printlogo


کد خبر: 184527تاریخ: 1396/8/24 00:00
اخبار

دبیر شورایعالی فضای مجازی:
گروه‌های بیش از 5 هزار عضو پیام‌رسان داخلی‌ را نصب کنند
سفارش ما به کسانی که کار رسانه‌ای انجام می‌دهند این است که اگر دارنده گروه‌ها و کانال‌های با بیش از 5 هزار عضو هستند، در یک پیام‌رسان داخلی فعال باشند تا اگر مجبور به گرفتن سیاست‌های محدودکنندگی شدیم، لطمه‌ای به کار دوستان رسانه‌ای وارد نشود. به گزارش ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال، حسن فیروزآبادی، دبیر شورایعالی فضای مجازی در چهارمین روز از نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال بازدیدی از این نمایشگاه به عمل آورد و از نزدیک با غرفه‌داران صحبت کرد و در جریان فعالیت‌های تولیدکنندگان محتوای دیجیتال قرار گرفت.  فیروزآبادی در نشست خبری اظهار داشت: ما برای هوشمندسازی کارت ملی ظرفیت و امکانات لازم را داریم و تلاش‌مان این است تا پایان سال 97 کارت هوشمند را برای همه شهروندان صادر کنیم. وی افزود: بزودی خودروهایی وارد بازار خواهد شد که مجهز به سیستم احراز هویت است یعنی راننده زمانی که استارت می‌زند، هویت او ثبت و مشخص خواهد بود. فیروزآبادی با اشاره به پایش شبکه‌های اجتماعی تصریح کرد: با مدیران تلگرام و اینستاگرام در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم قابلیتی را ایجاد کرده تا سیاست‌های حفظ صیانت شبکه پیام‌رسانی را محقق کنیم. وی اضافه کرد: هم‌اکنون مذاکراتی با وزارت آموزش‌وپرورش داشته‌ایم و در حال مقدمات کار برای اینترنت کودکان در مدارس هستیم. در ادامه سیدمرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال با اشاره به طرح شامد گفت: برای فیسبوک این آمادگی را داریم تا بر صفحات آن طرح شامد را اجرا کنیم. نگاه شامد یک نگاه ایجابی است و ما کاری به فیلتر بودن یا فیلتر نبودن صفحات نداریم، بلکه سعی داریم به واسطه شامد کنترلی برمحتوا داشته باشیم.

وعده آذری‌جهرمی به کاربران
اینترنت 30 درصد ارزان می‌شود
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با ارائه توضیحات جدیدی درباره قیمت‌های جدید اینترنت پرسرعت ثابت، گفت: با اجرای این طرح برای کاربران کاهش قیمت حدود ۳۰ درصدی اینترنت پیش‌بینی می‌شود.  محمدجواد آذری‌جهرمی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه به نظر می‌رسد ابهامات زیادی درباره طرح تعرفه جدید اینترنت ثابت (ADSL) ایجاد شده است، توضیح داد: در قیاس با تعرفه قبلی، حداقل حدود ۳۰ درصد کاهش هزینه اینترنت با اجرای این طرح برای کاربران پیش‌بینی می‌شود. جهرمی خطاب به کاربران افزود: اطمینان داشته باشید حتی با وجود مفهوم «مصرف منصفانه» بیش از ۸۰ درصد کاربران دیگر نیازی به خرید حجم یا پرداخت هزینه اضافه نخواهند داشت. وی ادامه داد: سرعت خریداری‌شده باید به وسیله شرکت‌ها تضمین شود و اشتراک بین تعداد زیاد کاربر در اینجا معنا ندارد. آذری‌جهرمی تصریح کرد: کاربران کمی صبوری کنند تا شرکت‌ها طرح‌های خود را ارائه کنند. اطمینان خاطر می‌دهم دیدگاه‌های جمع زیادی از مصرف‌کنندگان لحاظ شده است. جهرمی اظهار امیدواری کرد: سایر موانع هم به وسیله دیگران به سرعت از جلوی پای کسب و کارهای نوپای ایران برداشته شود تا با همراهی هم یکی از مشکلات مهم کشور که بیکاری است را رفع کنیم. به‌گفته وی، برای حمایت از برنامه‌های بومی هزینه به‌کارگیری پیام‌رسان‌های قانونی یک سوم دیگر پیام‌رسان‌ها خواهد بود.


اهدای ۴۰۰۰ سند املاک علوی  به محرومان
رئیس بنیاد مستضعفان برای اهدای ۴ هزار سند از املاک در اختیار این نهاد به محرومان واجد شرایط، به استان گلستان سفر می‌کند. ‌به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد مستضعفان، امروز محمد سعیدی‌کیا با حضور در جمع مردم در روستای تمرقره‌قوزی کلاله، 4 هزار سند از املاک علوی را به مردم شهرستان‌های کلاله‌، گالیکش و مراوه‌تپه اهدا می‌کند. این اسناد حدود 51 میلیون و 860 هزار مترمربع مساحت دارد و ارزش آنها بیش از 78 میلیارد و 700 میلیون تومان است که رایگان در اختیار مردم محروم قرار می‌گیرد. از سال 92 تاکنون با احتساب مورد اخیر بیش از 56 هزار سند به ارزش  114 میلیارد ریال با بیش از 98 درصد تخفیف به‌ محرومان کشور اهدا شده است.


Page Generated in 0/0062 sec