printlogo


کد خبر: 184577تاریخ: 1396/8/25 00:00
اخبار

چاپ جدید برای «دود پشت تپه»
رمان «دود پشت تپه» اثر محمدرضا بایرامی در نوبت چاپ هفتم روانه‌ بازار کتاب شد. به گزارش فارس، رمان «دود پشت تپه» اثر محمدرضا بایرامی در نوبت چاپ هفتم روانه‌ بازار کتاب شد. کتاب حاضر، حدیث آغاز 8 سال دفاع‌مقدس در روستاهای جنوب کشور است. پسرکی 15 ساله به نام عزیز، در دهی به نام تلخ‌رود زندگی می‌کند. اهالی روستای تلخ‌رود از توابع سراب (منطقه‌ای که در بسیاری از آثار استاد بایرامی ردپایی از آن قابل مشاهده است) در تدارک جشن نوروز هستند. عزیز شالی را که مادرش برای عروس‌شان، شیرین، عیدی گرفته است برای شال‌اندازی می‌برد. زندگی در حال و هوایی روستایی توام با صفا و صمیمیت در جریان است تا اینکه صدای انفجاری شنیده می‌شود و همه چیز دگرگون می‌شود. این کتاب که برگزیده نخستین جشنواره کتاب سال یادواره شهید حبیب غنی‌پور است در نوبت چاپ هفتم، تیراژ 550 نسخه و قیمت 16000 تومان از سوی انتشارات قدیانی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.


جدیدترین خبرها از سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر
مدیر سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر از ناشران و صاحبان آثار موسیقایی دعوت کرد تا روز هشتم آذرماه نسبت به ارسال آثارشان برای حضور در داوری جایزه «باربد» اقدام کنند. به گزارش مهر، حمیدرضا نوربخش، مدیر سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر در این باره اظهار کرد: طی روزهای آینده مرحله داوری جایزه «باربد» سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر از آثاری که پیش‌تر با چارچوب باکلام و بی‌کلام در بخش‌های سنتی، کلاسیک، پاپ (تمام زیر مجموعه‌ها)، نواحی و تلفیقی تهیه شده، آغاز خواهد شد. مدیر سی‌وسومین جشنواره موسیقی فجر بیان کرد: هنرمندان و ناشران نیز می‌توانند آثارشان را که در بازه زمانی مشخص مهر ٩٥ تا مهر ٩٦ منتشر شده است تا پایان وقت اداری روز چهارشنبه ٨ آذر به دبیرخانه جشنواره واقع در طبقه پنجم تالار وحدت ارسال کنند.


پرفروش‌ترین فیلم این هفته سینمای جهان مشخص شد
جدیدترین اخبار از میزان فروش فیلم‌های سینمایی روی پرده سینمای جهان منتشر شد. به گزارش تسنیم، فیلم «ثور: رگناروک» قسمت سوم از مجموعه «ثور» و جدیدترین فیلم از مجموعه آثار سینمایی ابرقهرمانی مارول و دیزنی که حدود 3 هفته از اکران آن می‌گذرد هنوز در سینماهای جهان فروش بالایی دارد. این اثر در آخر هفته‌ای که گذشت بیش از 9/75 میلیون دلار در گیشه سینماهای دنیا فروخته است. موضوعی که مجموع فروش این اثر در جهان را تا اینجا به عدد 5/438 میلیون دلار رسانده است و با احتساب فروش در سینماهای آمریکا از مرز 650 میلیون دلار گذر کرده است. این عدد «ثور: رگناروک» را تا اینجا دهمین فیلم پر فروش جهان در سال 2017 میلادی کرده است. رقیب اصلی این فیلم در بازار جهانی، در یک هفته و نیم گذشته فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر شرق» ساخته سر کنت برانا بوده که مجموعا 5/87 میلیون دلار فروخته است.

تارانتینو شایعات را تکذیب کرد
کوئنتین تارانتینو خبرهایی را مبنی بر اینکه فیلم جدیدش درباره چارلز منسون است، تکذیب کرد. به گزارش مهر، کارگردان آمریکایی که عاشق ساختن فیلم‌های جنجالی است، به نظر می‌رسد موضوع چارلی منسون را دیگر خیلی زیاده از حد جنجالی دیده باشد زیرا اعلام کرد اینکه فیلم جدیدش درباره این شخصیت باشد شایعه‌ای بیش نیست. اوایل امسال شایعاتی منتشر شد مبنی بر اینکه تارانتینو روی پروژه‌ای درباره چارلز منسون قاتل و گروهش کار می‌کند اما به نظر می‌رسد همه آن شایعه‌ها اکنون بی‌مورد باشد. با این حال تارانتینو ساخته شدن این فیلم را تکذیب نکرد و تنها به این اکتفا کرده که این شخصیت موضوع فیلم او نیست اما سال ۱۹۶۹ می‌تواند همچنان موضوع اصلی فیلم وی باشد. گفته شده اعضای گروه منسون می‌توانند هنوز موضوع فیلم باشند و در همین حال از جذب چهره‌هایی چون برد پیت، مارگوت رابی و ساموئل ال جکسون به عنوان بازیگران فیلم یاد شده است.
 


Page Generated in 0/0049 sec