printlogo


کد خبر: 184599تاریخ: 1396/8/25 00:00
چهارگوشه

ازدواج همجنس‌گرایان  در استرالیا قانونی شد
6/61 درصد مردم استرالیا رای موافق به ازدواج همجنس‌گرایان داده‌اند. نخست‌وزیر استرالیا بعد از این همه‌پرسی گفت، با شروع سال 2018 میلادی امکان ازدواج همجنس‌گرایان در قانون فراهم می‌شود. وی گفت رای مردم استرالیا را همراه با کریسمس 2018 به قانون تبدیل می‌کند. دادگاه عالی استرالیا قبل از این رای در مخالفت با ازدواج همجنس‌گرایان داده اما اخیرا مسیر را هموار  کرده بود.

5کشته نزدیک دبستانی در کالیفرنیا
 سه‌شنبه در جریان تیراندازی در برابر یک مدرسه ابتدایی در منطقه تهاما در شمال کالیفرنیا دست‌کم 5 نفر کشته شده‌اند. هویت و انگیزه مهاجم اعلام نشده است. وی در جریان درگیری با نیروهای پلیس کشته شده است. گفته می‌شود مهاجم در
6 صحنه تیراندازی کور کرده است. در آمریکا تیراندازی‌های مرگبار به رخدادی روزانه بدل شده‌ و سالانه بیش از 30000 نفر در جریان حوادث مرتبط با اسلحه کشته می‌شوند. هفته گذشته در جریان تیراندازی به حاضران در کلیسایی در سادرلند اسپرینگز تگزاس 26 نفر کشته شدند.

سقوط هواپیمای مسافری در روسیه
منابع روس، روز گذشته از سقوط یک هواپیمای مسافری کوچک در خاور دور روسیه خبر دادند. در این حادثه ۸ سرنشین هواپیما کشته و یک کودک نیز زخمی شده است. وزارت امور اضطراری روسیه اعلام کرد این هواپیما حدود 2 کیلومتری فرودگاه ارتباطش با برج کنترل را از دست داده و سقوط کرده است. این حادثه ساعت 1:30 بامداد به وقت محلی اتفاق افتاده است. هواپیمایی که سقوط کرده یک هواپیمای 2 موتوره «410-L» متعلق به هواپیمایی خاباروفسک بوده است.

العبادی: گذرگاه‌های مرزی را بازپس می‌گیریم
 نخست‌وزیر عراق عصر سه‌شنبه گفت: «همان‌گونه که کنترل مناطق مورد منازعه [با اقلیم کرد] را بدون تشدید تنش بازپس گرفتیم، گذرگاه‌های مرزی را نیز بازپس خواهیم گرفت». حیدر العبادی گفت: «پس از عقب‌نشینی اقلیم کردستان از پیش‌نویس توافق اخیر، بغداد تا ابد منتظر تصمیم‌گیری اربیل نخواهد ماند». رئیس ستاد کل ارتش عراق، هفته گذشته اعلام کرده بود اربیل و بغداد بازگشت نیروهای پیشمرگ به مرزهای سال ۲۰۰۳ را بررسی کردند که شامل استان‌های «دهوک»، «سلیمانیه» و «اربیل» است و باید گذرگاه‌های مرزی را به نیروهای فدرال تحویل دهند.

حمله ائتلاف متجاوز به فرودگاه صنعا
هیات هواپیمایی تحت کنترل انصارالله یمن اعلام کرد ائتلاف متجاوز عربی سه‌شنبه شب فرودگاه صنعا را هدف قرار داده و سیستم هدایت پرواز این فرودگاه را منهدم کرد. هیات یادشده تاکید کرد: با نابود شدن این سیستم، فرودگاه صنعا برای استقبال از هواپیماهای سازمان ملل و نهادهای امدادرسان در شرایطی که ائتلاف عربی پروازها را محدود کرده با مشکل مواجه می‌شود. از سوی دیگر، خطوط هوایی یمن اعلام کرد هواپیماهای تجاری پس از کسب مجوزی امنیتی در فرودگاه بین‌المللی عدن فرود آمدند که این نشانه از سرگیری پروازها در گذرگاه‌های هوایی یمن است.


خودکشی ناکام بن‌طلال!
صفحه کشکول که معروف به فاش کردن برخی اخبار سیاسی است، اعلام کرد ولید بن‌طلال، شاهزاده میلیاردر، چهارشنبه در محل بازداشت خود در هتل ریتز کارلتون در ریاض تلاش کرد با قطع رگ‌های دستش خودکشی کند ولی تحت درمان قرار گرفت و نجات یافت. در این صفحه توئیتری آمده است: درپی خودکشی ناکام بن‌طلال همه وسایل جز تخت‌ها و پتوها از اتاق‌ها بیرون برده شده است. ولید پیوسته کتک می‌خورد و معلوم نیست بن‌سلمان چه کینه‌ای از او دارد.
 


Page Generated in 0/0056 sec