاری کشور است، چرا که در سال جاری نزدیک به ۳۴۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌های جاری کشور بوده و اگر همین روند ادامه یابد، نمی‌توانیم پاسخگو باشیم. کاتب با بیان اینکه برخی هزینه‌ها در ۳ بخش انجام می‌شود، افزود: ۴۳ هزار میلیارد تومان در بخش هدفمندی یارانه‌ها هزینه شده و ۴۰ هزار میلیارد تومان باید به 2 صندوق بازنشستگی و نیروهای مسلح پرداخت ‌شود که اگر ادامه یابد یک فاجعه در کشور رخ می‌دهد. وی با اشاره به اینکه مشکل دیگری که رخ داده ایجاد اوراق مشارکت و اسناد خزانه در سال ۹۵ است، ادامه داد: در سال جاری، ۵ هزار میلیارد تومان باید سود اوراق پرداخت شود و به وزارت نفت اجازه داده شده که نزدیک به ۳ میلیارد دلار سود اوراق پرداخت کند. کاتب با بیان اینکه نزدیک ۳۰ درصد اعتبارات بودجه‌ای در هزینه‌های عمومی است، یادآور شد: مجلس از سال ۸۳ دولت را مکلف کرد در برنامه چهارم و پنجم توسعه بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد را اجرایی کند اما سوال اینجاست چرا در طول ۱۳ سال این اتفاق نیفتاده ‌است.

افزایش واردات برنج با کنترل قاچاق
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزایش حدود ۴۰ درصدی واردات برنج در 7 ماه نخست امسال را ناشی از کنترل واردات غیررسمی و قاچاق این محصول دانست. به گزارش ایسنا، علی‌اکبر مهرفرد در این‌باره افزود: در 5 ماه باقیمانده امسال واردات برنج کنترل می‌شود اما تاکنون واردات کیوی نداشته‌ایم. وی اضافه کرد: هم‌اکنون در فصل ممنوعیت واردات برنج به سر می‌بریم اما یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث آسیب‌پذیری تولید این محصول استراتژیک می‌شود، مخلوط کردن برنج‌های داخلی و خارجی توسط افراد سودجو بوده است که باید بیش از پیش به آن توجه کرد اما درباره قاچاق برنج اطلاع دقیقی ندارم و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید درباره کشفیات خود اظهارنظر کند.

کد رهگیری شامل همه قطعات وارداتی خودرو نمی‌شود
مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از نهایی شدن دستورالعمل طرح مبارزه با قاچاق قطعات خودرو خبر داد. امیرحسین قناتی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره طرح الصاق کدرهگیری به قطعات وارداتی خودرو اظهار داشت: الصاق کد رهگیری قطعات وارداتی خودرو همه قطعات را شامل نمی‌شود و تنها قطعاتی که بیشترین میزان قاچاق را در چند سال اخیر داشته‌اند، در این طرح قرار گرفته‌اند. قناتی با بیان اینکه حدود ۱۶ مجموعه از قطعات خودرو در این طرح قرار دارند، خاطرنشان کرد: علت اجرایی نشدن این طرح تاکنون به دلیل آن است که طرح برای بررسی‌های نهایی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز است. همچنین قاسم خورشیدی، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سامانه کد رهگیری کالاهای قاچاق بویژه قطعات خودرو که بار دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد را ایران‌کد معرفی کرد و طرح مبارزه با قاچاق کالا را تنها معطوف به قطعات خودرو ندانست.


Page Generated in 0/0054 sec