printlogo


کد خبر: 184905تاریخ: 1396/9/4 00:00
فرمانده کل سپاه در نشست خبری با تبیین شرایط منطقه و شکل‌گیری بسیج مردمی در عراق، سوریه و لبنان:
جبهه عظیم مقاومت شکل گرفت

پیروزی بدون مرز جبهه مقاومت در برابر تروریست‌های وهابی وابسته به آمریکا و اسرائیل حالا منجر به شکل‌گیری جبهه عظیم مقاومت شده است. حشدالشعبی در عراق و بسیج مردمی در سوریه شکل گرفته است. در عراق دولت مرکزی این گروه مقاومت را به عنوان بخشی از نیروی نظامی و دفاعی خود به رسمیت شناخته است. در سوریه نیز بشار اسد خود را مدیون بسیج مردمی و عوامل پیدایش آن می‌داند و به گفته فرمانده کل سپاه پاسداران، بشار اسد قدر این نیروها را می‌داند. در لبنان نیز حزب‌الله رکن امنیت و یکی از اضلاع قدرت سیاسی است. و حالا جبهه بزرگ مقاومت اسلامی شکل گرفته است. جبهه‌ای بدون مرز از تهران تا بیروت که بزرگ‌ترین دستاورد جریان مقاومت اسلامی از ابتدای شکل‌گیری تاکنون است و همچنین بزرگ‌ترین خطر برای رژیم صهیونیستی. به گفته فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در صورت هرگونه حمله رژیم صهیونیستی به بخشی از جبهه مقاومت، همه اضلاع جبهه مقاومت علیه آن فعال خواهند شد.  سردار سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر همین اساس گفته است که آغاز هرگونه جنگ از سوی رژیم صهیونیستی به معنای پایان این رژیم تلقی خواهد شد. فرمانده کل سپاه روز پنجشنبه در نشست خبری به منظور تبیین شرایط کل منطقه، ابتدا به موضوع لبنان و حزب‌الله اشاره کرد. سرلشکر جعفری با بیان اینکه هویت حزب‌الله به سلاحش وابسته است، تصریح کرد: ماهیت حزب‌الله این است که در برابر دشمن قسم‌خورده ملت لبنان یعنی اسرائیل مسلح و مجهز باشد، چرا که نخستین هدف اسرائیلی‌ها کشور لبنان است.
وی ادامه داد: طبیعی است که حزب‌الله باید به بهترین سلاح برای امنیت مجهز شود و این موضوع قابل مذاکره نیست و همه ملت لبنان هم از سلاح حزب‌الله حمایت می‌کنند.
فرمانده سپاه با بیان اینکه امروز مشابه حشدالشعبی عراق در سوریه هم شکل گرفته، گفت: نیروهای مردمی نقش بسزایی در مبارزه با تروریست‌ها داشتند و الان دولت و مجلس سوریه باید در قوانین خود این نیروی مردمی را به رسمیت بشناسند، البته آقای بشار اسد قدر این نیروها را می‌داند و قطعا آن را قانونی خواهد کرد تا برای تهدیدات آینده باقی بماند. به گزارش فارس، فرمانده کل سپاه به موضوع بازسازی سوریه هم اشاره کرد. سردار جعفری با بیان اینکه سپاه و مردم ایران برای بازسازی سوریه آمادگی دارند، گفت: جلساتی هم با دولت داشتیم و مشخص شد که سپاه بهتر از بقیه می‌تواند در این عرصه نقش ایفا کند که البته به خواست دولت سوریه هم بستگی دارد اما صحبت‌ها در این زمینه انجام شده و در حال اجرای مقدمات و آمادگی‌های اولیه هستیم. فرمانده سپاه اظهار داشت: این از برکات انقلاب اسلامی است؛ فرمانده لشکر ما که موفقیت‌های زیادی در دفاع‌مقدس داشت، امروز فرمانده کلان هدایت‌کننده جبهه‌های عراق و سوریه و منطقه است و موفقیت‌های زیادی را به دست آورده است.
جبهه بدون مرز
فرمانده سپاه در بخش دیگری از این نشست خبری درباره شکل‌گیری جبهه بزرگ مقاومت گفت: اینکه امروز می‌گوییم هر جنگ جدیدی به محو رژیم صهیونیستی منجر می‌شود یک‌ ادعای ثابت‌شده است. آنها بخشی از توان جبهه مقاومت را در جنگ‌های 33 و 22 روزه دیده‌اند و امروز که جبهه عظیم مقاومت شکل گرفته این حرف اثبات شده است. جعفری اظهار داشت: سرنوشت جبهه مقاومت به هم گره خورده و همه با هم اتحاد دارند و اگر اسرائیل به گوشه‌ای از آن حمله کند باقی جبهه به کمک خواهند رفت.
