printlogo


کد خبر: 184765تاریخ: 1396/9/1 00:00
چهارگوشه

احتمال خروج ترکیه از ناتو
ترکیه احتمال خروج از ناتو را بررسی ‌می‌کند. به گزارش سی‌ان‌ان ترک، یالچین تاپچو، دستیار رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که زمان تجدیدنظر درباره عضویت ترکیه در ناتو فرا رسیده است. پارلمان ترکیه باید موضوع عضویت این کشور در ناتو را بررسی کند. وی گفت: «متأسفانه برخورد ناتو نسبت به ترکیه دوستانه نیست.» رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه 17 نوامبر اعلام کرد قصد دارد نظامیان ترکیه را از رزمایش ناتو در نروژ فرابخواند.

50 کشته در انفجار انتحاری نیجریه
بر اثر وقوع انفجار انتحاری در مسجد شهر موبی واقع در شمال شرقی نیجریه دست‌کم 50 نفر کشته شدند. سخنگوی پلیس نیجریه در این‌باره گفت که صبح سه‌شنبه یک نوجوان 17 ساله با ورود به مسجد موبی کمربند انفجاری خود را منفجر کرد که در نتیجه آن دست‌کم 50 نفر کشته و ده‌ها نفر زخمی شدند. موبی در ولایت أداماوا واقع شده که در سال 2014 تحت سیطره گروه تروریستی بوکوحرام بود اما در سال 2015 عناصر این گروه از این منطقه بیرون رانده شدند.

مرکل کناره‌گیری نمی‌کند
صدراعظم آلمان نسبت به خروج لیبرال- دموکرات‌های آزاد از مذاکرات تشکیل دولت جدید ابراز تاسف کرده و گفته در صورت برگزاری انتخابات مجدد باز هم برای پست ریاست دولت نامزد خواهد شد. آنگلا مرکل می‌گوید ترجیح می‌دهد راه دیگری برای تشکیل دولت آینده آلمان در نظر گرفته شود. در طول یک‌ ماه 4 حزب در آلمان برای تشکیل دولت ائتلافی مذاکرات نفسگیری انجام دادند و در پایان مهلت مقرر برای اعلام توافق، حزب لیبرال-‌ دموکرات‌های آزاد خروج خود از مذاکرات را اعلام کرد. به نوشته روزنامه دی‌ولت، شکست مذاکرات تشکیل دولت ائتلافی احزاب در آلمان و ابهام بی‌سابقه سیاسی در این کشور، اروپا را نیز در شوک فرو برده است.

آماده‌باش ارتش لبنان
 فرمانده ارتش لبنان دستور آماده‌باش در مرز‌های این کشور با فلسطین اشغالی را صادر کرد. در پیام فرمانده ارتش لبنان که در آستانه هفتادوچهارمین سالروز استقلال این کشور منتشر شده، آمده است: شما را به آمادگی کامل در مرزهای جنوبی برای مقابله با تهدیدات دشمن صهیونیستی و نقض مکرر [حریم لبنان] فرامی‌خوانم، همانگونه که خواستار اجرای خوب قطعنامه 1701 با هماهنگی و همکاری نیروهای سازمان ملل در لبنان (یونیفل) با هدف حفظ ثبات لبنان هستم.


بدعت ضد اسلامی  سعودی‌ها
صهیونیست مشهور در حرم مسجدالنبی!
به دنبال انتشار خبرهایی از گسترش روابط بین اسرائیل و عربستان، روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس اسرائیلی عکس‌هایی از خود منتشر کرد که در آنها با پوشش سنتی عربستان در مسجد نبوی در مدینه منوره ظاهر ‌شده است. طبق این گزارش، بن تزیون، وبلاگ‌نویس صهیونیست تصاویری از حضور خود در حرم نبوی در صفحه اینستاگرام منتشر کرد که موجب خشم و حیرت بسیاری از مسلمانان در شبکه‌های اجتماعی شد. او خود را نخستین یهودی اسرائیلی می‌داند که توانسته از مکه مکرمه و حرم نبوی دیدن کند.

انصارالله: خطر عربستان از اسرائیل کمتر نیست
سخنگوی جنبش انصارالله یمن تصریح کرد خطر امارات و عربستان‌سعودی از خطر دشمن امت عربی کمتر نیست. محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن اظهار کرد، اینکه اسرائیل عربستان و امارات را می‌ستاید، کافی است عربی‌گرایی از امارات و عربستان ستانده شود. سخنگوی جنبش انصارالله همچنین تاکید کرد: هیچ قانونی نیست که از طرف‌های متجاوز در مقابل موشک‌های ما حمایت کند.
 


Page Generated in 0/0127 sec