printlogo


کد خبر: 184621تاریخ: 1396/8/25 00:00
اینجا دیگر همه با هم نیستیم!

زینب محبوبی: بعد از عملیات تروریستى در حرم امام خمینى(ره) و مجلس شوراى اسلامى، عده‌اى منتقد بودند پس کجاست آن امنیتى که رئیس‌جمهور برایش جامه مى‌درید که اگر فلان کاندیدا رئیس‌جمهور شود، سایه جنگ بر سرمان مى‌افتد؛ و‌ اى داد و‌ اى فغان به من رأى بدهید که امنیت داشته باشید و عده‌اى از آن طرف چهره  در هم مى‌کشیدند که شما چطور آدم‌هایى هستید که در این شرایط بحرانى این قصه‌هاى دور را یادآورى مى‌کنید؟! بیایید متحد باشیم و خط‌کشى‌هاى سیاسى را کنار بگذارید و هشتگ‌هاى «# همه_ با_ همیم» بزنید.
اما یادشان نبود که چند ماه پیش وقتى حادثه پلاسکو رخ داد، خط‌کشى‌هاى سیاسى را پررنگ‌تر کردند و هشتگ  استعفا زدند و آتش‌سوزى و تخریب ساختمان 50 ساله را به گردن شهردارى انداختند و گویا الان خواب‌شان برده و نمى‌بینند تمام پیگیرى‌هاى مربوط به پلاسکو، با ورود شهردار جدید، متوقف شده است!
یا همین چند هفته پیش که ترامپ سخن رانده بود درباره خلیج‌فارس و بى‌اعتبارى برجام، تا آمدیم لب باز کنیم که بفرمایید این هم از برجام‌تان و اعتبارى که به ما در جهان بخشید، دوباره اخلاق حسنه‌شان گل کرد که الان وقت اتحاد است! ما همه مردم یک کشوریم! الان وقت دامن زدن به اختلافات سیاسى نیست! ما منافع مشترک داریم. هشتگ «# با _ همیم» بزنیم. ما دشمن مشترک داریم. منظورشان از دشمن هم همانجا بود که براى گرین‌کارتش صف مى‌کشند. و البته از این هشتگ همیشه نباید استفاده کرد، وقت و زمانش را «خودشان» تشخیص مى‌دهند! چون مثلاً الان که بخشى از کشور دچار بلاى طبیعى شده و از قضا رئیس‌جمهور هم رئیس‌جمهور «خودشان» است و شهردار هم شهردار «خودشان» است و تیر شایعه «آزمایش اتمى سپاه» هم با تأیید موسسات ژئوفیزیک جهانى به سنگ خورد، حالا زهرشان را کجا بریزند که خدا را خوش بیاید؟ مسکن‌مهر! حالا اتفاقاً وقت تسویه‌حساب سیاسى است، حالا اتفاقاً وقت خط‌کشى سیاسى است، حالا اتفاقاً وقت ما با هم نیستیم است. پس هر چقدر مى‌توانید از اینترنت تصویر خانه خرابه سرچ کنید و با کپشن «خانه مهر بى‌مهر» منتشر کنید.
مهم کپشن و هشتگ است و چون نیت‌تان خیر است، هر چیزی جایز است! این هم بخشى از همان اخلاق حسنه‌شان است. هشتگ بزنید، عوامفریبى کنید! چون با این افتخاراتى که آقاى روحانى برای‌مان به بار آورده، تنها راه روى‌ کار ماندن این طایفه، ایجاد ترس و بى‌اعتمادى نسبت به رقیب است، نه اینکه شکست و افتضاح برجام، مردم را بى‌اعتماد کند به این طایفه! چرا که شانس همراه‌شان بود و ترامپ‌نامى اوبامامنش، روى کار آمد که خود را به دیوانگى زده و برخى باور مى‌کنند این بدعهدى آمریکا ناشى از بى‌عقلى ترامپ است و این وسط هیچ قصورى از طرف دیگر معاهده که ما هستیم سر نزده! مگر آقاى روحانى مقصر است که یک دیوانه رئیس‌جمهور آمریکا شده؟! قرار بود پایان قصه، همه به خوبى و خوشى سال‌هاى سال کنار هم زندگى کنند! ولى آمریکایى‌ها یادشان رفته بود قبل از رأى دادن، نظر آقاى روحانى را بپرسند و رفتند به ترامپ رأى دادند و تمام محاسبات را خراب کردند بى‌خردها! اگرنه که نه کسى به رئیس‌جمهور ما هشدار داده بود بابت این بدعهدى و نه قبلاً سابقه‌اى داشت!
بگذریم از برجام و افتخاراتش. بیایید در این شرایط سخت و غم‌انگیز که قلب همه را دردمند کرده و خانواده‌هاى بسیارى داغدارند، همان خط‌کشى‌هاى سیاسى را پررنگ کنیم  و به اختلافات دامن بزنیم و مسکن‌مهر را عامل قتل هموطنان‌مان بدانیم تا باز هم خیال کنیم همه مصائب جهان تقصیر گذشته است.


Page Generated in 0/0275 sec