printlogo


کد خبر: 184684تاریخ: 1396/8/30 00:00
تساوی بدون گل سرخابی ها مقابل نمایندگان مشهد
خشکسالی گل

6 بازی باقیمانده هفته دوازدهم لیگ برتر عصر دیروز در شهرهای مختلف تهران برگزار شد که در مهم‌ترین آنها استقلال مقابل سیاه‌جامگان به تساوی بدون گل دست یافت و پرسپولیس در تهران مقابل پدیده همین نتیجه را تکرار کرد.
سپاهان هم دست به کار بزرگی زد و موفق شد با 3 گل از سد تراکتورسازی تبریز بگذرد اما با بازی نخست یعنی استقلال و سیاه‌جامگان شروع کنیم.  آبی‌ها در ورزشگاه ثامن مشهد به مصاف سیاه‌جامگان رفتند که این مسابقه در نهایت با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام رسید. استقلال در نیمه نخست برتری محسوسی نسبت به تیم سیاه‌جامگان داشت و صاحب چند موقعیت خوب گلزنی شد.  مهم‌ترین فرصت استقلال در این نیمه در دقیقه ۳۱ توسط سجاد شهباززاده  به دست آمد.  این بازیکن که در موقعیتی تک به تک با دروازه‌بان سیاه‌جامگان قرار گرفته بود، نتوانست توپش را به گل تبدیل کند. جابر انصاری هم در دقایق پایانی نیمه نخست می‌توانست گلزنی کند که ضربه سر مهاجم استقلال توسط دروازه‌بان سیاه‌جامگان مهار شد. در نیمه دوم هم این استقلال بود که روند هجومی خودش را حفظ کرد. سرعت بالای انتقال توپ از دفاع به خط حمله استقلال، بارها باعث جاماندن مدافعان سیاه‌جامگان شد.  هرچند اشتباه بازیکنان استقلال در پاسکاری هم افزایش یافته بود ولی آبی‌پوشان قدر موقعیت‌های به دست آمده را ندانستند. شفر برای حفظ فشار روی دروازه سیاه‌جامگان، مهدی قائدی و علی قربانی را اواسط نیمه دوم وارد زمین کرد.  حرکات سرعتی قائدی از سمت چپ، بار هجومی آبی‌پوشان را بالا نگه داشت. در یک موقعیت، حتی شوت مهدی قائدی در دقیقه ۶۹ به تیرک عمودی دروازه سیاه‌جامگان برخورد کرد.  فشار حملات استقلال حتی تا دقیقه ۹۴ هم ادامه داشت ولی به نتیجه نرسید تا این بازی در نهایت با تساوی بدون گل به اتمام برسد. استقلال با این تساوی ۱۳ امتیازی شد و با یک پله صعود در رده یازدهم قرار گرفت. سیاه‌جامگان هم با ۸ امتیاز در قعر جدول باقی ماند.
پیروزی پرگل سپاهان برابر تراکتورسازی
دیدار تیم‌های سپاهان اصفهان و تراکتورسازی تبریز با پیروزی پرگل شاگردان زلاتکو کرانچار به پایان رسید. دیدار تیم‌های سپاهان و تراکتورسازی در ورزشگاه نقش جهان انجام شد که این بازی با برتری ۳ بر صفر زردهای اصفهانی به پایان رسید. در این دیدار سپاهان خیلی زود در دقیقه ۵ توسط ساسان انصاری به گل برتری رسید و نیمه اول با همین یک گل به پایان رسید.  5 دقیقه بعد از شروع نیمه دوم باز هم این سپاهان و ساسان انصاری بود که به گل دوم رسیدند.  در دقیقه ۵۰ انصاری از روی نقطه پنالتی گل دوم را به ثمر رساند.  در حالی که بازی رو به پایان بود علی کریمی، بازیکن ملی‌پوش تیم سپاهان در دقیقه ۸۴ گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا شاگردان کرانچار به یک برد پرگل دست پیدا کنند. سپاهان با این پیروزی ۱۴ امتیازی شد و در رده هفتم جدول رده‌بندی قرار گرفت. تراکتورسازی تبریز نیز با ۱۲ امتیاز در رده سیزدهم جا دارد.
پیروزی سایپا برابر نفت
دیدار تیم‌های فوتبال نفت تهران و سایپا با برتری شاگردان علی دایی به پایان رسید. در این دیدار که دو تیم تهرانی نبرد نزدیکی داشتند نیمه اول بدون رد و بدل شدن گلی به پایان رسید اما در نیمه دوم شاگردان علی دایی در دقیقه ۶۲ توسط مهدی ترابی به گل برتری دست پیدا کردند.  شاگردان علی دایی با این پیروزی ۱۷ امتیازی شدند و به رده ششم جدول رده‌بندی صعود کردند.  تیم نفت نیز که با مشکلات زیادی دست به گریبان است با ۱۲ امتیاز در رده چها‌ردهم قرار گرفته است.  
خوش‌شانسی قلعه‌نویی در دقیقه ۹۲
دیدار تیم‌های فوتبال سپیدرود و ذوب‌آهن با برتری تیم اصفهانی به پایان رسید. سپیدرود در ورزشگاه شهید عضدی میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود که این دیدار با برتری یک بر ۲ شاگردان امیر قلعه‌نویی به پایان رسید. نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید اما در نیمه دوم این شاگردان امیر قلعه‌نویی بودند که توانستند در دقیقه ۶۷ توسط علی حمام به گل برتری دست پیدا کنند اما در دقیقه ۷۶ میثم فردوسی گل تساوی سپیدرود را به ثمر رساند. در حالی که بازی وقت اضافه خود را سپری می‌کرد این ذوب‌آهن بود که در دقیقه ۹۲ توسط دانیال اسماعیلی‌فر گل برتری را به ثمر رساند.
توقف پرسپولیس در تهران
در آخرین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال پرسپولیس در ورزشگاه آزادی میزبان پدیده بود که طی یک بازی بی‌کیفیت و کم‌تحرک 2 تیم به تساوی بدون گل رسیدند. در غیاب مهدی طارمی که تا 2 ماه دیگر حق حضور در پرسپولیس را ندارد، تیم برانکو بسیار پراشتباه و سردرگم بازی کرد. علی علیپور که انتظار داشت در لیست تیم‌ملی نامی از او باشد به شکل فاحشی افت کرده بود و یکی از دلایل از دست دادن 2 امتیاز خانگی توسط پرسپولیس، عملکرد ضعیف او بود اما در نهایت تعجب این منشا بود که به جای او در جریان بازی تعویض شد. از نکات تاریک بازی دیروز می‌شود به  درگیری هواداران پرسپولیس با بیرانوند اشاره کرد. گلر ملی‌پوش قرمزها که ادعا کرده بود در نیم‌فصل می‌خواهد به تراکتورسازی برود از چشم هواداران افتاده است و آنها دیگر او را تشویق نمی‌کنند. دیروز در یک صحنه شاهد نشان دادن علامت سکوت از سوی بیرانوند به هواداران بودیم که طبیعتا این حرکت ناشایست بحران جدیدی را برای او پدید می‌آورد. در دیگر بازی روز گذشته، پارس‌جنوبی با یک گل مغلوب فولاد شد که برانکو و شاگردانش نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند تا به صدر جدول برسند. البته پرسپولیس یک بازی عقب‌افتاده با نفت آبادان دارد که در صورت برد به خودی خود صدرنشین لیگ
خواهد شد.


Page Generated in 0/0138 sec