printlogo


کد خبر: 184524تاریخ: 1396/8/24 00:00
اخبار

کی‌روش و دغدغه‌های آینده
تورج عاطف:  تیم‌ملی ایران 2 بازی تدارکاتی
دیگر با تیم‌هایی از منطقه کونکاکاف و آمریکای جنوبی انجام داد تا پس از صعود به جام جهانی تجربه بازی با تیم‌های مناطق مختلف جهان را داشته باشد. هر چند که جز روسیه که شمایل تیمش به کلی با روسیه مقابل آرژانتین فرق داشت، بقیه تیم‌ها از تیم‌های مطرحی نبودند اما نمی‌توان گفت این بازی‌ها فایده‌ای نداشته‌اند که به واقع در هیچکدام از بازی‌ها کار تیم ما آسان نبود. به 2 بازی آخر تیم‌ملی نگاه می‌کنیم:
1- تیم ما از بعد قدرت بدنی فاصله زیادی در 2 نیمه‌ هر بازی داشت و شاید معدل سنی تیم ما برابر تیم‌هایی که مشغول ساختن دوباره تیم‌شان هستند مشکل اصلی بود. از طرفی دیگر مردان خوب تیم ما در این دو بازی یعنی سیدجلال حسینی و وحید امیری و اشکان دژاگه... در سنین بالایی هستند و این مساله نگران‌کننده است.
2- تیم‌ملی مشکلی پیدا کرده است که در بازی با سوریه برای اولین‌بار با آن روبه‌رو شد و آن افت خط دفاعی بود که به آن می‌بالید. متاسفانه خط دفاعی ما در نبود سیدجلال حسینی دچار افت عجیبی می‌شود. مردان کناری خط دفاعی ما یعنی آقایی و حاج‌صفی در چپ و وریا غفوری و رضاییان در سمت راست دارای بالانس مناسبی از بعد قدرت بدنی و حضور در حرکات تهاجمی و بازگشت به آرایش تدافعی نیستند و تیم‌ملی ما بارها به‌خاطر فضای مناسبی که در گوشه‌های محوطه 18 قدم به علت ضعف مدافعان کناری، به حریف داده ‌شد دچار مشکل بود و در فاز حمله شاید تنها حرکات رضاییان و جهانبخش در نیمه اول بازی با ونزوئلا قابل توجه بود.
3- تیم‌ملی در خط میانی خلأ هافبک‌های تدافعی منسجم و خلاق و حامی خط دفاعی را دارد. باید اذعان کنیم سعید عزت‌اللهی چون رضاییان و حاج‌صفی و آزمون و قوچان‌نژاد با افت چشمگیری مواجه شده است و علی کریمی بازیکنی که به او فرصت بازی بیشتری در این دو بازی داده شد نتوانست نشانه‌هایی از یک هافبک بین‌المللی را نشان دهد. در کناره‌ها بارقه‌هایی از امید در حرکات امیری و جهانبخش در بازی با ونزوئلا نمایان شد و سامان قدوس در نیمه اول بازی با پاناما بسیار درخشان بود.
4- تیم‌ملی ما در این دو بازی 3 گل زد که هیچکدام توسط بازیکنان خط حمله به ثمر نرسید و باید بازیکنانی چون انصاری‌فرد،  طارمی، قوچان‌نژاد و آزمون را دلایلی برای چهره نگران کی‌روش در پایان بازی‌ها دانست. تیم‌ملی به واقع در فاز تهاجمی همچنان شتابزده و بی‌برنامه و بی‌دقت است به‌رغم اینکه نتایج تیم‌ملی تا به امروز بسیار خوب است اما شاید نیاز به آزمایش نفرات بیشتر و بی‌گمان بازی‌های تدارکاتی افزون‌تر با تیم‌های بهتر است.


کسری ۷۵ میلیون یورویی
عدم رعایت فیرپلی مالی توسط پاری‎سن‌ژرمن
روزنامه اکیپ و مطبوعات فرانسوی گزارش دادند پاری‎سن‌ژرمن باید ۷۵ میلیون یورو بودجه تامین کند تا فیرپلی مالی یوفا رعایت شود. پاری‎سن‌ژرمن مجبور است تا پایان فصل جاری ۷۵ میلیون یورو به بودجه‎اش اضافه کند و در غیر این صورت قانون فیرپلی مالی برایش دردسرساز می‎شود. روزنامه فرانسوی اکیپ در گزارشی از شرایط بد مالی این تیم از نظر فیرپلی مالی یوفا گزارش داده است. در این گزارش آمده تیم اونای امری قانون یوفا را زیر پا گذاشته است. در ماه سپتامبر یوفا تحقیقات درباره مساله فیرپلی مالی پاری‎سن‌ژرمن را آغاز کرد. درست زمانی که این تیم نیمار و کیلیان امباپه را در ازای ارقام نجومی به خدمت گرفت. یوفا به این باشگاه اطلاع داده که باید بودجه این باشگاه ۷۵ میلیون یورو افزایش پیدا کند و برای این کار چند گزینه دارد؛ یکی از گزینه‎ها فروش بازیکن است. این گزینه البته گزینه مورد علاقه مالک ثروتمند باشگاه نیست و امری هم دوست ندارد بازیکنی از این تیم در ماه ژانویه از آنها جدا شود اما این سریع‎ترین راه برای تامین بودجه است. روش دیگر افزایش رقم حق پخش تلویزیونی است که برای آن لازم است این تیم به روند قابل قبول و مورد علاقه هوادارانش در لیگ فرانسه و لیگ قهرمانان اروپا ادامه دهد. گزینه بعدی مورد بلیت‌فروشی است. با آمدن نیمار و امباپه، پی‏اس‎جی براحتی می‏‎تواند قیمت بلیت‎ها را افزایش دهد و البته باید مراقب باشد هواداران این تیم اعتراض نکنند. روش دیگر توسعه فروش محصولات مربوط به باشگاه است. نیمار و امباپه به این تیم ملحق شدند و شاید در سراسر دنیا هواداران این تیم علاقه بیشتری به خرید لباس‌ها و وسایل ورزشی این باشگاه داشته باشند.
 


Page Generated in 0/0127 sec