printlogo


کد خبر: 185044تاریخ: 1396/9/8 00:00
نبض جامعه

با اعلام پزشکی قانونی
آمار فوت‌شدگان زلزله کرمانشاه  به ۴۸۴ نفر رسید
با  فوت یکی دیگر از مصدومان زلزله کرمانشاه در بیمارستانی در تهران، آمار تلفات این حادثه به ۴۸۴ نفر (۲۳۷ مرد و ۲۴۷ زن) رسید. این جسد متعلق به زنی حدود ۵۰ ساله به نام ملوس سلیمی و از اهالی سرپل ذهاب بود. به گزارش «وطن‌امروز»، پزشکی قانونی استان کرمانشاه اسامی ۴۸۴ نفر از جانباختگان زلزله در ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، ازگله، شهر کرمانشاه، اسلام‌آباد غرب، کرند و قصر‌شیرین را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، تعداد جوازهای دفن صادر شده توسط اداره کل پزشکی قانونی استان کرمانشاه به ۴۸۴ نفر رسیده که یک نفر از این اجساد، مجهول‌الهویه است.

شناسایی پیکر 4 تن دیگر از شهدای منا
به دنبال پیگیری‌های سازمان حج و زیارت و خانواده معظم شهدا، پیکر و محل دفن 4 تن دیگر از شهدای فاجعه منا در عربستان مشخص شد. به گزارش میزان، محمد آزاد، معاون توسعه مدیریت و منابع این سازمان گفت: در پی تاکیدات رهبر انقلاب و هموار شدن مسیر اعزام زائران به حج تمتع سال ۹۶، سازمان حج و زیارت تعدادی از اعضای خانواده‌های شهدای حادثه منا را به منظور انجام آزمایش DNA و طی شدن مراحل تعیین هویت شهدا به عربستان اعزام کرد که این حرکت در نهایت منجر به تعیین و مشخص شدن محل دفن 4 تن از شهدای عزیز منا و تایید و اعلام آن از طرف پزشکی‌قانونی عربستان شد. وی با اشاره به اینکه اعضای 7 خانواده از شهدای منا برای شناسایی پیکر شهدا به عربستان اعزام شده بودند، افزود: تلاش کارشناسان سازمان و اعضای خانواده شهدا همچنین منجر به شناسایی محل دفن 4 شهید و دریافت شماره قطعه مربوط در عربستان شد. معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه سازمان حج و زیارت همه هزینه‌های اعزام و مراحل مختلف شناسایی را بر عهده دارد، گفت: شرایط و موقعیت منطقه‌ای و قطع روابط سیاسی تا حدودی مانع تسریع شناسایی و احقاق حقوق شهدای عزیز ما شد اما با این حال سازمان حج و زیارت همچنان پیگیر حقوق شهدا و خانواده معزز آنان است و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

جایزه ۵۰۰ هزار دلاری برگزیدگان جایزه مصطفی(ص)
منتخبان دومین دوره برگزاری جایزه مصطفی(ص) که به دنبال تبدیل شدن به جایزه نوبل جهان اسلام است، مشخص شدند و در این دوره اسم یک ایرانی در کنار پروفسوری از ترکیه به چشم می‌خورد؛ جایزه برگزیدگان ۵۰۰ هزار دلار است. به گزارش تسنیم، حسن ظهور، رئیس کارگروه علمی با بیان اینکه سال 94 نخستین دوره این جایزه برگزار شد و از اردیبهشت سال گذشته با ارسال فراخوان برای 200 نهاد معتبر علمی، 363 سازمان و مؤسسه معتبر بین‌المللی و یکهزار و 622 دانشمند در 28 کشور جهان، برگزاری دوره دوم جایزه مصطفی(ص) کلید خورد، اظهار کرد: فراخوان این دوره در 4 حوزه علوم و فناوری‌های نانو، فناوری اطلاعات و ارتباطات، علوم و فناوری‌های زیستی و پزشکی و همه زمینه‌ها (رشته‌های عمومی) منتشر شد. رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) ادامه داد: بر اساس سیاستگذاری انجام شده قرار بود در حوزه‌های اول تا سوم یادشده به یک نفر این جایزه اختصاص یابد و در حوزه چهارم (همه زمینه‌ها) به 2 نفر جایزه مصطفی(ص) اهدا شود. وی گفت: اما بر اساس داوری‌های انجام شده در گروه‌های مختلف، حوزه‌های علوم و فناوری‌های نانو و علوم و فناوری‌های زیستی و پزشکی اثری پذیرفته نشد و در نهایت یک نفر از گروه فناوری اطلاعات و ارتباطات و یک نفر هم همه زمینه‌ها منتخب شدند. رئیس کارگروه علمی جایزه مصطفی(ص) خاطرنشان کرد: در راستای فراخوان این دوره از برگزاری جایزه مصطفی(ص)، 241 اثر از 31 کشور دنیا به دبیرخانه رسید که با بررسی 57 اثر در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات نهایتا محمدامین شکراللهی از جمهوری اسلامی ایران منتخب شد.


Page Generated in 0/0053 sec