printlogo


کد خبر: 184818تاریخ: 1396/9/2 00:00
اخبار

۶ جسد دیگر شناسایی شد
جان‌باختن444 نفر در زلزله کرمانشاه
با شناسایی و تعیین هویت 6 جسد دیگر از حادثه زلزله کرمانشاه، تعداد اجساد شناسایی شده این زمین‌لرزه به ۴۴۴ نفر رسید. به گزارش «وطن‌امروز»، سازمان پزشکی قانونی کشور اعلام کرد از 6 جسد شناسایی شده، 5 تن از اجساد مربوط به کرند و یک تن نیز مربوط به سرپل‌ذهاب است. بر اساس این گزارش، همچنان 2 نفر از اجساد زمین‌لرزه، مجهول‌الهویه هستند. همچنین آمار تفکیکی فوت‌شدگان در شهرستان سرپل‌ذهاب: 388 (2 نفر مجهول‌الهویه)، کرند: 19، قصر شیرین: 16، ثلاث باباجانی: 12، کرمانشاه: یک، تازه‌آباد: یک، ازگله: 6 و اسلام‌آباد یک نفر است. از جان‌باختگان مجهول‌الهویه نمونه DNA برای آزمایش ژنتیک برداشته شده است.

نماینده مردم کرمانشاه:
وام‌های زلزله‌زدگان کفایت نمی‌کند!
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: میزان وام‌های اختصاص‌یافته به زلزله‌زدگان کافی نیست و باید افزایش یابد. به گزارش ایلنا، عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در نشست مدیریت بحران سرپل‌ذهاب اظهار داشت: حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه در مناطق زلزله‌زده تاثیر مستقیم بر ایجاد گشایش بیشتر برای مسؤولان و مردم خواهد داشت. وی افزود: اولویت کمک‌ها با مردم آسیب‌دیده است و باید ابتدا مشکل آنها حل شود و سپس به ادارات دولتی پرداخت. مصری گفت: میزان وام‌های اختصاص‌یافته به زلزله‌زدگان کافی نیست و باید افزایش یابد. وی تاکید کرد: استمهال وام‌های زلزله‌زدگان باید 2 ساله و با تامین سود از سوی دولت باشد.

مردم زلزله‌زده   نگران اسناد خود نباشند
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: مردم مناطق زلزله‌زده کرمانشاه که اسناد مالکیت رسمی‌شان بر اثر وقوع زمین‌لرزه زیر آوار مانده یا مفقود شده، نگران مالکیت‌های خود نباشند، زیرا سوابق این اسناد در آرشیو الکترونیکی سازمان ثبت موجود است. احمد تویسرکانی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این سوال که آیا سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، تمهیداتی برای برخی مردم مناطق زلزله‌زده که منازل‌شان تخریب شده و نگران اسناد مالکیت مفقود شده خود هستند، در نظر گرفته یا خیر، اظهار کرد: خوشبختانه به‌دلیل اینکه تمام سوابق مالکیتی مردم به‌ شکل الکترونیکی ذخیره‌سازی شده و مالکیت‌های اراضی و املاک در مناطق مسکونی، تحت سیستم کاداستر قرار دارد، لذا مثل حوادث خسارتباری که در بم و برخی مناطق دیگر در سال‌های قبل ایجاد شد، جای نگرانی از بابت مالکیت‌های مردم وجود ندارد. رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: اگر مردم مناطق زلزله‌زده، اسناد مالکیت خود را گم کرده‌اند یا بر اثر زمین‌لرزه، این اسناد از بین رفته باشد، می‌توانند در زمان مناسب، درخواست صدور سند المثنی بدهند.

براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی
بارش در کرمانشاه تشدید می‌شود
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: باران امروز در 14 استان کشور می‌بارد و دما در شمال تا 12 درجه کاهش می‌یابد. مرتضی ضرابی در گفت‌وگو با میزان، اظهار داشت: امروز شدت بارش‌ها در استان‌‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه‌وبویراحمد، فارس و بوشهر است. بارش در این 7 استان باعث آبگرفتگی معابر می‌شود. وی ادامه داد: امروز برای دامنه زاگرس و البرز مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود. به گفته کارشناس سازمان هواشناسی، با فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور بارش‌های امروز در غرب کرمانشاه و برخی نقاط ایلام شدت بیشتری خواهد داشت و در شمال‌غرب و غرب کشور روند کاهش دما رخ می‌دهد.


Page Generated in 0/0066 sec