printlogo


کد خبر: 184541تاریخ: 1396/8/24 00:00
مشاور رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی:
سهامداران 7 ماه تا تکمیل کمبود سپرده خود مهلت دارند

مشاور رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: پس از گذشت 10 سال به سهامداران، برای جبران کمبود سهم خود مهلت 7 ماهه داده شد. جعفر سبحانی، مشاور رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با تاکید بر نص صریح قانون درباره سهام‌عدالت، افزود: سوددهی سهام‌عدالت هر فرد وابسته به میزان واریزی اقساط است، به عبارت دیگر شرکت‌هایی که سهم آنها خریداری شده، سود را به سازمان خصوصی‌سازی اعطا کرده و این نهاد، مبالغ را به حساب خزانه واریز می‌کند و اگر حساب عدالت سهامدار به سقف یک میلیون تومان رسید می‌تواند از آن بهره ببرد.
سبحانی اضافه کرد: اقساط باید طی 10 سال پرداخت شود و طی این مدت، واریزی سهام‌عدالت از آورده‌های سود سهامی شرکت‌های خریداری شده است که در آغاز اخذ سهام حدود ۵۳۲ هزار تومان در نظر گرفته شده که این مقدار در صورتحساب تمام مشمولان است و اگر مشمول سهام خود را ارتقا ندهد، به میزان همین مبلغ می‌تواند سهمی دریافت کند.
سبحانی با تاکید بر اینکه سود تمام سهام به یک میزان نیست، مطرح کرد: اقساط مشمول سهام‌عدالت از محل سوددهی شرکت‌های سرمایه‌پذیر پرداخت می‌شود و با توجه به اینکه میزان سوددهی تمام شرکت‌ها به یک اندازه نیست ممکن است با اتمام ۱۰ سال این اقساط پرداخت نشود که در این قید، شخص مشمول با اختیار خود می‌تواند مابقی کمبود را جبران کند تا از سهمی کامل بهره‌مند شود. وی تصریح کرد: اقساط سهام‌عدالت، از محل سودآوری سهام شرکت‌های خریداری‌شده پرداخت می‌شود و پس از 10 سال می‌تواند از سهم آزادسازی شده استفاده کند و الزامی در ارتقای کمبود آن نیست.
سبحانی درباره سهام افراد متوفی بیان کرد: سهام‌عدالت هم یک نوع دارایی محسوب می‌شود و برای اینکه وارث از سهام‌عدالت بتواند استفاده کند باید روالی که برای املاک یا هر دارایی ثبت‌شده دیگر فرد متوفی طی می‌کند را برای سهام‌عدالت هم بگذراند. مشاور رئیس‌کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: حقوق افراد متوفی محفوظ است و با همکاری اداره انحصار وراثت قوانین آن در حال تدوین است و به محض قطعی شدن مقررات، وراث می‌توانند از سهام‌عدالت مورثی استفاده کنند.


Page Generated in 0/0086 sec