printlogo


کد خبر: 184948تاریخ: 1396/9/5 00:00
اخبار

انتشار تازه‌‌‌‌‌ترین اثر محمدرضا سرشار
انتشارات سوره‌مهر اثری تازه از محمدرضا سرشار را با عنوان «طنابی از آتش» منتشر کرد. به گزارش مهر، کتاب «طنابی از آتش» عنوان داستانی از محمدرضا سرشار است که با موضوع شأن نزول سوره لهب برای گروه نوجوان نوشته شده است. این اثر به‌تازگی توسط سوره‌مهر منتشر شده است. نگارنده این کتاب، سعی داشته با معرفی هر سوره و بیان شأن نزول آن به بررسی هر آیه از لحاظ فضیلتش نیز بپردازد. علاوه بر این در پایان کتاب موضوعاتی همچون آثار اعراض از یاد خدا؛ سؤال و جواب اعرابی از پیامبر(ص)؛ طریقه ختم بعضی از ذکرهای شریفه؛ آیات و سوره‌هایی که در قرآن درباره پیامبران نازل شده؛ قبور انبیا در ایران و مکسر سوره اخلاص مورد بحث قرار گرفته است. نویسنده تلاش کرده با زبانی ساده شأن نزول سوره مسد(لهب) را برای گروه سنی نوجوان شرح دهد. زبان داستانی و روایی این کتاب موضوع را برای مخاطب جذاب‌تر کرده است. کتاب در ۵۴ صفحه گردآوری شده که در چاپ‌های پیشین با تصویرگری ایرج خان‌باباپور نیز همراه بوده است. چاپ این اثر را انتشارات سوره‌مهر برعهده دارد.  مجموعه 7 جلدی «داستان‌های انقلاب» نیز با ویرایش محمدرضا سرشار(رهگذر) شامل گزیده داستان‌های کوتاه درباره پیروزی انقلاب اسلامی برای نوجوانان به‌تازگی توسط سوره‌مهر منتشر شده است.

نقد و بررسی «دست خون»  اثر علی‌محمد مؤدب
تازه‌ترین دفتر شعر علی‌محمد مودب رونمایی، نقد و بررسی می‌شود. به گزارش مهر، مراسم رونمایی و جشن امضا و نیز نقد و بررسی تازه‌ترین دفتر شعر علی‌محمد مودب با عنوان «دست خون» به میزبانی فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. این دفتر شعر که حاصل 3 سال فعالیت مودب به شمار می‌رود، یک چهارپاره بلند است که در قالب منظومه سروده شده است. مودب پیش از این درباره این کتاب عنوان کرده بود: این شعر بلند به نوعی کودکی خودم است و سعی کردم دین خود را به روستای تقی‌آباد تربت جام که در آنجا کودکی من سپری شده ادا کنم. همچنین سعی کردم به‌قدر بضاعت خودم نقشی از حضور و نفس امام را در امت او نشان دهم؛ بخشی از آن امتی که من در آن روستا دیدم که نفس امام چگونه بر آن بخش از امت امام اثر گذاشت. در این مراسم که عصر روز یکشنبه ۵ آذر از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود؛ مرتضی امیری‌اسفندقه، محمود اکرامی‌فر و هادی خورشاهیان به سخنرانی خواهند پرداخت. اجرای این برنامه نیز بر عهده میلاد عرفان‌پور است. فرهنگسرای انقلاب اسلامی در بزرگراه نواب، خیابان کمیل واقع است.


امنیت نرم موضوع سریال جدید شبکه 5
تصویربرداری سریال «شبکه» که به کارگردانی احمد معظمی و تهیه‌کنندگی ابوالفضل صفری به سفارش شبکه 5 سیما تولید می‌شود، کلید خورد. به گزارش فارس، «شبکه» که با نام سارقان روح پیش از این در رسانه‌ها از آن یاد می‌شد، گفته می‌شود یکی از متفاوت‌‌‌‌‌ترین کارهای احمد معظمی است و فیلمنامه آن توسط هومان فاضل نگاشته شده است. «شبکه» برگرفته از یک ایده و طرح پژوهش‌محور است که به موضوع امنیت نرم و آسیب‌‌های اجتماعی می‌پردازد و مرتضی اصفهانی آن را ارائه و هومان فاضل برای نوشتن فیلمنامه آن بیش از  یک‌ونیم سال وقت گذاشته است. تیم فکری این سریال پس از چند سال تحقیقات پیاپی و پژوهش از میان پرونده‌‌های واقعی چندین پرونده را گزینش و در اختیار کارشناسان متعددی در حوزه‌های مختلف دینی، روانشناسی، فرهنگی و گروهی از فعالان اجتماعی قرار داده که در جلساتی جداگانه نظرات آنها روی طرح‌ها ارزیابی و اعمال شده است. بر این اساس می‌توان گفت «شبکه» داستان تقابل خیر و شر است و دانیال حکیمی بازیگر اصلی این مجموعه به حساب می‌‌‌‌‌‌‌‌آید که با نقشی متفاوت در ردای یک کارشناس امنیتی قرار گرفته و جلوی دوربین می‌رود.


Page Generated in 0/0060 sec