printlogo


کد خبر: 184947تاریخ: 1396/9/5 00:00
اخبار

آغاز اکران متفاوت‌ترین  انیمیشن ایرانی
آغاز رسمی اکران انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس»، متفاوت‌ترین انیمیشن تاریخ سینمای ایران، روز ۱۵ آذر (۱۷ ربیع‌الاول) مصادف با میلاد پیامبر اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) خواهد بود. به گزارش تسنیم، انیمیشن سینمایی «فهرست مقدس» تازه‌ترین محصول مرکز اوج کودک و نوجوان، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی محمدهمدانی، به عنوان بهترین فیلم بلند انیمیشن جشنواره فیلم فجر انتخاب و برنده جایزه ویژه هیات داوران برای دستاورد تکنیکی درخشان در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اصفهان، شد. فهرست مقدس بعد از 2 سال حضور موفق در جشنواره‌های خارجی، از 15 آذرماه ( 17 ربیع‌الاول) مصادف با میلاد پیامبر اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، در سینماهای کشور اکران خود را آغاز  می‌کند. این انیمیشن سینمایی تاکنون موفق شده رتبه نخست را در جشنواره‌های بین‌المللی مانند جشنواره نیویورک، فیلم مادرید، هالیوود اینترنشنال مووینگ پیکچرز (کالیفرنیا)، جیپور هندوستان، 12 ماه رومانی و رتبه سوم را در جشنوار 12 ماه فیلم لندن کسب کند. «فهرست مقدس» اثری منحصر به فرد در حوزه انیمیشن است که قریب به 2 سال‌ونیم نگارش و تولید آن زمان برده است. این انیمیشن الهام گرفته از یک داستان واقعی تاریخ است.

سودجویی  آقا و خانم فیلمساز
پوستر فیلم اجتماعی «آذر» به تهیه‌کنندگی نیکی کریمی در حالی منتشر شد که به‌رغم محتوای تلخ و سیاهنمایی این فیلم، پوستر آن با مضمونی شاد و جذاب منتشر شده است. به گزارش «وطن‌امروز»، فیلم آذر روایتی فمینیستی از یک زن تنها ارائه می‌دهد که حتی اقوام و نزدیکانش نیز او را در مشکلات خود تنها می‌گذارند و در این روایت تمام اتفاقات تلخ  تقریبا محال برای زن می‌افتد. این فیلم با پوستری غم زده و متناسب با محتوای فیلم با اقبال اندک مخاطبان در جشنواره فجر اکران شد و اکنون که به مرحله اکران عمومی رسیده است، با پوستری شاد و مفرح تلاش دارد مخاطبان را برای نمایش جذب کند. این ترفند سودجویانه  زمانی توسط فیلمسازان اجتماعی سیاه‌نما کلید خورد که مردم اقبالی به این قبیل فیلم‌ها نشان نداده  و عوامل آنها برای کسب سود بیشتر تبلیغات و پوستر خود را برخلاف محتوای فیلم عرضه می‌کنند. پیش از این نیز فیلم سارا و آیدا اثر مازیار میری  که شباهت‌های فراوانی به آذر داشت نیز با پوستر و تبلیغاتی مفرح آغاز شد و زمان بسیاری طول کشید تا مخاطبان متوجه شوند این تبلیغات هیچ ارتباطی با محتوای فیلم سیاه آنها ندارد.

«دارکوب» در صف اول فجر
«دارکوب» سومین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی است که به تازگی فرم حضور در سی‌و‌ششمین جشنواره فیلم فجر را پرکرده است و این روزها سیدعلیرضا علویان مشغول آخرین مراحل صداگذاری آن است. «دارکوب» که سومین همکاری سینمایی مشترک شعیبی و سید محمود رضوی است، اواخر بهمن سال گذشته در تهران کلید خورد و پس از ۵۵ جلسه اوایل اردیبهشت ٩۶ فیلمبرداری آن به پایان رسید. شعیبی پس از تجربه موفق ساخت فیلم سیاسی «سیانور»، در «دارکوب» دوباره به سمت سینمای اجتماعی رفته و فضای تازه‌ای را به تصویر کشیده است. در خلاصه داستان این فیلم آمده: هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینى عزیزت تصمیم گرفته تنها باشه. تو از دیدنش، از شنیدن صداش لذت مى‌برى اما اون درها رو بسته و تنهایى رو جاى تو انتخاب کرده… هیچ چیز سخت‌تر از اون نیست که ببینى تنها شدی. عزیزانت رو مى‌بینی و دوستشون داری ولى همه تو رو انکار می‌کنن. درها رو به روت بستن و تو تنها شدی. تنهایى باتلاقه... . جمشید هاشم‌‌پور، هادی حجازی‌‌فر، مهناز افشار، سارا بهرامی، توفان مهردادیان، نگار عابدی، شادی کرم‌رودی، ثریا حلی، آتیه جاوید، علیرضا کی‌منش، ندا عقیقی و امین حیایى بازیگران فیلم هستند.


Page Generated in 0/0118 sec