printlogo


کد خبر: 184805تاریخ: 1396/9/2 00:00
اخبار

تا تفکر داعش وجود دارد  جهان اسلام آسوده‌خاطر نیست
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تا زمانی که تفکر داعش وجود دارد جهان اسلام نمی‌تواند آسوده‌خاطر باشد. به گزارش مهر، آیت‌الله محمود هاشمی‌شاهرودی صبح دیروز در اجلاس جهانی محبان اهل‌بیت و مساله تکفیری‌ها اظهار کرد: لازم است این نکته را مطرح کنم که برگزاری این اجلاس مصادف شده است با آغازین روزهای ربیع‌الاول و همچنین فتح و پیروزی بر شجره خبیثه داعش و بازپس‌گیری آخرین سنگرهای آنان در سوریه و عراق و ما این پیروزی را به مقام معظم رهبری، ملت و دولت آن دو کشور و نیروهای مقاومت و جهادگر، سپاه پاسداران و حزب‌الله لبنان تبریک می‌گوییم. هاشمی‌شاهرودی افزود: این پیروزی در حقیقت شکست طرح‌ها و استراتژی‌های آمریکا در منطقه و فراگیر شدن مقاومت است که شکر خدا می‌رود همه جهان اسلام را در بر گیرد. وی با بیان اینکه امروز جبهه مقاومت قوی‌تر و فراتر از هر زمانی در مقابل صهیونیسم بین‌الملل و همپیمانان آنها در منطقه حضور دارد، اظهار کرد: ما نیاز به مقابله فکری با تروریست‌ها و تکفیری‌ها داریم و باید با تمسک به تعالیم ناب اسلام که برگرفته از قرآن کریم و سنت پیامبر و اهل‌بیت(ع) است با آنها مقابله کنیم. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان خاطرنشان کرد: در موضوع شکل‌گیری القاعده و داعش تفکر تکفیری و وهابیت نقش اساسی داشت و با حمایت استکبار جهانی و رژیم‌های دست‌نشانده آنها در منطقه، این گروه‌های تکفیری و تروریستی جهان اسلام را به چالش کشیده‌اند، بنابراین باید به این مهم توجه کنیم تا زمانی که این تفکر وجود دارد جهان اسلام نمی‌تواند آسوده‌خاطر باشد.

تقدیر آیت‌الله صافی  از حاج قاسم سلیمانی
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی، از مراجع تقلید با صدور پیامی به مناسبت پیروزی تاریخی جبهه مقاومت بر تروریست‌های وهابی داعش، از نقش سردار سلیمانی در تحقق این پیروزی قدردانی کرد.
متن پیام آیت‌الله صافی‌گلپایگانی به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
«وَ مَا رَمَیتَ اِذ رَمَیتَ وَ لکِن‌الله رَمی»
سپاس بی‌حد و حصر، خداوند متعال را سزاست که با فضل خود و عنایات خاصه حضرت ولی‌عصر عجل‌الله تعالی فرجه الشریف، سپاه اسلام را بر سپاه کفر و سپاه ضد بشریت پیروز کرد، دشمن تا دندان مسلحی که مغز و فکر خود را در خدمت شیطان و صهیونیزم قرار داده و نقشه‌‌های سوء اجانب را ضد اسلام و مسلمانان جهان اجرا می‌کرد. جنایات بی‌شمار وهابیت و دست‌نشانده آن، داعش تبهکار، سابقه نداشت و امروز مسلمانان جهان بویژه مسلمانان منطقه بحمدالله از شر وجود جنایتکار آنها راحت شد، خدای بزرگ را بر این فتح عظیم سپاسگزاریم. اینجانب این پیروزی بزرگ را به ساحت مقدس حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواح العالمین له الفداء و ملت‌های مظلوم عراق، لبنان، سوریه و بویژه ملت سربلند ایران اسلامی و به نیروهای مسلح کشورمان بویژه سپاه همیشه سرافراز پاسداران و به شخص سردار پرافتخار آقای حاج قاسم سلیمانی که نقش کلیدی بزرگی را در این پیروزی داشت، تبریک و تهنیت گفته و به ارواح طیبه شهیدان، درود و صلوات می‌فرستم «وَ مَا النصر إلا مِن عِندِ‌الله العَزیزِ الحَکیم»
3 ربیع المولود 1439 هـ.ق
لطف‌الله صافی

سفر روحانی به سوچی
حسن روحانی به سوچی، یکی از شهرهای بندری روسیه سفر کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی دیروز چهارشنبه به منظور شرکت در نشست سه‌جانبه سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه، وارد شهر سوچی روسیه شد. روحانی در فرودگاه بین‌المللی سوچی، از سوی مقامات ارشد محلی در سوچی و سفیر کشورمان در روسیه مورد استقبال قرار گرفت. این سفر برای شرکت در نشست سه‌جانبه سران جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون روسیه و ترکیه با هدف بررسی روند و نتایج مذاکرات آستانه و آغاز فرآیندهای سیاسی داخلی در سوریه و دیدارهای دوجانبه با ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه و رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه انجام شده است.
 


Page Generated in 0/0087 sec