printlogo


کد خبر: 184583تاریخ: 1396/8/25 00:00
اخبار

شاید اینفانتینو حق داشته باشد
جام‌جهانی با کشورهای بیشتر
تورج عاطف: روزی که رئیس جدید فیفا «اینفانتینو» بر مسند قدرت نشست صحبت از افزایش تیم‌های حاضر در جام‌های جهانی آینده کرد. بعضی با این ایده مخالف بودند و اعلام داشتند این وعده رئیس فیفا برای جلب توجه سرمایه‌گذاران در جام‌جهانی افزایش برد تبلیغاتی محصولات این اسپانسر‌هاست.
برای کسانی که جام‌جهانی با 16 تیم را دیده‌اند و پس از آن به مرور زمان تبدیل این 16 تیم به 32 تیم را شاهد بودند این وعده رئیس فیفا به معنی از بین رفتن جذابیت جام‌جهانی بود. آنها معتقد بودند جام‌جهانی محل برگزاری رویدادهای فوتبالی در بالاترین سطح ممکن است و حضور تیم‌های زیاد باعث می‌شود این رقابت‌ها تبدیل به نمایش فوتبال‌هایی باشد که در حد جام‌جهانی نیستند.
عده‌ای دیگر هم معتقد بودند جام‌جهانی فرصتی برای تیم‌ها میسر می‌کند که تک‌ستارگان مشهور فوتبال که در تیم‌های نه چندان مشهور ملی عضو هستند هم بتوانند در جام‌جهانی باشند و هیچگاه جام‌جهانی حسرت عدم حضور مردانی چون جرج بست، رایان گیگز، ژرژوآه و... دیگر را نخواهد خورد و جام‌جهانی چون نامش باید متعلق به همه جهان باشد.  این درگیری‌ها ادامه داشت اما سرانجام قرار شد جام‌جهانی 2026 با حضور 40 تیم برگزار شود! اما اعتراض‌ها همچنان باقی بود.
یکی از طرفداران فوتبال ایتالیا در فضای مجازی اعلام کرد جام‌جهانی بدون هلند و ایتالیا و با حضور تیم‌هایی چون پاناما، ایسلند و مصر ارزش یک جام‌جهانی را ندارد!
این سخنان یک اظهارنظر کاملا عجیب است چون جام‌جهانی برای کل جهان و با توجه به عبور از کنکور انتخابی در هر منطقه جهان است اما در این بین یک واقعیت را باید در ورای حذف تیم‌هایی چون ایتالیا، هلند، ایالات متحده آمریکا، شیلی، ساحل‌عاج و کامرون دید. این تیم‌ها خاطرات زیادی را در جام‌های جهانی ساخته‌اند؛ ایتالیایی‌ها 4 دوره جام را برده‌اند و 2 دوره نایب‌قهرمان شدند و یک عنوان سومی و یک عنوان چهارمی دارند یا هلندی‌ها 3 دوره به فینال رفتند و یک دوره سوم و یک دوره چهارم شدند. آمریکایی‌ها یک دوره در جام‌جهانی 1930 به مقام سومی این جام رسیده‌اند و قصه‌های کامرون در جام‌جهانی 1990 و ساحل‌عاج 2002 را کسی از یاد نمی‌برد اما آنها در این جام‌جهانی حضور ندارند و حال شاید خیلی از طرفداران این تیم‌ها امروز معتقد باشند پیشنهاد اینفانتینو تنها نمی‌تواند به نفع تیم‌های کوچک باشد و شاید اگر سهمیه‌ها افزایش پیدا کند دیگر جام‌های جهانی با حسرت حضور نام‌های بزرگش کمتر مواجه شود.


طارمی جایی در بین نامزدهای بهترین بازیکن آسیا ندارد!
یک روزنامه عربستانی مدعی شد کنفدراسیون فوتبال آسیا 3 گزینه نهایی برای کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۷ را اعلام کرد و در بین آنها بازیکنی از ایران وجود ندارد. مهدی طارمی در سال ۲۰۱۷ عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد. او با پرسپولیس به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کرد و سهم بسزایی در صعود ایران به جام‌جهانی داشت. پیش‌بینی می‌شد طارمی در بین گزینه‌های نهایی انتخاب بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۷ قرار بگیرد اما روزنامه العاجل عربستان از 3 گزینه نهایی برای کسب انتخاب بهترین بازیکن سال آسیا سخن به میان آورد که طبق ادعای این روزنامه نه از طارمی و نه از هیچ بازیکن ایرانی دیگری نامی به چشم نمی‌خورد. این روزنامه سعودی نوشت: کنفدراسیون فوتبال آسیا 3 بازیکن به نام‌های عمر خربین از الهلال، عمر عبدالرحمان از العین امارات و وو لی از گوانگژو را به عنوان 3 نامزد نهایی برای کسب عنوان بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۷ معرفی کرده است که رقابت بین عبدالرحمان و خربین خواهد بود.
عمر عبدالرحمان در سال ۲۰۱۵ هم جزو گزینه‌های نهایی بود که در نهایت احمد خلیل این جایزه را به دست آورد اما در فصل قبل این بازیکن اماراتی توانست عنوان بهترین بازیکن آسیا را به دست آورد، چرا که بیشترین نقش را در صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت.


Page Generated in 0/0048 sec