printlogo


کد خبر: 184930تاریخ: 1396/9/5 00:00
اخبار

اوپک موافق تمدید کاهش تولید نفت است
اغلب اعضای اوپک موافق تمدید کاهش تولید نفت هستند. محمدعلی خطیبی، نماینده سابق ایران در اوپک در گفت‌وگو با رادیو اقتصاد، افزود: درباره همکاری غیراوپک تردید وجود دارد مبنی بر اینکه آیا همانند دوره قبل با اوپک همکاری می‌کنند یا خیر؟ وی با تاکید بر تمدید کاهش تولید نفت اظهار داشت: در صورت عدم تمدید این توافق بازار با افت قیمت روبه‌رو خواهد شد. وی ادامه داد: کشورهایی که اقتصادشان به نفت وابسته است با تضعیف قیمت این کالا بشدت دچار آسیب‌ می‌شوند. وی افزود: بدون شک با تمدید توافق کاهش تولید نفت و همکاری غیراوپک قیمت نفت در سطح بازارهای جهانی بهبود خواهد یافت. خطیبی در پاسخ به اینکه آیا توافق تمدیدی را می‌توان به یک قانون کلی تبدیل کرد، اظهار داشت: در حال حاضر تولید 2 عضو فاقد سهمیه اوپک برمدار افزایش است و همینطور غیراوپک برنامه خیلی وسیعی برای رشد تولید دارد. وی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده میلادی نزدیک به یک میلیون بشکه غیراوپک رشد تولید نفت داشته باشد. نماینده سابق ایران در اوپک افزود: افزایش تولید غیراوپک و همینطور 2 عضو بدون سهمیه اوپک می‌تواند آسیبی جدی به این تصمیم اوپک وارد کند. وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه روزهای گذشته قیمت نفت برمدار افزایشی بوده حال تمدید توافق کاهش تولید نفت اوپک به نظر حضرتعالی چه مسیری را پیش روی قیمت نفت می‌گذارد، اظهار داشت: تمدید توافق قیمت‌های نفت را در سطح بازار‌های جهانی تقویت می‌کند.


وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
لایحه اصلاح قانون کار در دست بررسی است
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از رفع ایرادهای لایحه اصلاح قانون کار در شورایعالی کار خبر داد. به گزارش تسنیم، علی ربیعی در این‌باره گفت: پس از اینکه این لایحه در مجلس گذشته به دولت استرداد شد، برای رفع ایرادها و اشکالات، دوباره لایحه را به شورایعالی کار ارجاع دادم تا پس از رفع نواقص و جلب نظر طرف‌های ذی‌نفع در این قانون لایحه پس از تایید نهایی در دولت به مجلس ارسال شود. وی با تاکید بر اینکه شورایعالی کار باید بندهای اختلافی در لایحه یادشده را مشخص کند، افزود: برای تسریع در زمان بررسی لایحه اصلاح قانون کار تنها بر بندهای اختلافی بحث خواهد شد، بنابراین با توجه به اینکه در حال حاضر شرایط شغلی در کشور دچار مشکلاتی است، به طور حتم بررسی لایحه اصلاح قانون کار با سرعت بیشتری انجام می‌شود. ربیعی با بیان اینکه برای اشتغال فراگیر 20 هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تاثیرات این بخش نیز از امسال بروز خواهد کرد، البته معتقدم سالانه بیش از یک‌میلیون نفر نیروی کار وارد بازار کار می‌شوند، بنابراین اگر به دنبال رهایی از این مشکل هستیم باید 2/1 درصد از درآمدهای حاصل از تولید ناخالص داخلی کشور را به ایجاد اشتغال اختصاص داد، زیرا این تجربه در کشورهای دیگر وجود دارد؛ به طوری که 2/1 تا 2/2 درصد از این درآمدها به ایجاد اشتغال تعلق دارد. وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه با رشد بزرگ اشتغال ایجاد نمی‌شود، گفت: پتروشیمی شغل ایجاد نمی‌کند، باید مشاغلی با هزینه 30 تا 50 میلیون یعنی مشاغل خرد ایجاد کرد ضمن اینکه اشتغالزایی فعلی هم در بنگاه‌های زیر 10 نفر در جامعه ایجاد شده است.


خط اعتباری برای صادرکنندگان محصولات باغی
معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: خط اعتباری ۶۰۰ میلیارد تومانی با عاملیت بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان 5 محصول باغی ایجاد شده است. محمدعلی طهماسبی با اشاره به اینکه خط اعتباری ۶۰۰ میلیارد تومانی با عاملیت بانک کشاورزی برای پرداخت تسهیلات به صادرکنندگان 5 محصول سیب، خرما، پسته، زعفران و کشمش ایجاد شده است، اظهار داشت: تسهیلات با نرخ سود ۱۵ درصد از خط اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی به منظور بهره‌مندی تولیدکنندگان از ارزش افزوده محصولات تولیدی خود برای ایجاد صنایع سورتینگ و بسته‌بندی محصولات کشاورزی پرداخت می‌شود.


Page Generated in 0/0059 sec