جعفری در پاسخ به سوال دیگری درباره وضعیت داعش گفت: معنای این حرف که داعش از بین رفته این نیست که تهدید در جبهه مقاومت از بین رفته باشد چراکه مقابله با دست‌نشانده‌های استکبار هنوز ادامه دارد.  وی افزود: البته بسیاری از توطئه‌های آنها خنثی شده، مثل قضیه کردستان عراق اما حتما دشمن دست برنمی‌دارد. ما آماده مقابله با توطئه‌های آنها هستیم و به طور قطع به دشمن می‌گوییم همان طور که تاکنون نتیجه توطئه‌های‌شان برعکس شده از این به بعد هم همین طور است و ما آمادگی کامل داریم. جعفری گفت: ما نمی‌توانیم بگوییم دیگر شاهد ناامنی در منطقه نیستیم، چرا که یکی از آسان‌ترین کارها ایجاد ناامنی است و باید منتظر اقدامات ضدامنیتی جدید دشمن باشیم و خودمان را آماده کنیم. وی افزود: امروز حاکمیت داعش تمام شده و دیگر سرزمین و شهر و روستایی در دستش نیست ولی داعش از بین نرفته و این حضور پراکنده تفکر داعشی در منطقه گسترش پیدا می‌کند و به صورت گروه‌های پراکنده به کشورهای مختلف با حمایت آمریکا، اسرائیل و سردمداران‌شان می‌روند، لذا در کشورهای مختلف باید آمادگی جهت مقابله با ناامنی‌ها و عملیات‌های چریکی و انتحاری وجود داشته باشد. فرمانده سپاه گفت: ممکن است آنها دوباره خودشان را در جایی سازمان بدهند و بخواهند شهری را پس بگیرند که البته یک تلاش مذبوحانه است. به گزارش فارس، فرمانده سپاه با بیان اینکه عوامل اصلی شکست داعش را باید در دوران دفاع‌مقدس خودمان جست‌وجو کنیم که نخستین عامل اعتقادی است، گفت: آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها و متاسفانه سعودی‌ها نمی‌توانند موضع انقلاب اسلامی را تحمل کنند و بناچار به جنگ عقیدتی با انقلاب اسلامی بلند شده و جریان تکفیری‌ها که سابقه هم داشته را به وجود آوردند اما نقش اصلی و تعیین‌کننده در مقابل داعش، نیروی مردمی باانگیزه بود. جعفری، مدیریت و رهبری را از دیگر الزامات این جبهه مردمی معرفی کرد و گفت: این موضوع باید از همان نوع مردمی می‌بود لذا این مدیریت انقلابی و‌ مردمی در برادر عزیزم سردار سلیمانی و دیگر عزیزان در سوریه و عراق بروز کرد.
عربستان دست بردارد اگرنه...
موضوع دیگری که فرمانده کل سپاه در نشست خبری با اهالی رسانه درباره آن توضیح داد، نوع رفتار ایران در قبال رژیم سعودی بود.
سرلشکر جعفری درباره رویکرد خصمانه عربستان‌سعودی علیه ایران و حزب‌الله، گفت: انقلاب اسلامی یک اصل و جهت‌گیری و اهدافی دارد که به صورت طبیعی با منافع برخی از جمله آمریکا و اسرائیل و دست‌نشانده‌های آنها در منطقه در تضاد قرار می‌گیرد. فرمانده سپاه افزود: حرف اصلی انقلاب اسلامی این است که سرنوشت مردم به دست خودشان باشد، بنابراین هر که در جبهه استکبار حضور دارد، با جبهه انقلاب اسلامی و مقاومت درگیر است و عربستان متاسفانه یکی از این کشورهاست و‌ دست‌نشانده استکبار است که همکاری اطلاعاتی و امنیتی‌اش با اسرائیل بارها اثبات شده است. طبیعی است سعودی‌ها خودشان را در جبهه مقابل انقلاب اسلامی ببینند.
