printlogo


کد خبر: 185030تاریخ: 1396/9/8 00:00
اخبار

لایحه مشکوک مربوط به  FATF باید با دقت بررسی شود
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس‌جمهور اخیرا لایحه «الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم» را به مجلس ارائه کرده است. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با مهر، از ارائه «لایحه الحاق دولت ایران به کنوانسیون بین‌المللی مبارزه با تأمین مالی تروریسم» توسط رئیس‌جمهور به رئیس مجلس خبر داد و اظهار داشت: این لایحه در تاریخ ۱۵ آبان‌ماه امسال به مجلس ارسال شده و معاونت قوانین مجلس طبق روال، مشغول بررسی این لایحه و اعلام نظر کارشناسی درباره آن است. نقوی‌حسینی افزود: پس از این مرحله، اداره قوانین لایحه را به هیات‌رئیسه مجلس می‌فرستد و هیات‌رئیسه نیز ضمن اعلام وصول، آن را به کمیسیون تخصصی که احتمالا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خواهد بود، ارجاع می‌دهد. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تأکید کرد: این قبیل کنوانسیون‌ها مانند شمشیر دولبه عمل می‌کنند به طوری که اگر توجه کافی نداشته باشیم و «حق تحفظ» لازم را لحاظ نکنیم، این عضویت‌ها می‌تواند علیه خودمان مورد بهره‌برداری قرار بگیرد و بعدا مشکل‌ساز شود، همانطور که در الحاق به FATF و پذیرش سند ۲۰۳۰ هم این نگرانی‌ها وجود داشت. وی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعریف طرف مقابل از تروریسم با تعریف ما متفاوت است، حتماً در الحاق به این کنوانسیون باید بررسی دقیق و همه‌جانبه‌ای صورت بگیرد؛ آنها گروه‌های مبارز و آزادیخواه را در زمره تروریست‌ها تلقی می‌کنند و از طرف دیگر از داعش حمایت می‌کنند.

اصرار مجلس بر انتشار  اسامی متهمان مفاسد اقتصادی
عضو کمیسیون قضایی مجلس از اصرار اعضای کمیسیون متبوعش با انتشار متن محاکمه و اسامی مفسدان اقتصادی با نظر قاضی خبر داد. محمد کاظمی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به بررسی طرح برگزاری علنی جلسات دادگاه های مفاسد اقتصادی و انتشار اسامی متهمان در این کمیسیون، گفت: در جلسات گذشته کمیسیون این طرح به تصویب اعضای کمیسیون رسیده بود. وی با بیان اینکه این طرح درباره چگونگی انتشار اسامی مفسدان اقتصادی است، تصریح کرد: اعضای کمیسیون با انتشار جریان رسیدگی دادگاه یا محاکمه مفاسد و متهمان اقتصادی و همچنین بیان اسامی متهمان و متن محاکمه با نظر قاضی یا شعبه رسیدگی‌کننده موافقت کرده بودند. عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه این طرح به تصویب نمایندگان در صحن علنی مجلس نیز رسیده بود، گفت: شورای نگهبان با استناد به اصل 165 قانون اساسی به این مصوبه مجلس ایراد وارد کرده بود. وی با بیان اینکه
بار دیگر این مصوبه مجلس برای رفع ابهام شورای نگهبان در کمیسیون قضایی مجلس بررسی شد، افزود: اعضای کمیسیون در جلسه امروز [سه‌شنبه] بر مصوبه خود اصرار کردند. نماینده مردم ملایر در مجلس با اعلام اینکه این طرح برای بررسی بیشتر و اعلام نظر نمایندگان به صحن علنی پارلمان ارجاع شد، تصریح کرد: در صورتی که نمایندگان در صحن علنی مجلس مجدداً این طرح را تصویب کنند، این طرح برای رسیدگی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.

تانک پیشرفته کرار  آماده تحویل شد
وزیر دفاع از آماده‌شدن تانک کرار برای تحویل به نیروهای مسلح خبر داد. امیر سرتیپ امیر حاتمی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به آخرین وضعیت ساخت تانک کرار و زمان تحویل این تانک به نیروهای مسلح گفت: تانک کرار آماده تحویل به یگان‌های نیروهای مسلح است. تانک کرار 22 اسفند 95 با حضور سردار حسین دهقان، وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رونمایی و به طور همزمان خط تولید آن در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود افتتاح شد. همه مراحل طراحی و ساخت تانک پیشرفته بومی کرار در صنایع زرهی بنی‌هاشم دورود وابسته به سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح انجام شده و به مرحله تولید رسیده است.
 


Page Generated in 0/0054 sec