printlogo


کد خبر: 184937تاریخ: 1396/9/5 00:00
اخبار

پیام مردمی
درخواست از شرکت برق تهران
مدتی است شرکت برق تهران اقدام به نوسازی و بهسازی روشنایی معابر عمومی و کوچه‌‌های فرعی کرده است، اما در کوچه‌ها و خیابان‌‌های فرعی منتهی به میدان سرآسیاب واقع در منطقه 14 مانند کوچه‌‌های اقتداری و تجلی همچنان از سیستم روشنایی که یک‌ دهه از عمر آن گذشته و از لامپ‌‌های پر مصرف استفاده می‌شود، لامپ‌‌‌هایی که به دلیل طول عمر بالا در حال فرسوده شدن هستند و روشنایی لازم را برای معابر تامین نمی‌کنند، از شرکت برق تهران درخواست داریم نسبت به تغییر وضعیت روشنایی این معابر بویژه کوچه تجلی هم اقدام کند.
حسین تولایی- تهران


با رأی دیوان عدالت اداری انجام شد
ممنوعیت دریافت کارمزد از تقسیط بدهی به شهرداری‌ها
 هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای اسلامی شهر سامان، دریافت کارمزد از تقسیط بدهی مردم به شهرداری‌ها را مغایر قانون و خارج از حدود اختیارات تشخیص داد و باطل کرد. به گزارش «وطن امروز»، سازمان بازرسی کل کشور از شورای اسلامی شهر سامان به دیوان عدالت اداری شکایت و درخواست ابطال بند 7 مصوبه شماره 70 تاریخ 22/2/89 آن شورا را از هیأت عمومی دیوان عدالت اداری داشته که به موجب آن، دریافت کارمزد از تقسیط بدهی در مصوبات شوراهای اسلامی شهرها باطل شد. براساس این گزارش، با توجه به اینکه اخذ هرگونه وجه از اشخاص اعم از حقیقی و حقوقی از جمله کارمزد تقسیط بدهی و جریمه دیرکرد مطالبات منوط به حکم قانونگذار است، دیوان عدالت اداری این مصوبه را خلاف ماده 73 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب 1380 و بخشنامه وزارت کشور تشخیص داده است. براساس این شکایت، سازمان بازرسی کل کشور بند 7 مصوبه 70 مورخ 22/2/89 شورای اسلامی شهر سامان را که دریافت کارمزد و جریمه دیرکرد مالیات شهرداری سامان را تصویب کرده و آن را از تاریخ تصویب، ملاک عمل اخذ کارمزد ناشی از تقسیط مطالبات خود قرار داده، مغایر با قانون دانسته است.

فردا تعطیل رسمی است
با تایید شورای نگهبان، روز دوشنبه 6 آذرماه مصادف با هشتم ربیع‌الاول و روز شهادت حضرت امام حسن عسگری(ع) و آغاز ولایت امام زمان (عج) تعطیل رسمی است. به گزارش «وطن امروز»، نمایندگان مجلس اواخر سال 1395 در بند «ح» ماده 37 قانون احکام برنامه‌های توسعه کشور تصویب کردند روز هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و آغاز ولایت امام زمان (عج) تعطیل رسمی باشد و در تقویم گنجانده شود. گفتنی است، طبق قانون پس از تصویب یک لایحه در مجلس و تایید شورای نگهبان و انتشار آن در روزنامه رسمی کشور، همه بندها و احکام لایحه برنامه‌های توسعه کشور به قانون تبدیل شده و باید اجرا شود ولی چون این ابلاغ پس از آغاز سال جدید (فروردین‌ماه) بود و تقویم‌ها قبل از آغاز سال منتشر می‌شوند، این روز تعطیل در تقویم سال 96  لحاظ نشده است، بنابراین با توجه تایید شورای نگهبان و ابلاغ این قانون، روز دوشنبه 6 آذرماه مصادف با هشتم ربیع‌الاول تعطیل رسمی است.


ضرورت توسعه تجهیزات مرتبط با بیهوشی
دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد بر ضرورت ایجاد و توسعه تجهیزات مرتبط با بیهوشی و مدیریت درد در کشور تاکید کرد و گفت: نبود این امکانات می‌تواند مرگ و میر بیماران را به همراه داشته باشد. به گزارش فارس، اتابک نجفی، دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین‌المللی آنستزیولوژی، مراقبت ویژه و مدیریت درد در ارتباط با تجهیزات مورد نیاز در حوزه بیهوشی اظهار داشت: در بسیاری از کشورهای پیشرفته به لحاظ پزشکی با استفاده از قلب و ریه مصنوعی تا زمان پیدا شدن ارگان مناسب، می‌توان بیمار را زنده نگه داشت تا عمل پیوند صورت گیرد. وی افزود: متاسفانه این امکانات در ایران کمتر وجود داشته و اگر هم باشد تنها در یک یا 2 مرکز است، در حالی که وجود این تجهیزات در کشور جهت کمک به بیمارانی همچون بیماران دچار نارسایی حاد تنفسی بسیار ضرورت دارد.


Page Generated in 0/0050 sec