printlogo


کد خبر: 184714تاریخ: 1396/8/30 00:00
اخبار

شاخص آلودگی هوا نشان می‌دهد
هوای « ناسالم »تهران برای گروه‌های حساس
مرکز پایش آلودگی هوا، شاخص آلودگی هوای پایتخت را ۱۱۲ و در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» اعلام کرد.  به گزارش «وطن‌امروز»، محمد رستگاری، معاون پایش و نظارت اداره کل محیط‌زیست استان تهران گفت: وضعیت کیفی هوای تهران در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ١١ مورخ بیست و نهم آبان‌ماه جاری در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» بوده است. وی افزود: در این بازه زمانی وضعیت آلاینده منواکسیدکربن سالم (۵۳)، ازن پاک (۲۸)، دی‌اکسید نیتروژن سالم (۹۲)، دی‌اکسید گوگرد پاک (۱۶)، ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰ میکرون سالم (۷۱) و ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون ناسالم برای گروه‌های حساس (۱۱۲) بوده است.  این در حالی است که آسمان پایتخت برای ششمین روز متوالی در وضعیت «ناسالم» قرار گرفته است.  گفتنی است، هوای تهران در 29 روز گذشته آبان‌ماه سال جاری، 22 روز در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس»، یک روز در شرایط «ناسالم برای همه گروه‌های جامعه» و 6 روز در شرایط «سالم» قرار داشته و هیچ روزی را در شرایط «پاک» سپری نکرده است.


نمایندگان مجلس طی نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار شدند
دولت بدهی خود به تأمین‌اجتماعی را پرداخت کند
157 نماینده مجلس خواستار پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی شدند. نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، گفت: 157 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور خواستار پرداخت بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و تخصیص بودجه برای این کار شدند. حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ فارس، گفت: تعداد 157 نفر از نمایندگان در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی و تخصیص بودجه برای این امر در لایحه بودجه سال 97 شدند.

وزیر آموزش‌وپرورش عنوان کرد
حرکت اتوبوس‌های اردویی منوط به ارسال «کد»
 وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تمهیداتی انجام خواهد شد تا از 10 روز آینده حرکت اتوبوس‌های اردویی فقط با ارسال «کد حرکت» از مرکز به سرپرستان اردو امکانپذیر باشد و این کد به‌ منزله مجوز نهایی اردو خواهد بود. به گزارش «وطن‌امروز»، سیدمحمد بطحایی در حاشیه بازدید از سامانه کنترل اردوهای دانش‌آموزی، اظهار کرد: از آنجا که سلامت و امنیت دانش‌آموزان همواره در اولویت قرار دارد کارشناسان و مدیران مرتبط از اعمال هرگونه سلیقه و خلاقیت در سامانه کنترل آنلاین سفرهای اردویی باید خودداری کنند و هر نوع تغییر در روند اجرایی سامانه تنها باید از طریق دستورالعمل‌های بالادستی صورت گیرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. وزیر آموزش‌وپرورش گفت: تمهیداتی انجام خواهد شد تا از 10 روز آینده حرکت اتوبوس‌های اردویی فقط با ارسال «کد حرکت» از مرکز به سرپرستان اردو امکانپذیر باشد و این کد به ‌منزله مجوز نهایی اردو خواهد بود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. وی ادامه داد: در فرآیند فعالیت این مرکز جای هیچگونه اشتباهی نخواهد بود و نخستین اشتباه به‌ منزله آخرین اشتباه مدیر مربوطه تلقی می‌شود، زیرا با جان دانش‌آموزان سروکار داریم‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. بطحایی خاطرنشان کرد: مدیران مربوطه باید با تمام جدیت فعالیت‌های مرکز کنترل را پیگیری و با هرگونه کوتاهی و قصور در استان‌ها برخورد کنند تا سلامت دانش‌آموزان در اردوها به‌طور کامل تضمین شود.


Page Generated in 0/0072 sec