printlogo


کد خبر: 184745تاریخ: 1396/9/1 00:00
اخبار

برگزاری جشنواره فروش ویژه بازی‌های برتر ایرانی
نشست خبری هفتمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران با حضور حسن کریمی‌قدوسی مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و محمد حاجی‌میرزایی دبیر جشنواره برگزار شد. به گزارش روابط عمومی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، کریمی‌قدوسی، مدیرعامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با بیان اینکه جشنواره فروش در جهت توسعه و رونق کسب‌وکار سازندگان بازی در کشور و همچنین ترویج استفاده از بازی‌های ایرانی در میان مصرف‌کنندگان است، گفت: امسال به طور جدی‌تری به موضوع مصرف بازی‌های رایانه‌ای ایرانی توجه خواهد شد. در این راه برگزاری 2 جشنواره فروش نوروزی و تابستانه برنامه‌ریزی شده است که نخستین دوره آن بلافاصله پس از اختتامیه جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران به مدت یک ماه برگزار می‌شود. در این جشنواره فروش، 40 بازی برتر یا در واقع نامزدهای جشنواره که داوران آنها را انتخاب می‌کنند، حضور خواهند داشت و در فروشگاه‌های دیجیتال منتخب عرضه خواهند شد. به‌ازای هر میزان فروشی هم که داشته باشند، بنیاد تا سقف مشخصی از آنها حمایت کرده و جایزه می‌دهد.


انتشار آلبوم «شمس‌الشموس»
آلبوم «شمس‌الشموس» توسط موسسه هنرهای دیجیتال مونارک منتشر شد. به‌گزارش «وطن‌امروز»، در این آلبوم که شامل 10 قطعه در رثای امام هشتم شیعیان، امام رضا(ع) است، قطعاتی با شعر و صدای چهره‌هایی چون مسعود یوسف‌پور، احمد حیدری‌قرا، مصطفی جلیلی‌نژاد، مهدی آخرتی، یاسر رحمانی، سعید تاج‌محمدی، غلامرضا غلامپور، سیدمحسن علوی، نوید اطاعتی و رضا رحیمی‌عنبران وجود دارد. روح‌الله هروی‌نژاد مجری طرح این آلبوم بوده و امیر عزیزی آهنگسازی و تنظیم آن را برعهده داشته است.


سینمایی‌ها برای پول درآوردن  به تئاتر آمده‌اند!
قطب‌الدین صادقی، نویسنده، کارگردان و پژوهشگر تئاتر با گلایه از عدم فعالیت مناسب بخش دولتی در حوزه ساخت سالن‌های تئاتر، نسبت به ورود چهره‌های غیرتئاتری برای تامین هزینه‌های بالای اجرا در سالن‌های خصوصی هشدار داد. به‌گزارش میزان، صادقی با نقد برخی از تماشاخانه‌های خصوصی مبنی بر گیشه‌زدگی تصریح کرد: متأسفانه در بدو امر این تماشاخانه‌ها باید مکانی برای فعالیت همین جوانان می‌بودند اما این روزها با دریافت هزینه‌‌های سنگین از گروه‌ها آنها را مجبور به استفاده از چهره‌های غیرتئاتری و سینمایی کرده‌اند. گروه‌ها باید برای فروش بیشتر از چهره‌های سینمایی استفاده کنند و اگر غیر از این عمل کنند بدون شک شکست سنگینی می‌خورند. اتفاق غم‌انگیزی در تئاتر کشور در حال روی دادن است و آن این است که تئاتر به‌طور کلی تبدیل به یک کالا شده و هرکس بتواند این کالا را گران‌تر بفروشد پیروز است. جای تأسف دارد که این روند گیشه‌پروری نه‌تنها از سوی تماشاخانه‌های خصوصی بلکه از سوی تماشاخانه‌های دولتی نیز اعمال می‌شود. کسانی در تئاتر امروز ایران موفقند که شهرت و قدرت خود را از سینما آورده و در تئاتر پول درمی‌آورند. این افراد از تمام امکانات تئاتر خصوصی و دولتی استفاده کرده و جیب خود را پر می‌کنند.


آغاز اکران یک فیلم از ژانر کودک
فیلم سینمایی «پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی» به کارگردانی رضا صافی و تهیه‌کنندگی ناصر عنصری از ابتدای آذر اکران می‌شود. به گزارش فارس، فیلم سینمایی «پینوکیو، عامو سردار و رئیسعلی» به کارگردانی رضا صافی و تهیه‌کنندگی ناصر عنصری از ابتدای آذرماه اکران می‌شود. این فیلم از روز چهارشنبه اول آذر در سینماهای تهران ویژه مدارس و همزمان در سینماهای شهرهای مشهد، شیراز و اصفهان  اکران می‌شود.  فیلم سینمایی «پینوکیو، عاموسردار و رئیسعلی» جوایز بهترین فیلمنامه، بهترین فیلم و بهترین دستاورد فنی و هنری از بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان در سال 1394 و تندیس زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل و جایزه ویژه هیات داوران از چهل و ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد را به‌دست آورده است.


Page Generated in 0/0049 sec