printlogo


کد خبر: 184887تاریخ: 1396/9/4 00:00
اخبار

براساس پیش‌بینی هواشناسی
دمای هوای کرمانشاه به ۱۰ درجه زیرصفر می‌رسد
کارشناس سازمان هواشناسی گفت: با توجه به ناپایداری‌های اخیر و سرد شدن هوا، دمای هوا در غرب کشور بویژه شهرهای زلزله‌زده در شب‌های آینده به ۱۰ درجه زیر صفر خواهد رسید. به گزارش مهر، محمد اصغری افزود: موج جدیدی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد که استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل را دربر خواهد گرفت و در ارتفاعات استان کردستان شاهد برف خواهیم بود. وی ادامه داد: اوج این ناپایداری‌ها در شمال شرق خواهد بود و خراسان‌های شمالی و رضوی، گلستان و بخش‌هایی از شرق مازندران باید منتظر باران و آبگرفتگی خیابان‌ها باشند و در سواحل دریای خزر دمای هوا تا ۱۰ درجه کاهش خواهد یافت. اصغری گفت: در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان و کرمان و شمال هرمزگان بارش باران خواهیم داشت. وی تصریح کرد: شمال خلیج‌فارس مواج است و در استان چهارمحال‌و‌بختیاری دما به زیر صفر می‌رسد و شاهد یخبندان و کولاک در گردنه‌ها خواهیم بود. کارشناس هواشناسی اضافه کرد: در استان‌های اصفهان، مرکزی، قم، تهران و زنجان وزش باد شدید را پیش‌بینی می‌کنیم و تهران و البرز هم شاهد بارش خواهند بود.

معلولیت 118 نفر
در زلزله کرمانشاه
 در زلزله کرمانشاه نزدیک به ۱۰۰ زن با فوت همسر، سرپرست خانوار شدند. به گزارش میزان، مهدی میرشاه‌ولد، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور در تشریح اقدامات انجام شده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه در شهرستان‌های اسلام‌آباد غرب، دالاهو، سرپل ذهاب، قصر شیرین، گیلان‌غرب، ثلاث باباجانی و جوانرود با بیان اینکه تاکنون ۲۲۰ روستا توسط تیم مددکاری و روانشناسی جمعیت همیاران سلامت و تیم محب بررسی شده، گفت: وضعیت یک هزار و ۲۱۰ زن سرپرست خانوار تحت پوشش بررسی شد که بالغ بر
۱۲۴ هزار و ۱۸۰ نفرساعت کار مددکاری صورت گرفته است، همچنین در زلزله کرمانشاه نزدیک بر ۱۰۰ زن با فوت همسر، سرپرست خانوار شدند. وی گفت: یکهزار و ۲۰۰ کودک خدمات روانی طرح محب را دریافت کردند و با اعزام ۲۶ گروه تیم فوریتی محب، یکهزار و ۷۵۱ زن آسیب‌دیده در مناطق زلزله‌زده از خدمات روانی این طرح بهره‌مند شدند. وی  با اشاره به بررسی وضعیت نزدیک به یکهزار و ۷۳۹ معلول ضایعه نخاعی، جسمی، ذهنی، روانی و سالمند و همچنین ساماندهی معلولان و سالمندان گفت: ۱۱۸ نفر در این بلای طبیعی دچار معلولیت شدند.

مصدومیت ۳۶ نفر در زلزله بروجرد
سخنگوی اورژانس کشور با اشاره به جزئیات زمین‌لرزه 3/4 ریشتری در لرستان گفت: ۳۴ مصدوم این حادثه درمان و از بیمارستان ترخیص شدند و ۲ نفر در بخش‌های تخصصی تحت نظر هستند. مجتبی خالدی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با جزئیات زمین‌لرزه 3/4 ریشتری در لرستان، گفت: این حادثه ساعت 2:51 بامداد جمعه 3 آذرماه در عمق
10 کیلومتری زمین در 9 کیلومتری بروجرد به وقوع پیوسته است. وی افزود: بر اثر این حادثه 36 نفر مصدوم شدند که بیشتر دچار ترومای دست و پا بوده‌اند. سخنگوی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: از مجموع 36 مصدوم اعزامی و مراجعه‌کننده به بیمارستان شهید چمران بروجرد 34 مصدوم درمان و ترخیص شدند و 2 مصدوم در بخش‌های تخصصی تحت نظر هستند. خالدی گفت:‌ بر اساس بررسی‌های به‌عمل آمده هیچگونه آوار و ریزش ساختمان بر اثر این زلزله اتفاق نیفتاده و فقط برخی وسایل داخل منازل دچار سقوط شده که این مسأله سبب ترومای ثانویه ناشی از سقوط در میان حادثه‌دیدگان بوده است.


Page Generated in 0/0051 sec