printlogo


کد خبر: 184949تاریخ: 1396/9/5 00:00
پیروزی سرخابی ها در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال
صدرنشینی قرمز ها در جم

پرسپولیس با یک گل غافلگیر‌کننده در ثانیه های پایانی توانست پارس‌جنوبی را با شکست مواجه کند و با یک بازی کمتر به صدر جدول برسد. در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد 2 تیم صدرنشین لیگ بازی دیدنی‌ای را به نام خود ثبت کنند اما با یک عملکرد نه چندان دلچسب در نهایت 2 اتفاق جالب توجه نتیجه را رقم زدند؛ پنالتی از دست رفته توسط محسن فروزان و در ادامه گل بازیکن تعویضی برانکو ایوانکوویچ که یک تصمیم درست را به نمایش گذاشت و پرسپولیس را به صدر جدول رساند. پارس‌جنوبی به پشتوانه هواداران خود همچون دیگر دیدارهای خانگی توانست مالکیت توپ را در اختیار بگیرد تا از این حیث برتری خود را به شاگردان برانکو ایوانکوویچ دیکته کند، با این حال آنها در ایجاد فرصت روی دروازه بیرانوند ناکام ماندند و عمده حملات‌شان منتهی به چند ضربه از راه دور شد که ثمری برای زردپوشان نداشت. پرسپولیس نیز با قدرت در فاز دفاعی و ناکام در مالکیت توپ باعث شد تا گادوین منشا و علی علیپور نیز نتوانند فرصت فوق‌العاده‌ای به دست بیاورند و مجبور به عقب‌نشینی حتی تا میانه میدان شوند و دوری از دروازه فروزان یک نیمه ناموفق برای آنها رقم زد. بازی نه چندان دلچسب 2 تیم در نیمه دوم هم باعث شد هواداران از ثبت گل در این جدال بیش از گذشته ناامید شوند اما اعلام یک ضربه پنالتی به ضرر پرسپولیس پارس را در موقعیت گلزنی و حتی پیروزی قرار داد. با این حال تصمیم اشتباه مهدی تارتار درباره اینکه این پنالتی را به محسن فروزان بدهد باعث شد تا گلر پارس در ثبت این گل ناکام بماند و تیمش را بار دیگر در فشار بازی خانگی قرار دهد. فروزان که قصد داشت انتقام چند دیدار ناکام گذشته مقابل پرسپولیس را با گلزنی در این بازی بگیرد، با بدشانسی ضربه‌‌‌‌اش به 2 تیرک دروازه بیرانوند برخورد کرد و راهی به دروازه نیافت. در ادامه بار دیگر بازی نه چندان زیبای 2 تیم در میانه میدان به نظر می‌رسید تساوی را در پایان بازی رقم بزند اما برانکو بار دیگر با تعویض خود همه را سورپرایز کرد و شایان مصلح موفق شد با گل خود جم را برای پرسپولیس فتح کرده و تیمش را به پیروزی بزرگ در این بازی برساند.
ذوب‌آهن در خانه شکست خورد
 فولاد که در هفته‌های اخیر نتایج خیلی خوبی گرفته، در ادامه این روند موفق شد میزبان خود ذوب‌آهن را مغلوب کند. ذوب‌آهن اصفهان و فولاد خوزستان در اصفهان مقابل هم قرار گرفتند که تلاش 2 تیم در پایان 90 دقیقه با برتری تیم میهمان به پایان رسید. در حالی که بازی با نتیجه مساوی بدون گل پیش می‌رفت، فولاد در دقیقه ۸۵ صاحب یک ضربه پنالتی شد. این ضربه را رحیم زهیوی به سمت دروازه شلیک کرد که مظاهری ابتدا توپ را مهار کرد اما علی‌اصغر آشوری با استفاده از ریباند توپ را تبدیل به گل کرد. با این گل تیم فولاد ۲۳ امتیازی شد و به رده چهارم جدول صعود کرد و ذوب‌آهن ۱۶ امتیازی باقی ماند. در این بازی و به دلیل درگیری‌‌‌هایی که در لحظات پایانی بازی بین بازیکنان 2 تیم پیش آمد حامد لک و وحید محمدزاده اخراج شدند تا 2 تیم بازی را ۱۰ نفره به پایان برسانند.
