printlogo


کد خبر: 184578تاریخ: 1396/8/25 00:00
اخبار

راه دل مشتی اسماعیل به سینماحقیقت رسید
مهدی زمانپورکیاسری با آخرین اثر مستندش «راه دل» که به پیاده‌روی اربعین «مشتی اسماعیل» کاراکتر فیلم سابقش می‌پردازد، در بخش مسابقه ملی یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت حضور دارد. به گزارش فارس، مهدی زمانپورکیاسری با آخرین اثر مستندش «راه دل» که به پیاده‌روی اربعین «مشتی اسماعیل» کاراکتر فیلم سابقش می‌پردازد، در بخش مسابقه ملی یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت حضور دارد. در خلاصه موضوع این فیلم 30 دقیقه‌ای که محصول مرکز مستند سوره است، آمده: «مشتی اسماعیل پیرمرد کشاورز نابینا بر سر دوراهی عمل چشم و بینا شدن و رفتن به سفر پیاده‌روی اربعین که با زمان عمل چشم مقارن شده، قرار گرفته است. او برخلاف نظر همسرش که اصرار دارد چشمش را عمل کند، با دوست و همراه همیشگی‌اش نصیر، پا در سفر پیاده‌روی اربعین می‌گذارد. مشتی اسماعیل در این سفر رفته‌رفته چشم دل باز می‌کند و با نصیر پا در راه دل می‌گذارد تا این سفر روحانی، تاثیری بر آینده هر دو آنها بگذارد...». مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی، یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را طی روزهای 19 تا 26 آذرماه 1396 برگزار خواهد کرد.


3 فیلمنامه پروانه ساخت گرفتند
شورای صدور پروانه ساخت با 3 فیلمنامه در جلسه ۲۱ آبان موافقت کرد. به گزارش فارس، فیلمنامه‌های «سفر تایلند» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محمد درمنش و نویسندگی جواد ستوده‌نیا با موضوع اجتماعی و «نسکافه» به تهیه‌کنندگی محمد احمدی، کارگردانی فرهاد نجفی و نویسندگی مشترک فرهاد نجفی/ حمید سلیمی با موضوع اجتماعی مجوز گرفتند. همچنین «امیر» به تهیه‌کنندگی سیدضیاء هاشمی و کارگردانی و نویسندگی نیما اقلیما با موضوع اجتماعی نیز موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کرد.

جایزه‌ای تازه برای «رهایی از بهشت»
یک افتخار دیگر برای انیمیشن ایرانی ساخته علی نوری‌اسکویی رقم خورد. به گزارش مهر، فیلم انیمیشن «رهایی از بهشت» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی نوری‌اسکویی برنده جایزه بهترین فیلم انیمیشن فستیوال فیلم فورت مک‌موری (YMMIFF) شد. این انیمیشن ایرانی در بخش «بهترین انیمیشن، اثر تجربی یا موزیک‌ویدئو» جایزه اصلی را از آن خود کرد. «رهایی از بهشت» تا به حال جوایز و افتخارات بسیاری را از آن خود کرده است. این فیلم انیمیشن بلند سینمایی توسط علی نوری‌اسکویی بر مبنای فیلمنامه مجید آسودگان ساخته شده و اسکویی در همراهی با سیدوحید علیایی آن را تهیه کرده است. داستان فیلم در کشوری در حال جنگ می‌گذرد که یک نویسنده زن و آموزگار باید با 2 دانش‌آموز راهی سفری شود که زندگی آنها را تغییر می‌دهد.


موفقیت یک بازی ایرانی در بازارهای بین‌المللی
یک بازی رایانه‌ای با یک گیم‌پلی ساده و در عین حال چالش‌برانگیز، توانسته در جشنواره‌های متعدد داخلی و خارجی برنده عنوان‌های مختلفی شود و مخاطبان زیادی را به خود جلب کند. به گزارش ایسنا، بازی «انگاره» توسط مهدی بهرامی و با بهره‌گیری از هنر و فرهنگ ایرانی-اسلامی ساخته و از یکم آبان منتشر شده که شالوده معماهای آن را چالش‌هایی بر اساس هندسه شکل می‌دهد. البته جدا از گیم‌پلی که بازی ارائه داده، سایر بخش‌های آن یعنی گرافیک و موسیقی نیز باعث شده‌ تا مخاطب لذت بیشتری از این اثر ببرد. استفاده از نقوش اسلیمی و موسیقی سنتی در بازی باعث شده ایرانی بودن بازی به چشم بیاید. موضوعی که قطعا به شناخته‌تر شدن کشور ما در نگاه بازی‌بازهای خارجی و همین‌طور آشنا شدن آنها با هنر و فرهنگ ما کمک خواهد کرد. برخی رسانه‌ها از این بازی به عنوان سفیر فرهنگی صنعت بازی‌سازی ایران نام می‌برند. این بازی پیش از انتشار عنوان بهترین بازی فرهنگی در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، بهترین طراحی بازی در ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران، برنده مسابقات IGF سانفرانسیسکو، کاندیدای جشنواره بین‌المللیIndieCade  در لس‌آنجلس، خلاقانه‌ترین بازی TGC و کاندیدای Sense of Wonder Night توکیو را به دست آورده است.


Page Generated in 0/0065 sec