printlogo


کد خبر: 184519تاریخ: 1396/8/24 00:00
اخبار

به ازای هر 5 فست‌فودی حداقل یک سالن نمایش نیاز است
شهاب حسینی گفت: سینما یک بت یا یک قلعه دست‌نیافتنی نیست. سینما را آدم‌ها به وجود آورده‌اند. سینماگری باید وجود داشته باشد که سینما وجود داشته باشد. نمایشگری باید وجود داشته باشد که تئاتر وجود داشته باشد. اساساً اندیشه‌ای باید وجود داشته باشد. به گزارش فارس، شهاب حسینی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در حاشیه بازدید از پردیس تئاتر تهران و تمجید از این پردیس، اظهار داشت: در کار این مرکز و همه مراکز فرهنگی دیگر باید تولید اندیشه باشد. وی به لزوم ایجاد فضاهای فرهنگی اشاره کرد و گفت: به ازای هر 5 فست‌فودی که در شهر باز می‌شود، حداقل یک سالن نمایش لازم است. فقط به خوراک جسمی توجه می‌کنیم ولی باید توجه بیشتری به خوراک روح داشته باشیم. مسلماً با نگاه‌های رادیکال نمی‌شود اینطور کارها را پیش برد. وی افزود: بیشتر آدم‌های موفق کسانی بوده‌اند که طعم محرومیت و فقر را در زندگی چشیده‌اند. خواستن را بلد شدند و پیرو آن حرکت کردند. وقتی آدم غنی به دنیا بیاید، مهم‌ترین انگیزه زندگی را از دست می‌دهد و آن خواستن است.


تغییرات جدید در جایزه کتاب سال شهید غنی‌پور
دبیر هفدهمین دوره جایزه کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور ضمن اعلام اسامی داوران، درباره تغییرات ایجاد شده در این دوره توضیحاتی ارائه داد. به گزارش تسنیم، محمد ناصری، دبیر هفدهمین دوره کتاب سال شهید حبیب غنی‌پور، با اشاره به تغییرات اعمال شده در این دوره جایزه، گفت: در سال‌های اخیر کارهای خوب و قابل توجهی در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس منتشر شده و بستر مناسبی برای نگارش این دست از آثار فراهم شده است. توانایی آثار با این موضوع به اندازه‌ای است که می‌تواند با کارهای داستانی با موضوع آزاد، رقابت کند؛ از این جهت در هفدهمین دوره جایزه شهید غنی‌پور 2 بخش رمان با موضوع آزاد و بخش رمان با موضوع دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی ادغام شده است. وی همچنین به اسامی داوران در این دوره اشاره کرد و گفت: تمام داوران این دوره نیز از میان شورای نویسندگان مسجد جوادالائمه(ع) انتخاب شده‌اند. در بخش کودک ناصر نادری، محمدحسن حسینی و شهرام شفیعی داوری آثار را برعهده خواهند داشت. در بخش نوجوان نیز حبیب یوسف‌زاده، خسرو باباخانی و مصطفی خرامان و در بخش بزرگسال نیز احمد دهقان، ابراهیم زاهدی‌مطلق و گلعلی بابایی ارزیابی و داوری کارها را برعهده خواهند داشت.


عزاداری ملیت‌های مختلف در «خیمه امت»
سیدمرتضی بختیاری، قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی در نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه پایانی ماه صفر از راه‌اندازی ستاد دائمی مناسبت‌ها در آستان قدس خبر داد و اظهار کرد: این ستاد با پیشنهاد تولیت آستان قدس تشکیل شده و مسؤولیت آن را سازمان فرهنگی به عهده دارد. وی با تأکید بر اینکه زائران پیاده میهمانان ویژه مشهد در ایام پایانی ماه صفر هستند، گفت: امسال زائران پیاده از 21 استان کشور در شرف ورود به مشهد هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و مشارکت خیران، تدابیر لازم برای ارائه خدمت در حوزه‌های تغذیه، اسکان و درمان به 100هزار زائر پیاده در دهه آخر صفر اندیشیده شده است. قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین از پیش‌بینی حضور بیش از یکهزار هیات مذهبی در مشهد خبر داد و گفت: تمام هیات‌های مذهبی که در این ایام به مشهد می‌آیند، یک وعده در میهمانسرای حضرت پذیرایی می‌شوند و به هر هیات یک کیسه برنج و نمک متبرک آستان قدس اهدا می‌شود. در این نشست، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی از اجرای 50 برنامه ویژه در دهه آخر صفر خبر داد و اظهار کرد: محوریت برنامه‌های آستان قدس، همت و حضور مردم است که به لحاظ سرمایه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در همه اجزا و برنامه‌های ما شریک هستند. وی از اجرای طرحی با عنوان «خیمه امت» و با هدف برگزاری عزاداری برای سایر ملیت‌هایی که در حرم مطهر به عزاداری می‌پردازند، خبر داد و گفت: «رسم دعبل» دیگر برنامه‌ای است که برای بهره‌گیری از شهر برای ترویج فرهنگ رضوی طراحی
 شده است.
 


Page Generated in 0/0066 sec