پیروزی تراکتورسازی برابر سپیدرود
تراکتورسازی تبریز دیدار سیزدهم خود در لیگ برتر را با برتری برابر سپیدرود رشت به پایان برد.  تراکتورسازی در ورزشگاه یادگار امام میزبان سپیدرود رشت بود که در پایان موفق شد این بازی را با نتیجه ۲ بر یک به پایان برساند. فرزاد حاتمی در دقیقه ۱۱ و محمدرضا مهدی‌زاده در دقیقه ۲۰ برای شاگردان یحیی گل‌محمدی گل زدند و تنها گل تیم سپیدرود را حسین ابراهیمی در دقیقه ۳۹ از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. تراکتورسازی که در رده چهاردهم قرار داشت با این پیروزی ۱۵ امتیازی شد و به رده نهم جدول صعود کرد. سپیدرود هم ۱۲ امتیازی باقی ماند.
پیروزی سایپا برابر سیاه‌جامگان در دیداری جنجالی
سایپا در هفته سیزدهم لیگ برتر موفق شد سیاه‌جامگان را شکست دهد. سایپا در ورزشگاه دستگردی تهران به مصاف سیاه‌جامگان رفت که این بازی در نهایت با یک گل به سود سایپا به اتمام رسید. در این مسابقه، محمد عباس‌زاده در دقیقه ۵ برای سایپا گلزنی کرد. در پایان این مسابقه، به‌خاطر درگیری‌‌های رخ داده، علی دایی سرمربی سایپا از نیمکت اخراج شد. سایپا با این برد ۲۰ امتیازی شد و به رده ششم جدول صعود کرد.
صعود استقلال به رده نهم
استقلال که هنوز با روزهای خوبش فاصله دارد در آخرین بازی هفته سیزدهم به چهارمین پیروزی دست یافت و با چند پله صعود به رده نهم جدول رسید. آخرین دیدار هفته بین تیم‌های استقلال و گسترش فولاد تبریز در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی برگزار شد که این بازی با برتری ۲ بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید. فرشید اسماعیلی در دقایق ۶۲ و ۸۸ برای استقلال گل زد. در این دیدار که شفر تغییراتی  را در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود آبی‌پوشان نتوانستند نمایش قابل قبولی داشته باشند و هر چند یک بار در دقیقه ۴۲ توسط روزبه چشمی تیر دروازه حریف را به لرزه درآوردند اما در مجموع فوتبال سرد و کسل‌کننده‌ای را به نمایش گذاشتند. در نیمه دوم استقلال کمی بهتر بازی کرد و موقعیت‌هایی را هم روی دروازه حریف ایجاد کرد که در دقیقه ۶۲ فرشید اسماعیلی با نفوذ از جناح چپ و ضربه‌ای زمینی توپ را از زیر دستان دخسوس به گل برتری آبی‌ها تبدیل کرد. درحالی که استقلال نمایش بهترش در نیمه دوم را ادامه می‌داد در دقایق پایانی باز هم این اسماعیلی بود که پاس خوب علی قربانی را در دقیقه ۸۸ به گل دوم تبدیل کرد تا شاگردان شفر با یک پیروزی خوب به رده نهم جدول رده‌بندی صعود کنند. این چهارمین پیروزی استقلال در لیگ این فصل بود که دومین برد شفر با این تیم محسوب می‌شود. آبی‌پوشان با این پیروزی ۱۶ امتیازی شدند و به رده نهم صعود کردند.


Page Generated in 0/0049 sec