printlogo


کد خبر: 184876تاریخ: 1396/9/4 00:00
اخبار

تازه‌‌‌‌‌ترین اثر امیری‌اسفندقه خواندنی شد
تازه‌ترین دفتر شعر مرتضی امیری‌اسفندقه با عنوان «سیاه مست سایه تاک» از سوی انتشارات شهرستان ادب روانه بازار کتاب شد. به گزارش روابط عمومی شهرستان ادب، این کتاب شعر خواندنی شامل ۱۰۰ قصیده از امیری‌اسفندقه است که همگی آنها به شخصیت‌های فرهنگی کشور تقدیم شده است. این مجموعه شعر که آراسته به طرح جلد زیبایی از «مجید زارع» است، شامل 2 دفتر با عناوین «چین کلاغ» و «سوا شب» است. دفتر قصاید «چین کلاغ» که بخش نخست مجموعه را دربرمی‌گیرد، شامل ۴۴ قصیده است که پیش از این در سال ۱۳۸۳ منتشر شده و عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران را نیز به دست آورده بود. این مجموعه بیش از 12 سال بود تجدیدچاپ نمی‌شد. دفتر قصاید «سوا شب» نیز عنوان تازه‌ترین قصاید منتشرنشده از مرتضی امیری‌اسفندقه است که در قالب ۵۶ قطعه در این کتاب گردآوری شده است. «سوا شب» نیز همچون بسیاری از عناوین کتاب‌های دیگر امیری‌اسفندقه نامی بومی و به گویش اسفندقه‌ای کرمانی، به معنای «فردا شب» است.


هنرمندان مسؤولیت اجتماعی سنگین‌تری دارند
مسعود نجابتی، مدیر گروه هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح در حاشیه برگزاری ورک‌شاپ حوزه هنری به نفع زلزله‌زدگان گفت: هنرمندان جز مسؤولیت‌هایی که در فضاهای مختلف به عهده دارند دارای مسؤولیت اجتماعی هستند و هرچقدر آنها در اجتماع شناخته‌شده‌تر باشند مسؤولیت‌شان نیز سنگین‌تر است و از آنها انتظار می‌رود در این برنامه‌های خیریه شرکت کنند، کما اینکه تاکنون نیز هنرمندان حضور چشمگیری در این برنامه‌ها داشتند. به‌گزارش تسنیم،  نجابتی با بیان اینکه این اتفاق به همت مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری و گروه هنرهای تجسمی بنیاد روایت فتح رقم خورد، اظهار داشت: ما با برپایی این برنامه به‌اصطلاح با یک تیر چند نشان زدیم، یعنی هم به مسؤولیت اجتماعی خود در قبال کمک به زلزله‌زدگان عمل کردیم و هم رونق‌گرفتن اقتصاد هنر را با حضور علاقه‌مندان آثار هنری و خیران شاهد بودیم. اگر ما بتوانیم در طول سال چنین برنامه‌هایی را به بهانه‌های مختلف برگزار کنیم می‌توانیم کمک شایانی به اقتصاد هنر داشته باشیم. وی خاطرنشان کرد: هنر در شرایط مختلف و به اشکال مختلفی می‌تواند به مسائل و رویدادهای روز ورود کند. در شرایط بحرانی زلزله، هنر تجسمی شاید نتواند نقش مؤثری را در منطقه آسیب‌دیده ایفا کند و در شرایط فعلی هنرمندان با تولید آثار و فروش آنها مثل همه آحاد جامعه می‌توانند برای کمک به زلزله‌زدگان و خرید کالاهای ضروری برای آنها نقش داشته باشند اما در آینده می‌توانند برای بازسازی و آبادانی این مناطق نقش‌آفرینی کنند؛ مثلاً تیم‌های هنری می‌توانند در انجام پروژه‌های گرافیک محیطی، رنگ‌آمیزی و زیباسازی فضاها شرکت داشته باشند.


بازیگر هالیوود خطاب به هاروی واینستین:
لایق یک گلوله هم نیستی
اوما تورمن با انتشار پیامی خطاب به هاروی واینستین، متهم بزرگ سوءاستفاده جنسی از همکارانش در هالیوود گفت: «لایق یک گلوله هم نیستی». به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، اوما تورمن در اینستاگرام از پیام روز شکرگزاری استفاده کرد تا نظرش را یک بار دیگر درباره واینستین بیان کند.  وی ضمن آرزوی برگزاری یک روز شکرگزاری شاد، به غول هالیوود اشاره کرد و خطاب به او و همدستان خیانتکار وی نوشت: «آرزوی روزی شاد برای همه جز تو هاروی واینستین و همه دسیسه‌چینان نابکار تو. از سقوط تو خوشحالم. تو لایق یک گلوله هم نیستی...». تورمن چند بار با واینستین کار کرده که شامل بازی در فیلم «داستان عامه‌پسند» کوئنتین تارانتینو در سال ۱۹۹۴ هم می‌شود. او برای این بازی نامزد اسکار شده بود. «بیل را بکش» نیز به تهیه‌کنندگی واینستین تولید شده است. اوما تورمن 2 روز پیش نیز اعلام کرده بود دیگر با آژانس CAA برای تولید فیلم کار نمی‌کند و از این پس بازیگر مستقل خواهد بود. او 2 سال با این آژانس همکاری کرده بود.


Page Generated in 0/0063 sec