printlogo


کد خبر: 184574تاریخ: 1396/8/25 00:00
مدیر شبکه امید:
با خودمان رقابت می‌کنیم نه شبکه‌های ماهواره‌ای

مدیر شبکه تلویزیونی امید گفت: رقابتی که ما برای جذب مخاطب داریم با شبکه‌های ماهواره‌ای نیست، رقابت ما با خودمان است. چون عرصه خالی بوده، همکاران شبکه امید نباید زود به خودشان مغرور شوند. به گزارش ایلنا، مهدی سالم، مدیر شبکه امید، با بیان اینکه «شبکه امید یک فصل از عمرش می‌گذرد و من خیلی امیدوارتر از سابقم» گفت: از قبل امیدوارترم چرا که می‌بینیم نوجوانان عزیز ظرف 3 ماه ارتباط خوبی با شبکه برقرار کرده‌اند و خلأ موجود در رسانه ملی نسبت به نوجوانان را جبران کرده‌ایم و خیلی پرطمطراق وارد عرصه شدیم. نوجوانان ارتباط خیلی خوبی با ما گرفتند، برخوردهای بسیار مثبتی داشتند و در عین حال انتقادات جدی که ویژه دوره نوجوانی است به شبکه وارد کردند. نوجوان‌ها آنچه را که می‌خواهند بیان می‌کنند و ما از شنیدنش ابایی نداریم، علاقه‌مندیم صدای نوجوان‌ها را بشنویم و پیام‌های‌شان را بخوانیم ولو اینکه انتقادات تندی هم داشته باشند. مدیر شبکه امید در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود رقبای جدی خارجی برای شبکه‌های کودک و نوجوان گفت: رقابتی که ما برای جذب مخاطب داریم با شبکه‌های ماهواره‌ای نیست، رقابت ما با خودمان است. چون عرصه خالی بوده، همکاران شبکه امید نباید زود به خودشان مغرور شوند که کاری انجام داد و مخاطب خوبی هم جذب کرده‌ایم. آنچه در شبکه‌های ماهواره‌ای و غیرایرانی وجود دارد این است که آنها متناسب با محتوای فرهنگی غرب و ترکیه تولید می‌شوند نه با فرهنگ ایرانی، بنابراین خیلی از خانواده‌ها خودشان مقاومت می‌کنند که کودک و نوجوان‌شان از آن محتوا استفاده نکند. سالم با بیان اینکه «ما به این فکر نمی‌کنیم که در فلان شبکه و فلان کشور برای نوجوان‌ها چه برنامه‌ای تولید می‌شود»، گفت: ما اگر کار خودمان را درست انجام دهیم، مخاطب و نیازش را خوب شناسایی کرده و به آن پاسخ دهیم، مهم‌ترین کار را انجام داده‌ایم. ما اصطلاحی داریم مبنی بر اینکه لکوموتیو نوجوان را در صداوسیما روشن کردیم. حالا این لکوموتیو تا بیاید و سرعت بگیرد و همه واگن‌هایش به حرکت دربیاید شاید کمی زمان ببرد و موقع شروع شاید قدری کندتر حرکت کند اما اگر فعال شود و به سرعت مطلوب برسد دیگر متوقف کردنش غیرممکن است.


Page Generated in 0/0123 sec