printlogo


کد خبر: 184476تاریخ: 1396/8/23 00:00
اخبار

ایران، روسیه و ترکیه ضامن  36 پست نظارتی در ادلب
رئیس هیات ایران در مذاکرات صلح سوریه در آستانه پس از پایان دور هفتم این مذاکرات گفت: توافقی که بین 3 کشور ضامن صورت گرفت این بود که در نوار امنیتی منطقه ادلب هر یک از 3 کشور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، 12 پست نظارتی برای اجرای توافق‌‌های کاهش تنش ایجاد کنند که البته این نقاط در مناطق مختلف امنیتی ادلب منتشر خواهد بود. حسین جابری‌انصاری سه‌شنبه‌شب پس از 2 روز مذاکرات فشرده در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: در دور هفتم مذاکرات آستانه موفق شدیم برخی موضوعات مورد اختلاف مرتبط با اجرای توافق مناطق کاهش تنش بویژه منطقه ادلب را حل کنیم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.  جابری‌انصاری در ادامه سخنان خود درباره نتایج مذاکرات دور هفتم، گفت: در چارچوب مسائل سیاسی نیز هیات ایرانی موفق شد در بیانیه پایانی اجلاس، هم موضوع رویارویی موثر با تروریسم مانند داعش، جبهه النصره و سایر گروه‌‌های تروریستی وابسته به این دو گروه را به‌عنوان موضع مشترک هر 3 کشور مورد تاکید قرار دهد و هم بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه و اینکه راه‌حل نظامی برای این بحران وجود ندارد، تاکید کند. وی افزود: درباره مسأله بازداشت‌شدگان و تبادل اجساد و ابعاد انسانی بحران سوریه، اگرچه 2 سند درباره مین‌زدایی و تبادل بازداشت‌شدگان مطرح بود اما این دو سند به دلیل دیدگاه‌های متفاوت طرف‌‌های سوری امکان نهایی شدن پیدا نکرد ولی به‌عنوان یک بند از بیانیه پایانی بر ضرورت دسترسی کمک‌‌های انسان‌دوستانه به همه مناطق در سوریه تاکید کردیم.

فرانسه: می‌توان تحریم‌های جدید علیه برنامه موشکی ایران وضع کرد
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه اظهارات چند روز پیش رئیس‌جمهور این کشور را درباره وضع تحریم‌های جدید علیه ایران به بهانه برنامه موشکی، تکرار کرد. به گزارش فارس، وزارت خارجه فرانسه روز دوشنبه اعلام کرد ایران در صورت لزوم با تحریم‌هایی جدید به دلیل برنامه موشکی‌اش روبه‌رو خواهد شد. آگنه روماته اسپاین، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه گفت: «همان‌طور که می‌دانید اتحادیه اروپایی در حال حاضر تحریم‌هایی علیه نهادهای موشکی دخیل در برنامه موشک‌های بالستیک ایران اعمال کرده است». او این اظهارات را در پاسخ به سوالی برای روشن کردن منظور «امانوئل مکرون» از بیان اظهاراتی در امارات درباره احتمال وضع تحریم‌های جدید علیه ایران مطرح کرد. به نوشته خبرگزاری رویترز، سخنگوی دستگاه دیپلماسی فرانسه در ادامه گفت: «در صورت لزوم، می‌توان تحریم‌های جدید [علیه برنامه موشکی ایران] وضع کرد».

دستگاه‌ها درباره احکام برنامه ششم توسعه به مجلس گزارش نمی‌دهند
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس گفت: گزارش آماری دقیق درباره احکام قانون برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه نمی‌شود. به گزارش فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری درباره عدم اعلام گزارش آماری دقیق به مجلس درباره احکام قانون برنامه ششم توسعه، اظهار داشت: موضوع مورد بحث ما بودجه‌ریزی عملیاتی است که در قانون برنامه ششم توسعه کشور نیز به تصویب رسیده است. وی بیان کرد: باید گزارشات آماری جامعی درباره احکام قانون برنامه ششم توسعه به مجلس ارائه شود تا نمایندگان بتوانند تصمیم‌گیری بهتری داشته باشند. نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس خاطرنشان کرد: اینجا مجلس است و رئیس مجلس شورای اسلامی باید نهادهای ذی‌ربط را موظف به ارائه گزارش کامل کند. سلیمی تصریح کرد: به طور مثال در ماده 3 برنامه ششم توسعه به تولید ناخالص داخلی پرداخته شده و بهتر بود نهادهای ذی‌ربط در بحث تولید سرانه، بهره‌وری عوامل تولید، تشکیل سرمایه ثابت ناخالص، هزینه‌های مصرفی کل و... گزارشات آماری دقیقی را به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کردند. به گفته وی دیوان محاسبات و سازمان برنامه نیز بهتر است گزارشی از اعداد و ارقام را اعلام کنند تا در آینده بتوانیم تصمیم‌گیری بهتر و مؤثرتری داشته باشیم.


Page Generated in 0/0052 sec