printlogo


کد خبر: 184744تاریخ: 1396/9/1 00:00
اخبار

همزمان با نابودی داعش  «رستاخیز داعش» چاپ دومی شد
کتاب «رستاخیز داعش» همزمان با نابودی داعش در عراق و شام به چاپ دوم رسید. به گزارش فارس، چاپ دوم کتاب «رستاخیز داعش»، اثر ویلیام مک‌کنتس با ترجمه حامد قدیری همزمان با نابودی داعش در عراق و سوریه از سوی نشر اسم روانه بازار کتاب شد. این کتاب به تاریخ، راهبرد و رویکرد آخرالزمانی دولت اسلامی پرداخته است. ویلیام مک‌کنتس دکترای خود را در رشته مطالعات خاورمیانه از دانشگاه پرینستون گرفت و اکنون در دانشگاه جان هاپکینز تدریس می‌کند. او بنیانگذار و یکی از سردبیران وب‌سایت «جهادیکا» است. وب‌سایتی که به‌صورت تخصصی در زمینه تکفیری‌ها و تندروهای اهل سنت کار می‌کند. این وب‌سایت همه اسناد، مدارک و بیانیه‌های مربوط به این گروه‌ها را جمع‌آوری و ترجمه کرده و در اختیار عموم قرار می‌دهد. حاصل تحقیقات و مطالعات زیاد مک‌کنتس روی تکفیری‌ها و بویژه داعش، کتاب «رستاخیز داعش» است؛ یکی از آثار پرفروش در حوزه تفکیری‌ها و داعش در سطح جهان. در این کتاب، از ظهور و شکل‌گیری داعش روایتی ارائه می‌شود که در دل آن، ما می‌توانیم با عمق اندیشه‌های دولت اسلامی آشنا شویم. چاپ دوم کتاب «رستاخیز داعش» از سوی نشر اسم در 384 صفحه با قیمت 28 هزار و 500 تومان روانه بازار کتاب ‌شده است.


رمزگشایی از یک ماجرای قدیمی در «معمای C130 »
سیدمهدی دزفولی، کارگردان و مستندساز گفت: در مستند «معمای C130 » به واقعه سقوط هواپیمای فرماندهان ارتش و سپاه در ۷ مهرماه سال ۱۳۶۰ پرداخته و نقش نیروهای نفوذی را بررسی کرده‌ایم. به گزارش عمار فیلم، سیدمهدی دزفولی، کارگردان و مستندساز با اشاره به آثاری که برای ارسال به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در نظر گرفته، گفت: نخستین اثر من برای شرکت در این جشنواره، «معمای C130 » نام دارد. این مستند به واقعه سقوط هواپیمای فرماندهان ارتش و سپاه در ۷ مهرماه سال ۱۳۶۰‌می‌پردازد. در این مستند، سقوط هواپیما C130 بازخوانی‌ و به علت سرنگونی آن پرداخته شده و اهمیت فرماندهانی که در این هواپیما بودند بررسی‌شده است بویژه اینکه همه این افراد، سابقه ترور شدن داشتند. در حقیقت این مستند ۳۴ دقیقه‌ای یک بازخوانی از نیروهای مسلح ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی است که در کنار آن نقش نیروهای نفوذی در سقوط هواپیمای C130 را مورد بررسی قرار داده‌ایم. وی افزود: مستند ۴۵ دقیقه‌ای «گزارش چند قتل» دومین کاری است که برای حضور در هشتمین جشنواره عمار تدارک دیدم، این مستند اتفاقات دولت نخست اصلاحات از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ را بازخوانی می‌کند. این مستندساز با اشاره به در پیش بودن هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار، اضافه کرد: این جشنواره را از نخستین دوره تا به امروز پیگیری ‌می‌کنم و باید به این نکته اشاره کنم که تاکنون، رشد مناسبی داشته است. امیدوارم جشنواره عمار توسعه کمی و کیفی خود را به همین صورت ادامه بدهد و برای جوانان فیلمسازی که مستقل فعالیت می‌کنند و بضاعت مناسبی برای تولید اثر در این عرصه ندارند، پشتوانه خوبی باشد.

«راحله امینیان»  راوی «دویست‌وهشتاد روز» شد
تولید مستند داستانی «دویست‌وهشتاد روز» که با موضوع زایمان و انواع آن از سال گذشته کلید خورده بود با روایت راحله امینیان نهایی شد. به گزارش «وطن‌امروز»، تولید مستند داستانی «دویست‌وهشتاد روز» به کارگردانی عطیه سادات‌حجتی مرحله نهایی خود را با نریشن‌خوانی راحله امینیان به پایان برد. مستند داستانی «دویست‌وهشتاد روز» که موضوعی اجتماعی دارد به مساله انتخاب نوع زایمان در جامعه ایران می‌پردازد و با حضور استادان برجسته دانشگاهی ایران ساخته شده است. تولید این مستند 50 دقیقه‌ای که کاری است از «کانون رسانه‌ای معین» حدود ۶ ماه زمان برده است و بزودی رونمایی می‌شود. کارگردانی این کار را عطیه سادات‌حجتی بر عهده دارد که سال گذشته جایزه ویژه جشنواره صدثانیه را برای فیلم «همزاد» کسب کرد. تهیه‌کنندگی این مستند را میکائیل دیانی بر عهده دارد که او نیز سال گذشته برای کارگردانی فیلم «فراموش‌شده‌ها» موفق به اخذ دیپلم افتخار هفتمین جشنواره فیلم عمار شد.
 


Page Generated in 0/0058 sec