printlogo


کد خبر: 184475تاریخ: 1396/8/23 00:00
اخبار

حکم جدید دولت برای ابوطالبی و تخت‌روانچی
گمانه‌زنی رسانه‌ها درباره تغییر و تحولات در نهاد ریاست‌جمهوری، روز گذشته با 2 حکم تایید شد. در یکی از احکام حسن روحانی، حمید ابوطالبی، معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور را به عنوان مشاور خود منصوب کرد. در حکم دیگر محمود واعظی رئیس دفتر رئیس‌جمهور، مجید تخت‌روانچی، معاون وزیر امور خارجه را جایگزین حمید ابوطالبی کرد. براساس این گزارش، حسن روحانی در حکمی حمید ابوطالبی را به عنوان مشاور رئیس‌جمهور منصوب کرد. در بخشی از این حکم آمده است: نظر به مراتب تعهد، توان علمی و سوابق ارزنده جنابعالی، به موجب این حکم به عنوان «مشاور رئیس‌جمهور» منصوب می‌شوید. توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدالگرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در خدمت به اسلام و ملت شریف ایران از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم. در حکم محمود واعظی خطاب به مجید تخت‌روانچی نیز آمده است: نظر به مراتب تعهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، تجارب ارزنده و توانایی‌‌های تخصصی جنابعالی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، به موجب این حکم به سمت «معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور» منصوب می‌شوید. انتظار دارد با افزایش بهره‌وری مجموعه و تعامل هدفمند با دستگاه‌‌های ذی‌ربط نسبت به ارائه بهنگام گزارش‌‌های تحلیلی از موضوعات سیاسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، اجتماعی و امنیتی اقدام نمایید. توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، اعتدالگرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسالت می‌نمایم.

620 میلیارد تومان بودجه پیشنهادی مجلس در سال 97
اعضای هیات‌رئیسه مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه مشترک دیروز خود بودجه پیشنهادی مجلس در سال 97 را 620 میلیارد تومان تعیین کردند. به گزارش ایسنا، جلسه مشترک هیات‌رئیسه مجلس با کمیسیون برنامه و بودجه عصر دیروز برگزار شد و با توجه به اینکه بودجه مجلس باید به تصویب هیات‌رئیسه و کمیسیون برنامه و بودجه برسد، این موضوع در جلسه مشترک مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این جلسه اعضای کمیسیون تاکید کردند به حداقل افزایش برای بودجه مجلس اکتفا و چارچوب سازمان برنامه و بودجه در این زمینه رعایت شود. در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه همچنین اختصاص 300 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی به آبرسانی روستایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و بر ضرورت رعایت شاخص‌ها در توزیع این اعتبارات تاکید شد.

برجام ابزار و آغاز مقابله با ایران است
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: برجام ابزار و آغاز مقابله با ایران است، نه پایان آن و آمریکا از یک استراتژی جامع و یکپارچه در برابر ایران استفاده می‌کند. به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی‌بابایی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی مجلس خطاب به رئیس سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: شما گفتید اگر برجام به هم بخورد، آنها را حیرت‌زده می‌کنیم. آقای صالحی! آن ها  به دنبال برهم زدن برجام نیستند بلکه آنها برجام را استراتژی ترکیبی تحمیل و تعامل می‌دانند. نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنها به این نتیجه رسیده‌اند که برجام یک عملیات موفق تحمیلی و تعاملی بوده است که کاخ سفید ماهرانه و با قدرت توسط اوباما از رویکردهای مختلف در برابر ایران استفاده کرده است.  حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: برجام ابزار و آغاز مقابله با ایران است، نه پایان آن و آمریکا از یک استراتژی جامع و یکپارچه در برابر ایران استفاده می‌کند که همزمان و هماهنگ از چندین ابزار سیاسی ترکیب شده است که در قلب این استراتژی و استفاده ترکیبی از تحمیل و تعامل از طرفی از ابزار تحریم‌ها استفاده می‌کند، از طرف دیگر رئیس‌جمهور فرانسه را برای مذاکره روی موفقیت‌های موشکی هماهنگ می‌کند؛ و از طرف دیگر عربستان را در عملیات شبه‌دزدی حریری نخست‌وزیر لبنان مأمور می‌کند. وی افزود: این همه در کنار فضاسازی‌های بین‌المللی و منطقه‌ای بیانگر آن است که آمریکا زمین بازی را به شکلی طراحی کرده است تا بتواند به تمام مقاصد خود نائل‌‌‌‌‌‌‌‌ آید و ما ناگزیر از اقداماتی هستیم که به ‌هیچ‌وجه در تصمیمات آمریکا تأثیرگذار نیست، زیرا آزادی قبل از برجام را نداریم و خود را محدود به برجام می‌دانیم، یعنی همان جاده استراتژیک تحمیل و تعامل. البته شکست این راه استراتژیک آمریکا در برابر مقاومت و بازگشت به شرایط قدرتمندانه قبل از برجام امکانپذیر است.
 


Page Generated in 0/0122 sec