printlogo


کد خبر: 184501تاریخ: 1396/8/23 00:00
اخبار

مدیرکل پشتیبانی آموزش و پرورش خبر داد
اعطای وام ۵۰۰ میلیون ریالی مسکن به فرهنگیان
مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در نشست رؤسای ادارات تعاون سراسر کشور که در سالن اجتماعات باشگاه فرهنگیان برگزار شد، برنامه‌محوری و علمی‌نگری را 2 شاخصه مهم حوزه معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی دانست و اظهار داشت: پرهیز از اقدامات سنتی و کارهای روزمره از اهم فعالیت‌های این حوزه به شمار می‌رود. به گزارش فارس، گودرز کریمی‌فر از انعقاد قرارداد تفاهمنامه همکاری فی‌مابین این وزارت با بانک ملی خبر داد و اظهار داشت: این قرارداد در قالب وام و تسهیلات مراجعه از سقف 50 میلیون تا 150 میلیون ریال در اختیار فرهنگیان قرار خواهد گرفت. کریمی‌فر ادامه داد: اعطای وام ساخت یا خرید مسکن، تا سقف 500 میلیون ریال با سود 12 درصد و بازپرداخت 10 ساله از دیگر سیاست‌های این وزارتخانه برای کلانشهرها و مراکز استانی بالای 200 هزار نفر جمعیت است. وی تصریح کرد: در صورت دریافت وام ساخت مسکن، بازپرداخت اقساط از 10 سال به 12 سال افزایش می‌یابد.

جزئیات تصادف سرویس مدرسه در یاسوج
مدیرکل انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش گفت: در حادثه روز گذشته واژگونی سرویس مدرسه دانش‌آموزان در یاسوج، راننده مینی‌بوس مقصر نبوده است اما با توجه به اینکه مجوز سرویس مدرسه داشت، پیمانکار آن احضار و تذکرات لازم به او داده شد. نورعلی عباسپور، مدیرکل دفتر انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با فارس درباره حادثه واژگونی صبح روز گذشته مینی‌بوس حامل دانش‌آموزان یاسوجی، اظهار داشت: راننده این مینی‌بوس برای اینکه از تصادف با خاوری که از روبه‌رو در جاده به سوی آنها در حرکت بود، جلوگیری کند، خودرو را به سمت دیگری منحرف کرده که باعث چپ شدن مینی‌بوس شده است. وی افزود: در این حادثه راننده مینی‌بوس مقصر نبوده است اما با توجه به اینکه این مینی‌بوس مجوز سرویس مدرسه داشت، پیمانکار آن احضار و تذکرات لازم به او داده شد. عباسپور اضافه کرد: رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان کهگیلویه‌‌وبویراحمد ملاقاتی با دانش‌آموزان مصدوم داشته است و هیچکدام آنها مشکل خاصی ندارند.


اسقاط شدن 25 هزار خودرو در شهریور ماه سال گذشته
معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در شهریورماه سال گذشته حدود ۲۵ هزار خودرو در کشور اسقاط شد. مسعود تجریشی با اشاره به اینکه سالانه حدود یک میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود، به خانه ملت گفت: برای اینکه بتوان این میزان خودرو را تولید و در مقابل تعدادی خودروی فرسوده را از بازار مصرف خارج کرد، برنامه‌ریزان معتقدند به ازای هر خودروی وارداتی باید ۵ خودرو اسقاط شود؛ همچنین به ازای هر خودرویی که بیش از 5/8 لیتر مصرف سوخت دارد، باید تعدادی خودرو از رده خارج شوند. وی افزود: به دلیل اینکه اسقاط خودروی داخلی به نوعی با واردات خودرو گره خورده ، در حال حاضر ثبت سفارش اتومبیل متوقف شده است، بنابراین چون خودرویی وارد نمی‌شود پس اتومبیلی در داخل اسقاط نمی‌شود، از این رو چون ثبت سفارش قطع شده برخی مشکلات در اسقاط خودروهای بی‌کیفیت به وجود آمده است. معاون محیط‌زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست، با اشاره به اینکه مشخص نیست قطع ثبت سفارشات تا چه زمانی ادامه دارد، تصریح کرد: در تاریخ معاصر کشور بیشترین خودروی اسقاطی در شهریور گذشته انجام شد، یعنی نزدیک به ۲۵ هزار خودرو اسقاطی داشتیم اما در مهرماه میزان اسقاطی‌ها به دلیل عدم ثبت سفارش‌ها کاهش پیدا کرد.
 


Page Generated in 0/0064 sec