جعفری ادامه داد: حرف ما این است که نه با دست‌نشانده‌های استکبار، بلکه با خود شیطان بزرگ و عامل اصلی یعنی آمریکا و اسرائیل کار داریم، لذا به همین دلیل خویشتنداری ایران را در برابر عربستان می‌بینیم و نمی‌خواهیم وارد مقابله مستقیم با آنها شویم و توصیه می‌کنیم دست از این کارها بردارند اگرنه در جبهه مقابل انقلاب هستند و ترکش‌های آن را دریافت می‌کنند.
اظهارات مکرون علیه برنامه موشکی ایران به خاطر جوانی و ناپختگی او است
فرمانده کل سپاه در بخشی از نشست خبری روز پنجشنبه با اهالی رسانه درباره اظهارات اخیر غربی‌ها درباره توان موشکی ایران، تاکید کرد: طرح مذاکره درباره توان موشکی را از جوانی و ناپختگی رئیس‌جمهور جدید فرانسه می‌دانیم. او زود به این نتیجه می‌رسد که این تلاش بی‌ثمر است. جعفری گفت: فرهنگ مردم ایران اقتدارطلب است و ربطی به انقلاب اسلامی هم ندارد. روحیه عمومی مردم ما در مقابل دشمن یکی از نتایجش حفظ توان و قدرت دفاعی است و توان دفاعی را مثل ناموس خود می‌دانند و از آن دفاع می‌کنند، توان موشکی هم از این دست است. وی با بیان اینکه ایران به هیچ‌وجه اجازه چنین کاری (مذاکره بر سر توان موشکی) را نخواهد داد، گفت: دولت هم به هیچ‌وجه دنبال این موضوع نیست و آنها (غربی‌ها) هم بزودی متوجه بی‌نتیجه بودن تلاش خود می‌شوند. فرمانده سپاه افزود: این با موضوع هسته‌ای فرق می‌کند. آن توان دفاعی نبود ولی توان موشکی یک توان دفاعی است.
 

پیام تبریک سرلشکر باقری به رهبر انقلاب
رئیس ستادکل نیروهای مسلح روز پنجشنبه در پیام تبریکی به مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا مدظله‌العالی بر اعلام آمادگی نیروهای مسلح برای جلوگیری از بروز فتنه‌‌های مشابه فتنه خطرناک داعش تأکید کرد. به گزارش «وطن‌امروز»، در متن پیام سرلشکر محمد باقری به رهبر انقلاب آمده است: هرچند پایان یافتن ماجرای داعش برچیده شدن سلطه‌ نحس آمریکا و حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای کاخ سفید را نوید می‌دهد اما هدایت‌ها و نکات راهبردی حضرتعالی در پاسخ به نامه فرمانده سلحشور نیروی قدس سپاه، لزوم هوشمندی در قبال دشمن را به مثابه تکلیف و یک ضرورت و اولویت گریزناپذیر فراروی ما ترسیم کرده است و به فضل الهی با ظرفیت‌سازی‌های نوین و هوشمند دفاعی کشور، هم‌افزایی منطقه‌ای و عزم و اراده تولیدشده برای مقابله با تروریسم و دشمنان قسم‌خورده اسلام و امت پیامبر اعظم(ص)، تمامی همت و توان خود را برای جلوگیری از بروز فتنه‌های مشابه به کار خواهیم گرفت و دشمنانی را که با حقد و حسد و با تمام قوا درصدد تکرار و تداوم این توطئه‌ شوم هستند مسخر ایمان و اراده خود خواهیم ساخت. در این پیام همچنین آمده است: بی‌شک دشمنی که اصل موجودیت انقلاب اسلامی و هویت ملی و دینی ایران عزیز را در طراحی این نقشه شیطانی هدف قرار داده است، به مانند ماری زخم‌خورده ساکت و آسوده نخواهد نشست و فتنه‌انگیزی‌ها و جنگ‌افروزی‌ها را در عرصه‌ها و مناطق دیگر علیه ما دنبال خواهد کرد؛ هرچند تلاش آنان برابر جبهه حق، ابتر و محکوم به فنا است اما رهنمودهای نافذ حضرتعالی در حفظ انگیزه، هوشیاری، وحدت، کارفرهنگی بصیرت‌افزا و مهم‌‌‌‌‌‌تر از همه آمادگی‌های همه‌جانبه دفاعی ما، ان‌شاءالله مقدمه واجب و تضمین‌کننده شکست دشمن در آینده است.


Page Generated in 0/0079 sec