printlogo


کد خبر: 184683تاریخ: 1396/8/30 00:00
اخبار

ده‌نمکی سراغ «زندانی‌ها» رفت
مسعود ده‌نمکی برای ساخت فیلم سینمایی «زندانی‌ها» هفتمین اثر سینمایی‌اش درخواست پروانه ساخت به وزارت ارشاد ارائه داد. به گزارش فارس، این فیلم هفتمین اثر بلند سینمایی ده‌نمکی به شمار می‌آید که با موضوع اجتماعی آماده ساخت می‌شود و وقایع آن در تاریخ معاصر می‌گذرد. ده‌نمکی مانند دیگر آثار خود در این فیلم نیز به دنبال ارزش‌های فراموش‌شده و دغدغه‌های انسانی است. پیش از این ده‌نمکی قصد داشت در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی فیلم «طیب خان» را بسازد که به دلیل موانعی که بر سر راه تولید فیلم ایجاد شد و فصل مناسب فیلمبرداری که از دست رفت تصمیم گرفت تولید فیلم را به سال آینده و همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی موکول کند و فیلمنامه اجتماعی «زندانی‌ها» را برای تولید آماده کرد. به محض دریافت پروانه ساخت مراحل اجرایی فیلم انجام شده و فیلم وارد مرحله تولید می‌شود که با پیش‌بینی‌های صورت گرفته فیلم برای حضور در جشنواره سی‌وششم فیلم فجر آماده خواهد شد.

ادامه تصویربرداری «لاتاری»  در تهران
فیلمبرداری فیلم «لاتاری» ساخته جدید محمدحسین مهدویان که 12 روز پیش کلید خورده است، در تهران دنبال می‌شود. به گزارش مهر، در حالی برخی رسانه‌ها خبر دادند که فیلم «لاتاری» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی محمود رضوی از روز گذشته کلید خورده و گروه ساخت این فیلم مدتی است در دوبی به سر برده و فیلم 12 روز پیش جلوی دوربین رفته است. همچنین ادامه کار فیلمبرداری از روز گذشته در تهران پیگیری می‌شود و با توجه به اینکه فرم سی‌وششمین جشنواره ملی فیلم فجر نیز توسط تهیه‌کننده فیلم پر شده است، روند تولید اثر به سرعت پیگیری می‌شود. گفتنی است، محمدحسین مهدویان در روزهای گذشته تصاویری از پیش‌تولید این فیلم در دوبی را منتشر کرد.


«تلکه» روایتی از رشوه و فساد اداری در سازمان‌های دولتی
سیزدهمین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «تلکه» ساخته مسعود کارگر روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. به گزارش تسنیم، در این قسمت و پس از پخش مستند، احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیر سازمان مردم‌نهاد «دیده‌بان شفافیت و عدالت» میهمان برنامه خواهد بود و با موضوع چگونگی رفع فساد در سیستم اداری کشور و مبارزه با آن و روش‌های مقابله با این معضل اجتماعی، سخن خواهد گفت. همچنین محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این اثر مستند خواهند پرداخت. مستند «تلکه» به موضوع رشوه و فساد اداری در سازمان‌های دولتی مختلف می‌پردازد. همچنین این مستند، رشوه و فساد اداری را در شهرداری‌ها و دو قوه مجریه و قضائیه مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.  برنامه به اضافه مستند با اجرای علی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان سه‌شنبه 30 آبان‌ماه ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد. بازپخش آن روزهای چهارشنبه اول آذرماه ساعت 9 و جمعه 3 آذرماه ساعت 13:30 است.


«فروشگاه مرکزی دوکوهه» خواندنی می‌شود
نخستین رمان نشر ۲۷ بعثت با عنوان «فروشگاه مرکزی دوکوهه» و به قلم داوود امیریان بزودی منتشر می‌شود. به گزارش تسنیم، این نویسنده که آثاری نظیر «گردان قاطرچی‌ها»، «کودکستان آقامرسل»، «رفاقت به سبک تانک» و «جام جهانی در جوادیه» را در کارنامه خود دارد، رمان جدید خود را براساس موقعیت پادگان دوکوهه و عملیات آزادسازی مهران به نگارش درآورده است. در خلاصه این رمان چنین آمده است: در اوایل تابستان و در اعزام نیرو به جبهه‌ها با چند نوجوان که بتازگی دوره آموزشی را پشت سر گذاشتند، آشنا می‌شویم. در پادگان دوکوهه، همگی آنها را به واحد تعاون معرفی می‌کنند. با شروع عملیات آزادسازی مهران، به آن جبهه اعزام می‌شوند و در کشاکش عملیات، یک فرمانده بلندپایه عراقی را به اسارت درمی‌آورند که همین موضوع ماجراهای طنز فراوانی می‌آفریند.
 


Page Generated in 0/0045 sec