printlogo


کد خبر: 184953تاریخ: 1396/9/5 00:00
اخبار

مربیان ایرانی بی‌دلیل غر می‌زنند
شرایط تیم‌های ایرانی در فیفا‌دی از اروپایی‌ها سخت‌‌‌‌‌‌تر است؟
نیما علی پور: مشخص نیست به چه دلیل سرمربیان تیم‌‌های لیگ برتری درباره تعطیلی لیگ برتر فوتبال ایران در روزهای فیفا اعتراض می‌کنند آن هم در حالی که تعداد ملی‌پوشان باشگاهی داخلی و خارجی آنها جز درباره یک یا 2 تیم بسیار کم‌تعداد است. تعیین روز‌‌های فیفا توسط فدراسیون جهانی فوتبال فیفا چه به دلیل برگزاری مسابقات رسمی و چه به منظور در اختیار قرار دادن فرصت زمانی برای دیدار‌‌های تدارکاتی تیم‌‌های ملی مختلف، این الزام و اجبار را ایجاد می‌کند تا تیم‌‌های باشگاهی ملی‌پوشان خود را در اختیار تیم‌‌های ملی قرار دهند و نتوانند به دلیل منافع شخصی و باشگاهی از حضور بازیکنان انتخاب‌شده در تیم‌‌های ملی ممانعت به‌عمل آورند.
لیگ‌های فوتبال معتبر خارجی
یکی از نکات قابل تامل و اشاره درباره لیگ‌‌های معتبر خارجی این است که عموم و اکثر بازیکنان شاغل در این لیگ‌ها در تیم‌های ملی فوتبال کشورشان نیز حضور دارند، مسأله‌ای که کار را بیش از پیش برای چنین تیم‌هایی سخت می‌کند تا در روزهای فیفا تعداد بسیار اندک و انگشت‌شماری از بازیکنان خود را در اختیار داشته باشند و به نوعی تمرینات‌شان در روزهای فیفا تعطیل تلقی شود. به‌طور مثال می‌توان به تیم‌‌‌هایی نظیر رئال‌مادرید، منچستریونایتد، بارسلونا، چلسی، منچسترسیتی و سایر تیم‌‌های معتبر باشگاهی در اروپا اشاره کرد که در روزهای فیفا تعداد بسیار اندکی از بازیکنان خود را در اختیار دارند و به‌طور حتم باید در چنین روزهایی تنها منتظر بمانند با پایان فیفادی بازیکنان ملی‌پوش به تیم‌‌های باشگاهی اضافه شده و بتوانند تمرینات خود را از سر گیرند.
وضعیت تیم‌های باشگاهی فوتبال ایران در روز‌‌های فیفا
با توجه به تعداد بالای لژیونرها در تیم‌ملی فوتبال ایران طی چند سال گذشته شاهد این هستیم که میانگین بازیکنان تیم‌‌های باشگاهی شاغل در لیگ برتر فوتبال ایران در تیم‌ملی کاهش یافته و به‌طور مثال پرسپولیس تنها تیمی است که بیش از 3 بازیکن در تیم‌ملی دارد و سایر تیم‌ها درنهایت یک، 2 یا 3 بازیکن در تیم‌ملی فوتبال ایران دارند. بنابراین با حسابی سرانگشتی شاهد این هستیم که تیم‌های باشگاهی لیگ برتر فوتبال ایران به‌طور متوسط ۱۸ تا ۲۰ بازیکنان خود را در اختیار دارند و می‌توانند در روزهای فیفا بدون اینکه خللی در نحوه تمرین‌دهی آنها ایجاد شود فعالیت روزانه خود را ادامه دهند و از شرایط مطلوب دور نمانند.
چرا مربیان ایرانی بی‌خود غر می‌زنند؟
حال سوالی که باید از مربیان معترض لیگ برتر فوتبال ایران پرسید این است که به چه دلیل در روزهای فیفا نسبت به تعطیلی لیگ اعتراض می‌کنند، آن هم در حالی‌که سرشناس و معتبرترین تیم‌های حاضر در لیگ اروپا نیز طی چنین روزهایی تمرینات‌شان تعطیل بوده و لیگ برتر آنها نیز در جریان نیست. شاید بتوان اعتراض و انتقاد مربیان لیگ برتر فوتبال ایران را نسبت به تعطیلی لیگ در زمان‌های غیر از فیفا‌دی وارد دانست اما به‌طور حتم اعتراض آنها درباره تعطیلی لیگ برتر فوتبال ایران در روزهای فیفا قابل درک نبوده، چرا که این مسأله تنها مربوط به یک کشور نیست و تمام فوتبال جهان در چنین رویدادی درگیر است، مسأله‌ای که اخیرا با توجه به روزهای ‌فیفا و اردوی تیم‌های‌ ملی کشورهای مختلف شاهد آن بودیم تا سرمربیان برخی تیم‌های لیگ برتری نسبت به تعطیلی لیگ برتر فوتبال ایران اعتراض کنند و معتقدند چنین تعطیلی‌هایی در روند آماده‌‌سازی تیم‌های باشگاهی تاثیرگذار است.


مسی تا سال ۲۰۲۱ قراردادش را با بارسلونا تمدید کرد
لیونل مسی که اخیرا حواشی زیادی درباره تمدید قراردادش وجود داشت، بالاخره قراردادش را با بارسلونا تمدید کرد و تا سال ۲۰۲۱ در این باشگاه خواهد بود. لیونل مسی، ستاره آرژانتینی تیم فوتبال بارسلونا که موضوع تمدید قرارداد او اخیرا جنجال بسیاری به پا کرده بود، قراردادش را به طور رسمی با باشگاه تمدید کرد. قرارداد جدید او تا ۲۰۲۱ اعتبار دارد. پیش از این بارتومئو، رئیس باشگاه بارسلونا اعلام کرده بود که مسی قراردادش را تمدید کرده است اما اینکه عکس او در حال امضای قرارداد و در کنار بارتومئو منتشر نشده بود تردیدهایی را ایجاد کرده بود. مارکا با انتشار یک عکس، توئیت رسمی باشگاه بارسلونا را منتشر کرد که در آن به تمدید قرارداد مسی اشاره شده است: «و داستان ادامه دارد». در ادامه پست بارسا هشتگ مسی۲۰۲۱ هم نوشته شده بود. قرارداد قبلی مسی در پایان این فصل به اتمام می‌رسید.


Page Generated in 0/0053 sec