printlogo


کد خبر: 184537تاریخ: 1396/8/24 00:00
چهارگوشه

عراق بن‌سلمان را راه نمی‌دهد
ولیعهد جاه‌طلب سعودی طی 2 ماه اخیر و به دنبال دیدار با مقتدی صدر و تماس با برخی سران قبایل عراق، خود را به آب و آتش زده تا سفری به بغداد داشته باشد اما حیدرالعبادی اعلام کرد فعلا نمی‌تواند محمد بن‌سلمان را راه دهد. این در حالی است که عبادی در سفر اخیر خود به عربستان از بن‌سلمان دعوت کرده بود به  عراق سفر کند و قرار بود این سفر در ماه جاری میلادی صورت بگیرد. به گزارش تارنمای «عربی 21»، یک منبع نزدیک به دفتر نخست‌وزیری عراق فاش کرد دولت بغداد با توجه به شرایط منطقه از استقبال ولیعهد سعودی معذور است. «جاسم جعفر» نماینده پارلمان عراق و عضو ارشد حزب الدعوه با اعلام اینکه عراق می‌خواهد مستقل بماند، گفت: «رخدادهای اخیر در عربستان و منطقه و موضوع لبنان و به عبارت بهتر استعفای سعد حریری از نخست‌وزیری همگی باعث پیچیده شدن مسائل شد به گونه‌ای که برای عراق استقبال از کسی که چه بسا به دلیل مشکل بین عربستان و ایران در آینده عاملی برای زیان دیدن آن باشد، دشوار است». او تاکید کرد راه ندادن بن‌سلمان به بغداد فعلا به سود عراق خواهد بود، زیرا این کشور نمی‌تواند از کسی که به دنبال شدت مواضع در قبال ایران و حزب‌الله و حتی برخی طرف‌ها در عراق است، استقبال کند.

دعوت وزیر صهیونیست از مفتی اعظم سعودی به تل‌‌‌آویو
مفتی اعظم خاندان سعودی، شیخ عبدالعزیز آل‌الشیخ به دلیل حمایت از یهودیان ساکن فلسطین اشغالی، از سوی صهیونیست‌ها تحسین شد. این سرمفتی وهابی درباری روز دوشنبه فتوای حرام بودن قتل یهود را صادر کرد. وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی ضمن قدردانی از مفتی عربستان، از وی برای سفر به تل‌آویو دعوت کرد. ایوب قرا مدعی شد: حماس گروه تروریستی است که به فلسطینی‌ها آسیب می‌زند. تظاهرات به خاطر الاقصی آشوبگرانه است. وی گفت: می‌توان با ارتش اسرائیل برای نابودی حزب‌الله همکاری کرد برای همین از مفتی عربستان می‌خواهم به اسرائیل بیاید تا از استقبال گرم و احترام برخوردار شود.

نبرد عراقی‌ها در آخرین مقر داعش
نیروهای عراقی 6 روستا را در استان الانبار واقع در غرب عراق از سیطره داعش خارج کردند. یک منبع نظامی در استان الانبار، دیروز اظهار داشت: نیروهای عراقی و نیروهای حشد عشایر پیشروی به سمت شهر راوه در غربی‌ترین نقطه عراق را برای آزادسازی آن از دست داعش آغاز کردند. این شهر آخرین مقر داعش در غرب عراق محسوب می‌شود. ساکنان شهر راوه نیز در آستانه شروع این عملیات خروج از این شهر را آغاز کردند. آنها همه احتمال می‌دهند داعش وارد درگیری گسترده برای حفظ این مقر خود شود.

صدور حکم بازداشت  وزیر دارایی پاکستان
یک دادگاه ضد فساد در پاکستان حکم بازداشت وزیر دارایی را صادر کرد. این دادگاه پس از عدم حضور اسحاق دار، این سیاستمدار پیشکسوت در چند جلسه پاسخگویی این رای را صادر کرد. اسحاق دار در حال حاضر تحت مداوای پزشکی در لندن قرار دارد و انتظار می‌رود پس از بازگشت به پاکستان بازداشت شود. با این حال وی همه اتهامات را رد و ادعا کرده بی‌گناه است.

معاون صلیب سرخ:
جنایات در یمن برای جامعه جهانی شرم‌آور است
معاون صلیب سرخ بین‌المللی، جنایات ائتلاف سعودی در یمن را برای جامعه جهانی شرم‌آور و اوضاع این کشور را فاجعه‌بار دانست. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، فرانسیسکو روکا این حرف را در پاسخ به سخنان سفیر عربستان در سازمان ملل متحد به زبان آورد آن هم در حالی که سفیر سعودی مدعی شده بود دولتش نه تنها مانع از ورود مواد غذایی و دارو نمی‌شود، بلکه خودش هم به یمن کمک می‌کند! اما سخنگوی سازمان ملل بارها اعلام کرده ائتلاف سعودی با بستن مرزهای یمن و محاصره کامل یک ملت جلوی تمام کمک‌های انسانی سازمان را گرفته و
 7 میلیون یمنی در معرض گرسنگی و مرگ تدریجی قرار دارند. همچنین دیپلمات‌های یمنی به سازمان ملل گفته‌اند شیوع وبا در یمن کار عربستان است که از پیروزی در میدان جنگ ناامید شده است.


Page Generated in 0/0053 sec