printlogo


کد خبر: 184593تاریخ: 1396/8/25 00:00
اخبار

مطالبات گندمکاران تسویه شد
وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد ۲۷۰۰ میلیارد تومان دیگر از طلب گندمکاران تامین و مطالبات کشاورزان گندمکار به طور کامل به حساب آنان واریز شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، با همکاری و مساعدت سازمان برنامه و بودجه، خزانه دولت و بانک مرکزی 2700 میلیارد تومان دیگر از طلب گندمکاران دیروز تامین مالی و پرداخت شد. براساس این گزارش، با واریز 2700 میلیارد تومان از باقیمانده مطالبات گندمکاران، میزان بهای پرداختی به کشاورزان برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری به 11 هزار و 600 میلیارد تومان رسید و همانطور که پیش از این وعده داده شده بود، قبل از پایان آبان‌ماه طلب کشاورزان گندمکار به طور کامل به حساب آنان واریز شد.


صرافی‌ها فقط دلار می‌خرند
دیروز صرافی‌ها در میدان فردوسی دلار نمی‌فروختند و تنها خرید دلار از مردم را در دستور کار قرار دادند؛ نظارت بر صرافی‌ها ضعیف و بازار دلالان مقابل پاساژ افشار داغ بود. به گزارش مهر، بازار ارز روزهای عجیبی را سپری می‌کند و دلارفروشان تلاش می‌کنند از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند. قیمت ارزهای دولتی که هر روز صبح از سوی بانک مرکزی اعلام می‌شود، سیر افزایشی دارد. گزارش‌های میدانی حکایت از آن دارد که بسیاری از صرافی‌ها، حتی صرافی‌های مجاز در روزهای گذشته از فروش دلار به مردم خودداری کرده و دامنه فعالیت کاری خود را بسیار محدود کرده‌اند. گشت و گذاری در صرافی‌های فعال در فاصله میدان فردوسی تا چهارراه استانبول تهران بخوبی این اوضاع را نشان می‌دهد. برخی صرافی‌ها در روزهای گذشته علاوه بر خاموش کردن بخش قیمت ارز روی تابلوهای دیجیتال، کار خود را روی خرید و فروش و معاملات سکه متمرکز کرده‌اند و بنابراین ارز را ذخیره می‌کنند تا در زمان مناسب به فروش برسانند اینجاست که ردپای نظارت ضعیف بانک مرکزی بر عملکرد صرافی‌ها کاملا مشهود است. یکی از صرافان خیابان فردوسی تهران در این‌باره گفت: این روزها فروش ارز برای صرافی‌ها چندان جذابیتی ندارد و بعضی از آنها چند روزی است فروش دلار را متوقف کرده‌اند.
نرخ دلار به ۴۱۱۰ تومان رسید
در جریان معاملات دیروز بازار آزاد تهران قیمت هر دلار آمریکا تا ۴۱۱۰ تومان رسید. همچنین هر یورو ۴۸۸۰ تومان، پوند ۵۵۱۵ تومان، درهم امارات ۱۱۲۴ تومان و لیر ترکیه ۱۰۷۰ فروخته شد. از سوی دیگر هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید به یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۷۸ تومان رسید. همچنین هر قطعه سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم یک میلیون و ۳۲۱ هزار و ۲۲۰ تومان، نیم‌سکه ۶۹۵ هزار و ۵۸۹ تومان، ربع سکه ۳۹۳ هزار و ۷۶۷ تومان و سکه یک گرمی ۲۵۶ هزار و ۸۴۸ تومان بود. هر اونس طلا نیز در بازارهای جهانی ۱۲۸5 دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۲۵ هزار و ۶۶۲ تومان بود.


نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:
کرباسیان باید درباره قاچاق ۱۱۲۸کانتینری توضیح بدهد
کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت و دریافت توضیح از وزیر اقتصاد، پرونده قاچاق ۱۱۲۸ کانتینری را پیگیری خواهد کرد. علی‌اکبر کریمی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه کشف قاچاق  1128 کانتینر کالا توسط وزارت اطلاعات سند روشنی برای وجود قاچاق کالا در برخی گمرکات کشور است که تاکنون انکار می‌شد، گفت: با توجه به سوابق طولانی مدیریتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در گمرک، از ایشان انتظار داریم مشکل قاچاق کالا از مبادی رسمی در گمرکات کشور ریشه‌کن شود. وی با بیان اینکه قاچاق کالا یکی از مهم‌ترین چالش‌های اقتصاد کشور در شرایط کنونی است، تأکید کرد: مسؤولان ذی‌ربط نباید تنها به اعلام نظر در این‌باره بسنده کنند بلکه باید در عمل با فساد اداری در دستگاه‌های اجرایی فعال در مبادی رسمی واردات و صادرات کشور مبارزه کنند. وی با اشاره به اینکه زمان انجام قاچاق گسترده کشف‌شده اخیر مربوط به سال‌های 94 و 95 بوده است، اضافه کرد: براساس اطلاعات موجود با روی کار آمدن تیم مدیریتی جدید در گمرکات هرمزگان در اواخر سال 95 تحرکات مثبتی برای مقابله با قاچاق و هماهنگی با دیگر دستگاه‌های متولی مبارزه با قاچاق انجام شده است. کریمی تأکید کرد: در لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که آخرین مراحل بررسی خود در کمیسیون اقتصادی مجلس را می‌گذراند ضوابط و مجازات‌های سختگیرانه‌تری درباره قاچاق کالا و ارز پیش‌بینی شده و امیدواریم با تصویب نهایی این لایحه شاهد بهبود فرآیندهای اداری مبارزه با قاچاق کالا و ارز باشیم.


Page Generated in 0/0053 sec