printlogo


کد خبر: 184532تاریخ: 1396/8/24 00:00
اخبار

 ساماندهی 100 گروه جهادی در مناطق زلزله‌زده
ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با تشکیل ستاد پشتیبانی از مناطق زلزله‌زده، علاوه بر ارسال صدها تن انواع اقلام مورد نیاز مناطق زلزله‌زده، 100 گروه جهادی و 4 درمانگاه سیار را در مناطق زلزله‌زده مستقر کرده است. به گزارش بنیاد برکت، عارف نوروزی با اعلام این خبر افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از ساعت 6 صبح روز دوشنبه، با تشکیل ستاد پشتیبانی از مناطق زلزله‌زده، علاوه بر ارسال صدها تن کمک، به ساماندهی 100 گروه جهادی برای کمک به مردم مناطق زلزله‌زده پرداخته است. مدیرعامل بنیاد برکت فهرست کمک‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به مناطق زلزله‌‌زده را شامل 20 تریلر آب معدنی، صد هزار قوطی انواع کنسرو، 20 هزار تخته پتو، 20 هزار بالشت، 20 تن خرما، 40 تن البسه، کیف، کفش و لباس گرم، هزار چراغ خوراک‌پزی و وسایل گرمایشی و 10 موتور برق بیان کرد و گفت علاوه بر این اقلام، تقاضای 30 تن خرما، 100 هزار کنسرو تن ماهی و 30 تریلی آب معدنی دیگر هم شده که بزودی نسبت به ارسال آنها اقدام خواهد شد.  به گفته نوروزی، 50 درصد از این کمک‌ها تاکنون به مناطق زلزله‌زده رسیده است و با هماهنگی ستاد بحران و نیز استاندار کرمانشاه در میان مردم در حال توزیع است. وی افزود: 4 درمانگاه سیار بنیاد برکت هم بزودی در مناطق زلزله‌زده با کادر درمانی مستقر خواهند شد و همچنین 5 کامیون انواع دارو، سرم، انواع آنتی‌بیوتیک‌ها و اقلام اورژانسی به این مناطق ارسال شده است. وی اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) بازسازی مدارس و تعدادی از منازل را در مناطق زلزله‌زده و نیز تعدادی از مناطق روستایی که تخریب در آنها گسترده بوده، قبول کرده است.


گوشی‌ همراه مسافر باید اظهار شود
مسؤولان اجرای طرح رجیستری گوشی‌های تلفن همراه، همزمان با عملیاتی‌سازی این طرح از چگونگی رجیستری گوشی‌های تلفن‌ همراه مسافرانی که با خود به کشور می‌آورند، خبر دادند. به‌گزارش تسنیم، پس از اجرای طرح ملی رجیستری گوشی‌های تلفن همراه برای مبارزه با قاچاق کالا، شرایطی طرح شد تا کسانی که اقدام به واردات گوشی‌های مسافرتی یا در قالب سوغاتی می‌کنند نیز بتوانند گوشی‌های‌شان را رجیستر یا به عبارتی در شبکه اپراتورهای تلفن همراه ایران فعال کنند. حال با گذشت نزدیک به یک ماه از اجرای عملیاتی این طرح، مرکز واردات و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گمرک در بخشنامه‌ای نحوه واردات تلفن همراه مسافری را اعلام کرده است. بر این اساس، مسافرانی که به کشور وارد می‌شوند در صورتی که خارج از کشور گوشی همراه خریداری کرده باشند، مؤظفند تلفن همراه خود را در بدو ورود به گمرک محل ورود خود اظهار کنند. با این کار، گمرک ایران با رعایت مقررات مسافری و لحاظ کردن شرایط غیرتجاری صرفا یک دستگاه تلفن همراه، با أخذ حقوق گمرکی و 2 برابر سود بازرگانی و عوارض متعلقه نسبت به ثبت شناسه تلفن همراه در سامانه مسافری اقدام  می‌کند. این بخشنامه تأکید کرده است در صورت عدم اظهار تلفن همراه و عدم پرداخت حقوق ورودی و درج موارد فوق در این سامانه در هنگام ورود به کشور امکان رجیستری وجود نخواهد داشت و مسؤولیت آن با مسافر است.

کالا با ۱۳ واسطه به مصرف‌کننده می‌رسد
براساس بررسی‌های انجام‌شده، کلا از زمان تولید تا به دست مصرف‌کننده برسد در ۱۳ ایستگاه توقف می‌کند و در هر ایستگاه مقداری به نرخ آن افزوده می‌شود. به گزارش تسنیم، حسن یونس‌سینکی، معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در دهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با اشاره به هویت تاریخی و طولانی اصناف کشور با اشاره به اینکه واسطه‌های زیاد میان تولید و مصرف کالاهای تولیدی کشورمان وجود دارد، گفت: ‌طولانی بودن این مسیر آفتی برای تولیدکننده و مصرف‌کننده به حساب می‌آید که این مسیرها و ایستگاه‌های طولانی مصرف تا تولید کماکان نیز وجود دارد. وی افزود: موضوع قاچاق امروز از نقاط آسیب‌زننده به اقتصاد کشور است و فقط با عملیات نظامی و امنیتی قابل رفع نیست. وی تصریح کرد: خود اصناف می‌توانند رفتارهایی پیاده‌ کنند که کالای قاچاق قدرت نفوذ در شبکه توزیع نداشته باشد. وی با اشاره به گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و کاهش نرخ اجناس در شبکه توزیع گفت: روزی به دنبال توسعه فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور بودیم و اصرار داشتیم این فروشگاه‌ها با سهامداری خودشان ایجاد شوند.


Page Generated in 0/0133 sec