printlogo


کد خبر: 184610تاریخ: 1396/8/25 00:00
اخبار

برگزاری ترحیم والده آیت‌الله مدرسی در شورای نگهبان
مراسم ترحیم والده آیت‌الله مدرسی از فقهای شورای نگهبان در محل شورای نگهبان برگزار شد. به گزارش تسنیم، مراسم ترحیم والده آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی، عضو فقهای شورای نگهبان صبح دیروز (چهارشنبه 24آبان) در محل شورای نگهبان برگزار شد. در این مراسم آیت‌الله جنتی دبیر شورای نگهبان، آیات مومن و شب‌زنده‌دار از فقهای شورای نگهبان، همه اعضای حقوقدان شورا، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور حضور داشتند.

بیانیه نمایندگان مجلس در محکومیت کشتار و محاصره مردم یمن
 عضو هیأت‌رئیسه مجلس بیانیه جمعی از نمایندگان در محکومیت کشتار و محاصره مردم یمن را قرائت کرد. به گزارش خانه ملت، محمدحسین فرهنگی در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت حادثه زلزله غرب کشور بویژه به مردم شریف استان کرمانشاه، شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و ثلاث باباجانی بیانیه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در محکومیت کشتار و محاصره مردم یمن را قرائت کرد. در این بیانیه آمده است: متأسفانه در سکوت خبری معنادار رسانه‌های غربی هر روز شاهد جنایات سهمگینی علیه مردم مظلوم و بی‌پناه یمن توسط رژیم عربستان‌سعودی هستیم، گویی کشتار سالمندان و جوانان، مردان و زنان یمن امری فراموش شده است و آنان از داشتن حق حیات و زندگی آرام بی‌بهره‌اند. این سوال مطرح است که چگونه کشور عربستان‌سعودی با انواع سلاح‌های مرگبار شبانه روز مردم مظلوم یمن را می کشند و مدعیان حقوق بشر نه‌تنها سکوت کرده‌اند بلکه این اقدام ننگین علیه بشریت را تایید می‌کنند و با مسؤولان عربستان‌سعودی رقص شمشیر انجام می‌دهند، همان شمشیری که در قلب مردم مظلوم فرو رفته است. نمایندگان ملت ضمن محکوم کردن این حملات غیرانسانی، ضد بشری و وحشیانه به دنیا اعلام کردند در یمن فاجعه انسانی ناشی از حملات سعودی و همزمان محاصره یک ملت با جلوگیری از کمک‌رسانی درمانی، غذایی و دارویی رخ داده است و مسؤولیت این فاجعه انسانی متوجه مسؤولان عربستان سعودی و پشتیبانان این کشور از جمله ایالات متحده آمریکاست.

وزیر نفت برای پاسخگویی درباره بدعهدی توتال به مجلس می‌رود
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به بدعهدی شرکت نفتی توتال در اجرای قرارداد با ایران، اظهار داشت: اخیرا مدیرعامل شرکت توتال گفته است می‌خواهد در قرارداد نفتی توتال با ایران بازنگری انجام دهد و دلیل این امر را هم اعمال تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه ایران عنوان کرده است. هدایت‌الله خادمی در گفت‌وگو با راه دانا، با اشاره به بدعهدی شرکت نفتی توتال در اجرای قرارداد با ایران اظهار داشت: اخیرا مدیرعامل شرکت توتال گفته است می‌خواهد در قرارداد نفتی توتال با ایران بازنگری انجام دهد و دلیل این امر را هم اعمال تحریم‌های جدید دولت آمریکا علیه ایران عنوان کرده است. خادمی با اشاره به تذکر‌های کمیسیون انرژی مجلس به وزیر نفت، عنوان کرد: ما مکرر تذکر و هشدار‌های خود را در این باره به وزیر نفت داده‌ایم ولی آقای زنگنه درباره توتال از روی تسامح و تساهل عمل می‌کند و اقدام قاطعی در این زمینه انجام نمی‌دهد تا هر چه زودتر تکلیف کشور درباره میدان‌های واگذار شده به توتال مشخص شود. وی بر همین اساس افزود: آقای زنگنه باید درباره بدعهدی‌های توتال به مجامع بین‌المللی شکایت کند و تخلف توتال را به آنها گزارش کند، همچنین برخی نهادهای نظارتی داخلی مانند مجلس با قاطعیت به این موضوع ورود کرده اند و برای این کار از وزیر نفت دعوت کرده‌ایم هفته آینده با شرکت در جلسه کمیسیون انرژی درباره میزان پیشرفت قرارداد توتال و ادامه یا انصراف توتال از همکاری با ایران پاسخ دهد.
 


Page Generated in 0/0050 sec