printlogo


کد خبر: 184936تاریخ: 1396/9/5 00:00
اخبار

سخنگوی سازمان مدیریت بحران اعلام کرد
آسیب دیدن 30 هزار و 500 ساختمان در کرمانشاه
سخنگوی سازمان مدیریت بحران با بیان اینکه در مجموع ۳۰ هزار و ۵۰۰ واحد شهری، روستایی و تجاری در زلزله کرمانشاه آسیب دیده‌اند، گفت: برخی واحدها نیازمند بازسازی و برخی دیگر نیازمند تعمیر و بهسازی هستند که تسهیلات لازم برای آنها در نظر گرفته شده است. بهنام سعیدی در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده کرمانشاه اظهار کرد: عملیات آواربرداری با شدت و جدیت در شهرها و روستاهای آسیب‌دیده آغاز شده و زلزله‌زدگان نیز در محل‌های اسکان اضطراری استقرار دارند. سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره تعداد واحدهای تخریب‌شده و نیازمند تعمیر در استان کرمانشاه(منطقه زلزله‌زده) اظهار کرد: حدود 11 هزار واحد مسکن روستایی نیازمند بازسازی است و 4 هزار و 500 واحد شهری نیز در همین زمینه باید بازسازی شود. سعیدی ادامه داد: در اصل به غیر از واحدهای نیازمند بازسازی، حدود 15 هزار واحد مسکونی و تجاری شهری و روستایی نیز باید تعمیر شوند؛ جمعاً حدود 30 هزار و 500 واحد شهری و روستایی نیازمند بازسازی، بهسازی و تعمیر هستند که این مهم نیز از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط انجام می‌شود. وی درباره تامین اعتبار این واحدها نیز اظهار کرد: برای بازسازی
11 هزار واحد مسکن روستایی مبلغ 5 میلیون تومان به صورت بلاعوض و 25 میلیون تومان تسهیلات با بازپرداخت 15 ساله درنظر گرفته شده است.

براساس پیش‌بینی هواشناسی
دمای کرمانشاه  همچنان زیر صفر است
 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن تشریح مسیر حرکت سامانه بارشی در کشور گفت: سامانه بارشی امروز در بخش‌هایی از خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی سبب بارش پراکنده می‌شود همچنین بعدازظهر امروز در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور ابرناکی و بارش پراکنده آغاز خواهد شد. احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: با نفوذ سامانه پرفشار و هوای سرد در شمال شرق کشور، کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دما در این مناطق پیش‌بینی می‌شود و هوای سرد تا امروز در نیمه شمالی کشور ماندگار خواهد بود. به گفته وظیفه، سامانه بارشی قبل از ظهر امروز در بخش‌هایی از خراسان شمالی، گلستان و شمال خراسان رضوی سبب بارش پراکنده و بتدریج از کشور خارج می‌شود همچنین بعدازظهر از طریق تاثیر یک موج دیگر در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور، ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد آغاز خواهد شد. این کارشناس سازمان هواشناسی تاکید کرد: روز دوشنبه (۶ آذرماه) در مناطقی از جنوب غرب، غرب، مرکز، شرق و جنوب کشور ابرناکی و بارش باران و گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی تهران طی 2 روز آینده گفت: آسمان تهران امروز کمی ابری، گاهی همراه با وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۰ و یک درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. وظیفه در پایان با اشاره به شرایط جوی کرمانشاه اظهار کرد: آسمان کرمانشاه طی امروز صاف، در بعدازظهر همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای هوای این شهر بین ۱۱ و منفی ۳ درجه سانتیگراد خواهد بود.

توزیع شیر مدارس در انتظار ابلاغ اعتبار
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش گفت: منتظر ابلاغ اعتبار هستیم تا شیر را در مدارس توزیع کنیم. علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش در گفت‌وگو با فارس، درباره «زمان توزیع شیر در مدارس»، اظهار داشت: باید کارهایی خارج از آموزش‌وپرورش انجام شود تا بتوانیم برای توزیع شیر در مدارس برنامه‌ریزی کنیم. وی ادامه داد: در درجه اول باید سازمان برنامه و بودجه، این اعتبار را به ما ابلاغ کند و در درجه دوم، ستاد تنظیم بازار باید برای بحث کلیت مصرف شیر در کشور سیاست‌گذاری مشخصی اتخاذ کرده و به کمیته ملی شیر مدارس اعلام کند تا ما بر اساس این دو تصمیم، ورود پیدا کرده و شیر را توزیع کنیم.


Page Generated in 0/0049 sec